Geipel_Toyota_06

Fotó: Eurosport

A Racecar Engineering magazin egy korábbi cikkében érdekes másfél mondatra bukkantam. Az autósport műszaki oldalával foglalkozó szaklap éppen arról írt, hogy a Toyota elképzelhetőnek tart egy privát LMP2-es (a Le Mans-i kis prototípus géposztály) programot a jelenleg futó LMP1-es gyári alakulat mellett.
Az Európában működő Toyota Motorsport egyik vezetője arról beszélt, hogy a japán gyártó több területen is felpörgetné az úgynevezett customer (privát) programokat, és jelenleg is vizsgálják, milyen irányba induljanak. A Racecar Engineering úgy értesült, hogy már a fékpadon történő tesztelés fázisában van egy WRC (Rali Világbajnokság) motor.
Adria
Halasztják az olasz WTCR-futamot, a Hungaroring a következő állomás
17/07/2021 09:58
A dolog nekünk olyan szempontból érdekes, hogy a WRC és WTCC szabályzata egyaránt az FIA világmotorját, azaz az 1.6 turbós konstrukció használatát engedélyezi, tehát a ralira épített motor elméletileg a Túraautó Világbajnokságon is használható lenne, némi átdolgozás és átprogramozás után természetesen.
"Sok minden meg fogunk vizsgálni, említettük már (korábban) a ralikrosszt, akárcsak az LMP2-t. Csak az a fontos, hogy ne vállaljuk túl magunkat" - idézi a lap Rob Leupent, a Toyota Motorsport egyik igazgatóját.
"A következő néhány hónap során születhet meg a végső döntés a customer programokról. Ezek közül egyik mögött sem áll majd gyári támogatás, mindegyik szigorúan privát alapokon fut majd."

Geipel_Toyota_07

Fotó: Eurosport

Mindez természetesen csak lehetőség, a Toyota részéről (eddig) senki sem jelentette ki, hogy akár a WRC-ben akár a WTCC-ben terveznének indulni. A motor megléte csak az esélyt jelenti.
Jelen helyzetbe a gyári Honda és Citroen program mellett nem is lenne célszerű egy privát vagy félgyári alakulattal fellépni, a jövőben azonban sok minden elképzelhető. Mindez véleményem szerint az új S2000 szabályok sikerétől, és a gazdasági folyamatoktól is nagyban függ. Ha sikerülne egy, a SuperTouring érához hasonló másodvirágzást előidézni (ehhez két dolog kell: jó szabályok és pénz), az egy Toyota szintű gyártó fantáziáját is megragadhatná.
A mai értelemben vett túraautósportban egyébként a Toyota nem rendelkezik nagy tapasztalatokkal. Nem volt igazán ütős autójuk a SuperTouring érában, és azt követő S2000-es korszakban sem. 2006-ban és 2007-ben a brnoi WTCC fordulón Philip Geipel ugyan próbálkozott egy privát Corolla T-Sporttal, de a top20-ba is csak egyszer fért be.
A japán gyár a múltban inkább a raliban volt aktív, ahol négy egyéni és három gyártó világbajnoki címet szereztek. Ezen kívül az endurance sportban és a Forma-1-ben megmutatták magukat, a tengerentúlon pedig a NASCAR és az Indycar program vitte/viszi a prímet.
Fotó: WTCC Media
Írta: Lanti
WTCR
Ismét fejlesztik a Renault-t, és visszatérnének vele a WTCR-be
16/07/2021 10:52
Aragon
Huff: kifejezetten szeretek Yvan Mullerrel csatázni
15/07/2021 10:21