Mariani_honda

Fotó: Eurosport

Folytatjuk a Motorsport Rants oldal interjújának fordítását, amelyben Alessandro Mariani, a JAS Motorsport csapatfőnöke a Honda program idei évéről és jövőjéről is beszélt. Tegnap szó volt a 2013-as szezonról és a pilóták teljesítményéről is.
A második részben Mariani a jövő évről, az új szabályokról, a 2014-es autókról és a várható költségnövekedésről osztja meg meglátásait.
WTCR
Bejelentették a negyedik audis versenyzőt a WTCR-ben
9 ÓRA
Beszéljünk a 2014-es új szabályokról.
"Az elejétől fogva részt vettünk az szabályok kidolgozásában, ami azért kezdődhetett meg, mert a JAS meggyőzte a Hondát, hogy a Citroen érkezése miatt fogadja el az új szabályok előre hozatalát. Ez egy olyan lehetőség volt, amit nem szalaszthattunk el. Még akkor is, ha ez azt jelentette, hogy a 2013-as autót mindössze egy szezon során használhattuk. A Honda azonban felismerte annak jelentőségét, hogy egy olyen komoly ellenfelünk lehet, mint a Citroen."
"A szabályok megalkotásának minden egyes pontjánál jelen voltunk, bár annak egyáltalán nem örültünk, hogy eredetileg arról volt szó, januárban kiadják a regulákat, ám végül csak júliusban sikerült. Ez komoly kellemetlenségeket okozott, mivel jelentősen lerövidült a projektre fordítható idő, és ez több problémát is okozott a tervezés során."
"Egyrészt mi már 2012 februárja óta folyamatosan benne vagyunk a munkában, míg a Citroen nem rendelkezik annyi tapasztalattal, másrészt viszont nekik több idejük van a tervezésre és tesztelésre."

Imi_Honda_2014

Fotó: Eurosport

Emiatt azonban elég rövid életű lesz a 2013-as Civic.
"Igen, de ennek ellenére mi magunk is kértük, hogy hozzák előrébb az új szabályokat. Elsősorban azért, mert a külső szemlélők, a nézők számára a jelenlegi S2000-es autók nem voltak túl sexyk (ez Mariani egyik kedvenc kifejezése :D), és nem tükrözték hűen azt a csúcstechnikát, ami belül volt és van. Az új autók megoldást hoznak, ám költségnövekedést is eredményeznek."
Mennyi 2013-as autó maradhat jövőre a mezőnyben?
"Mivel készül hozzájuk egy fejlesztő csomag, sok, de nem lesznek egy szinten az új autókkal. Létezik egy terv arra, hogy némileg fejlesszék őket, de a finombeállítások terén óriási lesz a változás. Alapvetően más megközelítésre lesz szükség, mivel, az új autóknál sokkal nagyobb szerep jut majd az aerodinamikának."
"Szerencsére a régi SuperTouring és a régi DTM érában, valamint néhány F1-es projekt során elég sok tapasztalatra tettünk szert az aerodinamika terén. A 2013-as autóknál nem volt igazán jelentősége ennek, 2014-ben viszont megnő az aerodinamika szerepe, különösen a beállítások terén."
Hogy áll most az új autó?
"Mindent megteszünk azért, hogy január közepére elkészüljön."
Hogyan változtatják meg az új szabályok a költségeket?
"A költségekről sosem egyszerű beszélni, mert rengeteg tényező befolyásolja őket, így nincs sok értelme az összehasonlításnak. Csapatról csapatra, pilótáról pilótára változnak. De azt mondhatjuk, hogy nagyságrendileg 15-20%-os lesz a drágulás az idei évhez képest."
Holnap jelentkezünk az interjú harmadik részével, amelyben Mariani a túraautósport jelenlegi helyzetét értékeli.
Fotó: WTCC Media, Bende Imre
WTCR
A tavalyi nehézségek ellenére nem akart új csapatokat a Hyundai Motorsport főnöke
13/04/2021 14:23
WTCR
Tarquini szerint régen nem voltak olyan felkészültek, mint most
12/04/2021 16:05