Az már biztosnak tűnik, hogy Rossi a világ legnagyobb autóversenyét, a Le Mans 24h-t szeretné meghódítani, a következő évek pedig az erre való felkészülésről szólnak majd.

A Doktor több interjúban is elárulta, 2022-ben GT-versenyeken fog indulni, a legfontosabb célja pedig az lesz, hogy felmérje, tud-e olyan tempót, amivel képes lenne felvenni a versenyt az LMP2-ban vagy a Hypercar kategóriában.
„Látnom kell, milyen szinten vagyok, és mennyire erős a tempóm. Abban ugyanis biztos vagyok, hogy LMP2-es autóval vagy Hypercarral szeretnék versenyezni, de ezekben a kategóriákban elképesztően magas a pilóták színvonala. Nem tudom, elég gyors vagyok-e hozzájuk; ezt próbálom majd kideríteni jövőre” – mondta Rossi a The Race magazinnak.
WEC
Újjáéled a legendás brit versenymárka – a nagy cél Le Mans
24/06/2022 16:42
A felkészülés legelső lépése már ismert, Rossi januárban ismét rajthoz áll a Gulf 12h versenyen Abu Dhabiban, ahol féltestvérével, a szintén MotoGP-s Luca Marinivel, és a Doktor jobbkezének tartott Alessio ‘Uccio’ Saluccival osztozik egy GT3-as Ferrarin. Már voltak is tesztelni Misanóban, és Marini szerint Rossi alaposan elverte őket.
2022-ről Rossi saját bevallása szerint még nem döntött, de elég sok bajnokság szóba jöhet, a WEC-től az Európai Le Mans Sorozaton át az Intercontinental GT Challenge-ig.
A másik fontos kérdés, hogy milyen márkával? Rossi hosszú ideje jó kapcsolatot ápol a Ferrarival, 2006-ban például tesztelte az olaszok F1-es autóját, és a második nap végére kb. fél másodpercre volt Michael Schumachertől, aki maga is el volt ragadtatva a Doktor tempójától.

Valentino Rossi 2006-ban Valenciában tesztelt a Ferrari F1-es autójával

Fotó: Eurosport

A Ferrari 2023-ban egy LMH (Le Mans Hypercar) autóval tér vissza Le Mans-ba és az Endurance Világbajnokságba, az pedig maga lenne a megtestesült olasz álom, ha ennek Rossi is részese lehetne. Ettől persze még egyáltalán nem biztos, hogy így lesz.
A Dailysportscar.com például hiteles forrásokból úgy tudja, a Porsche is érdeklődik a motoros legenda iránt, sőt, állítólag már ajánlatot is tettek neki. A németek minden szinten rendelkeznek GT-programmal, 2023-ban pedig egy LMDh (Le Mans Daytona hybrid) autóval ők is visszatérnek Le Mans-ba illetve a nagy amerikai hosszútávú versenyekre.
Ezt a forgatókönyvet teheti egy picit még valószínűbbé Vale interjúja, amint az NBC Sportnak adott. Ebben kiemelte, hogy az amerikai IMSA Weathertec Sportscar Championship a látókörében van, és egyáltalán nem kizárt, hogy fog ő még az USA-ban versenyezni, nem is keveset.
Az pedig ezekután már csak egy cuki apróság, hogy Rossi nemrég készített egy Insta bejegyzést arról, ahogy szimulátoron gyakorol a következő szezonra. Na, és ott milyen autót vezet? Egy Porschét. A fogadóirodákba ne rohanjon senki, de azért érdekes.
WEC
Ilyen volt a 90. Le Mans-i 24 órás autóverseny - az összefoglaló, amire mindenki várt
16/06/2022 08:32
24 Heures du Mans
Törés, zúzás, rombolás – az idei Le Mans 24h legnagyobb balesetei
13/06/2022 14:35