FIA WTCC

Riberio elmondta, miért bukott meg a TC1

Riberio elmondta, miért bukott meg a TC1
By Eurosport

The 07/12/2017 at 16:11Updated The 07/12/2017 at 16:13

A WTCC általános igazgatója szerint túl messzire mentek, és közben mégsem elég messzire.

Amikor 2014-ben bevezették a TC1-es szabályrendszert a WTCC-ben, a sorozat szervezői elsősorban azzal indokolták a váltást, hogy a régi TC2-es kategória már nem elég gyors és nem elég “szexi” az autógyártók számára, ezért muszáj egy szinttel feljebb lépni.

Négy évvel később azonban ez a kategória dicstelen módon kénytelen távozni a porondról, 2018-tól a jóval olcsóbb és egyszerűbb TCR veszi át a helyét, amelynek következtében a WTCC két évre kénytelen még a világbajnoki besorolásról is lemondani.

Mi történt? Miért nem váltotta be a TC1 a hozzá fűzött reményeket? Ha a gyártók akarták a dögösebb és erősebb autókat, végül miért nem érkeztek nagy számban a bajnokságba? Hirtelen túl drága lett nekik? Vagy éppen túl “olcsó”? A WTCC általános igazgatója szerint – bármilyen meglepő – de inkább az utóbbi az igaz.

Riberio Monza 2017

Riberio Monza 2017Eurosport

Azt gondolom, bizonyos szempontból túl messzire mentünk, más szempontból pedig nem mentünk elég messzire a technikai szabályokkal. Ha most megkérdezik, hogy a TC1 egy jó szabályrendszer volt-e, azt mondom, igen!” – idézi Francois Ribeirót az Autosport.

Bármelyik márka, bármelyik középkategóriás autójából lehetett volna versenyképes túraautót építeni anélkül, hogy 10 különböző különengedéllyel egyensúlyoztuk volna ki az erőviszonyokat. Nézzék meg, mennyire különböző alakú autók mentek: Chevrolet Cruze, Citroën C-Elysée, Honda Civic, Volvo S60… és ezek a gépek fél másodpercen belül voltak egymástól az időmérőn. Úgyhogy továbbra is azt mondom, az FIA remek munkát végzett, és egy nagyon jó szabályrendszert állított össze.”