Népszerű sportok
Még több sport
Összes megjelenítése

Jelentős változások a WEC-rajtlistán a Spa 6h előtt

Lantos András

Frissítve 03/05/2024 - 16:26 GMT+2

Egy hét múlva Spa-Francorchamps-ban folytatódik az Endurance Világbajnokság, és az év harmadik versenyén számottevő változások lesznek a mezőnyben. Ennek oka elsősorban az, hogy a WEC belgiumi fordulója ütközik a Formula E berlini állomásával, és több olyan pilóta is van a mezőnyben, akiknek a szerződésében az utóbbi jelenti a prioritást.

Toyota-dominancia, ijesztő baleset és női győztes - ilyen volt a spái hatórás futam

Imolában a Cadillac csak két versenyzővel teljesítette a hatórás futamot, Spában pedig további három egység lesz kénytelen követni ezt a mintát.
A Peugeot mind a két autójába csak két pilótát nevezett, miután a franciáknak nélkülözniük kell Jean Eric Vergne-t és Stoffel Vandoorne-t.
A két korábbi forma-1-es versenyző a Formula E-ben a szintén a Stellantis-csoporthoz tartozó DS Penske színeiben megy, és a márka érdekei értelemszerűen azt kívánják, hogy ezen a hétvégén Berlinben induljanak.
Emiatt a #93 autóban csak Mikkel Jensen és Nico Müller, a #94-ben pedig Paul di Resta és Loic Duval váltja egymást. Érdekesség, hogy Müllernek is van ülése a Formula E-ben idén, de ő az Abt Cupránál megy, és az ő szerződésében a WEC élvez előnyt.
Némileg meglepő, de a Peugeot nem használja ki ezt a helyzetet, hogy lehetőséget adjon tartalékversenyzőjének, a fiatal Malthe Jakobsennek, aki az ELMS idénynyitóján meggyőző teljesítményt nyújtott, és futamot nyert a Cool Racing színeiben.
Szintén két pilótával teljesíti a Spa 6h-t a Hertz Team JOTA #12 egysége; nekik Norman Natót kell nélkülözniük, aki az Andretti csapatnál megy az FE-ben.
picture

Lamborghini SC63

Fotó: DPPI

Hasonló a helyzet a Lamborghininél, ahol Edoardo Mortarát köti Berlinhez a szerződése, de az olaszok más utat választottak, ők behívták helyette az idén az IMSA-ben versenyző Andrea Caldarellit. Ennek hátterében többek között az is állhat, hogy Caldarelli idén indul Le Mans-ban a márka másik autójával, és ez a beugrás jó lehetőség, hogy szokja a WEC-szabályokat.
Lesznek változások az LMGT3-ban is, és az egyikhez áttételesen szintén köze van a Formula E-nek. A #78 Akkodis ASP Lexusban a Toyota gyári tartalékversenyzője, Ritomo Miyata ugrik be Kelvin van der Linde helyére. A dél-afrikai ugyan alapból nem megy az FE-ben, de Nico Müller távollétében az Abt Cupra őt hívta be helyettesnek, a helyettes helyettese pedig Miyata lett
picture

Lexus RC F GT3

Fotó: DPPI

A fiatal japán pilóta idén Daytonában már kipróbálhatta a Lexus RC F GT3-at, így nem lesz számára teljesen új élmény az autó.
Kihagyja Spa-t Dorian Pin is, az egyik legnagyobb női tehetségnek tartott francia ugyanis Hockenheimben lesz a Formula Renault Regional idénynyitóján, ahol szintén az Iron Dames színeiben indul Marta Garcia csapattársaként.
Őt Rahel Frey helyettesíti, de utána Pin visszatér a Le Mans 24h-ra. Viszont kizárólag a nagy versenyre, mert Le Mans-t követően a formaautós pályafutására összpontosít majd, és az év hátralévő részében ismét Frey lesz a harmadik Iron Dames-pilóta az LMGT3-ban.
picture

Iron Dames

Fotó: From Official Website

Én akkor vannak még a bizonytalanok. Egyrészt ott van Harry Tincknell, akinek azért kéne egyszerre két helyen lennie, mert a WEC és a Proton Porsche mellett az IMSA-ban is versenyez a Ford pilótájaként, és április 12-én ott is lesz forduló Laguna Secában. Egyelőre nem tudni, hol indul majd.
És végül szegény Ferdinand Habsburg, aki még mindig a sérüléséből lábadozik. Az osztrák kihagyta Imolát, de a verseny után Philippe Sinault, az Alpine programját működtető Signatech csapat vezetője úgy fogalmazott, arra számítanak, hogy hamarosan jó hírek érkeznek Ferdiről.
A tesztbalesetet szenvedő pilóta ott van a spái nevezési listán, de a hírek szerint még várnak rá vizsgálatok, mielőtt biztossá válik, indulhat-e az év harmadik WEC-futamán.
picture

Alpine A424

Fotó: Renault Sport

Habsburg az Alpine spanyolországi tesztjén szenvedett balesetet, és elrepedt két csigolyája. Sokáig nagy volt a titkolózás az esettel kapcsolatban, de Sinault nemrég beismerte, műszaki és nem versenyzői hiba okozta a balesetet. A pontos okokat még vizsgálják, de annyit elárult, nem nagy technikai gondról van szó, és az eset 30 órás teszt 26. órájában történt.
A korábban felsoroltakon kívül Sebastien Buemi, Nyck de Vries és Robin Frijns is megy a Formula E-ben, de az ő szerződésükben a WEC-nek van elsőbbsége, így ők ott lesznek Spában a Toyota, illetve a BMW színeiben.
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Kapcsolódó témák
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés