Népszerű sportok
Még több sport
Összes megjelenítése

Tovább bővülhet a WEC-naptár, elképesztően nagy az érdeklődés

Lantos András

Publikálva 21/04/2023 - 11:21 GMT+2

Óriási az érdeklődés a megújult Endurance-világbajnokság iránt; a rendkívül színes Hypercar-kategóriát és az érkező GT3-at a világ szinte minden pontján látni szeretnék. A jelenleg hétfordulós sorozat naptárába jövőre két új helyszín is érkezhet, igaz, az egyik Sebring helyére. 2025-ben pedig tovább bővülhet a program, és ha minden a tervek szerint halad, eléri a korábbi maximumot.

Nem csak a mezőny, a naptár is folyamatosan bővülhet a WEC-ben.

Fotó: From Official Website

A WEC-naptár 2017-ben döntött rekordot, amikor kilenc versenyből állt.
A 2012 óta futó bajnokságban a nyolc forduló jelenti az általánost, ettől 2021-ben tértek el először jelentősebben, amikor a covid következtében hatra csökkentették a helyszínek számát.
Azóta elindult a visszatápászkodás, idén ismét hét versenyt rendeznek, és a pletykált tervek szerint jövőre jöhet a nyolcadik, 2025-ben pedig ismét kilenc pályára utazhat a mezőny.
Ha valaki a Forma-1-en szocializálódva fintorogva nézne a nyolcas vagy a kilences számra, az vegye számításba, hogy egyetlen hatórás WEC-futam három F1-es verseny távját teszi ki, Le Mans pedig önmagában 12-t fed le. Versenytávban már az idei hét futam is 32 forma-1-es versenynek felel meg, szóval nem kevés az.
A Portimao környéki pletykák már szinte biztosra veszik, hogy az idei volt az utolsó Super Sebring. A nézők imádták, de a WEC-nek rendkívül sok nehézséget okozott a pénteki versenynap, a helyszínen való osztozkodás, úgyhogy fájó szívvel, de úgy tűnik, le kell húzni a listáról.
Ezt erősítik meg Frederic Lequien WEC-főnök szavai, aki Portugáliában annyit már elárult, a 2024-es katari szezonnyitó márciusban lesz, ami fizikailag is lehetetlenné tesz egy sebringi látogatást.
Amerika kapcsán jelenleg arra van a legnagyobb esély, hogy a bajnokság visszatér Austinba, a Circuit of the Americasra, amely 2013 és 2017 között állandó helyszín volt, utoljára pedig 2020-ban került be a programba beugróként.
picture

Circuit of the Americas (Fotó: Joao Filipe / AdrenalMedia.com)

Fotó: From Official Website

A texasi verseny viszont átkerülhet a szezon Le Mans utáni szakaszába. Ha minden úgy lesz, ahogy most pusmogják, akkor a katari nyitány után a tavaszra átkerülő Monza jönne áprilisban, majd Spa-Francorchamps a szokásos májusi időponttal.
Le Mans után kezdődne a tengerentúli szezon egy augusztusi austini kirándulással, amit szeptemberben egy másik visszatérő és közkedvelt helyszín, Interlagos követhet. Az F1-es brazil pálya a WEC első három évében szerepelt már a naptárban, majd 2020-ra szerették volna visszahozni, de a promóter végül visszalépett, így Austinnak kellett beugrania.
Októberben menne Japánba a világbajnokság, az idényzárót pedig szokás szerint Bahreinben tartanák.
Ezek viszont egyelőre csak jól értesült források pletykái, Lequien Portimaóban jelezte is, a 2024-es naptárt a Le Mans 24h-n hozzák nyilvánosságra, addig minden csak találgatás.
Az viszont tény, hogy az utóbbi időben elképesztő módon megnőtt az érdeklődés a WEC iránt, és ezt a bajnokság vezetője is megerősítette.
picture

Utoljára 2014-ben járt a WEC Interlagosban.

Fotó: AFP

„Ez még számunkra is teljesen új, de majdnem minden hónapban érkezik megkeresés különböző országokból és pályáktól, hogy szeretnék vendégül látni a WEC-et. Ha mindenkinek igent mondanánk, 12-14 fordulónk lenne.
De oda kell figyelnünk a csapatok költségeire. Szerintem 8 vagy 9 forduló jelentheti a maximumot, hiszen ami a logisztikát illeti, szeretnénk, ha néha tudnánk hajóval is szállítani, és nem mindig repülővel. Ez nagyon fontos a költségek szempontjából.”
Szóval kilenc a legmaximumabb maximum, és úgy tűnik, már meg is van, melyik helyszín lehet az utolsó befutó: Silverstone. Azt Lequien is elismerte, folynak a tárgyalások a legendás brit pályával, és ha minden összejön, 2025-ben visszatérhet a programba.
Stuart Pringle, a pálya igazgatója ott volt a legutóbbi két WEC-hétvégén, és nem is titkolta, szeretnék visszahozni a WEC-et Silverstonba, ahol a 2019/20-as szezonig állandó látogató volt a bajnokság.
picture

Silverstone sokáig alapkő volt a WEC-naptárban. Hamarosan talán visszatérhet. (Fotó: Joao Filipe / AdrenalMedia.com)

Fotó: From Official Website

A WEC-főnök szerint két tényezőn múlik a visszatérés: a pénzen és azon, találnak-e megfelelő időpontot, ami Silverstone zsúfolt programjába és az Endurance-világbajnokság naptárába is passzol.
Lequien hozzátette, előbbi szempontból nagy segítség, hogy Katarral egy elég kedvező megállapodást sikerült összehozni, ami lehetővé teszi, hogy ne erősen pénzügyi kérdés legyen a naptár összeállítása, hanem a hagyományokra is oda tudjanak figyelni.
Például arra, hogy Silverstone egy legendás pálya, ahol nagyon várják az Endurance-világbajnokságot.
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Kapcsolódó témák
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés