Történelmi pillanat: a Ferrari visszatér Le Mans-ba és az Endurance VB-re

Eurosport
Eurosport

Publikálva 24/02/2021 - 17:13 GMT+1

Itt a sportkocsi versenyzés új aranykora.

Fotó: Eurosport

Ez az állítás így természetesen nem pontos, mégis lefedi a valóságot. Azért nem pontos, mert a Ferrari már eddig is ott volt a Le Mans 24h-n, csak nem az abszolút győzelemre esélyes kategóriában, hanem a GT géposztályban. 

Sőt, két évvel ezelőtt nyertek is a Ferrari 488 GTE-vel, illetve az Alessandro Pier Guidi - James Calado - Daniel Serra hármassal, ami a márka 27. kategóriagyőzelme volt a világ egyik legnagyobb autóversenyén. 
2023-ban mégis minden megváltozik, olyan mértékben, hogy ezt tényleg visszatérésnek lehet nevezni. 1973 óta először a Ferrari olyan versenyautót épít, amellyel a Le Mans 24h tényleges megnyerését veheti célba. Ami eddig kilencszer sikerült, viszont utoljára lassan 60 éve 1965-ben. 
Az olaszok ráadásul nem a költségcsökkentett amerikai modellt (LMDh) választják, hanem rendesen odateszik magukat, és az FIA által létrehozott LMH (Le Mans Hypercar) szabályrendszerbe építenek autót.
Ez azt jelenti, hogy az előbbivel ellentétben a kasztnit és az autó minden elemét ők tervezik (vagy terveztetik valakivel) és gyártják. Mint egy rendes konstruktőr. 
picture

Toyota-GR010.jpg

Fotó: Eurosport

A Ferrari mellett a nagy gyártók közül a Toyota és a Peugeot kötelezte már el magát az LMH mellett, akikhez a Glickenhaus és a ByKolles is csatlakozik. Eközben a "jóárasított" amerikai kategóriát választotta az Audi, a Porsche és az Acura / Honda.
A sportautó-konvergencia értelmében mind a két géposztály ott lesz Le Mans-ban és a nagy amerikai endurance versenyeken (egy közös, BoP-vel kiegyenlített kategóriaként), úgyhogy nem túlzás azt állítani, itt a hosszútávú szakág új aranykora. 
A Ferrari Le Mans-i visszatérése nem derült égből jött. Az F1-el foglalkozó portálok régóta írtak róla, hogy az érkező költségvetési plafon miatt Maranellóban elég sok okos ember válhat "feleslegessé" a jövőben, akiket az olaszok nem szeretnének szélnek ereszteni. 
Korábban egy Indycar-projekt is szóba került, ám abból végül nem lett semmi. Le Mans-ból igen. A Ferrari amúgy nem túlozta el a bejelentést, ami mégis stílusosra sikerült. "4 szám és három betű! 2023 - LMH! Nincs több mondanivalónk". Nem is kell, ennyi bőven elég. 
4 numbers, 3 letters. We don't think we need to add anything else. Share your reaction in the comments!@FIAWEC #FerrariCompetizioniGT #FerrariRaces pic.twitter.com/bn1SXp1JEF— Ferrari Races (@FerrariRaces) February 24, 2021
Egyelőre annyit tudunk, jönnek, de semmi mást. Nincs neve az autónak, és a konfigurációt sem árulták el. Utóbbi azért lesz érdekes, mert az LMH szabályok hibrid és kiegészítő alternatív hajtás nélküli autókat is engedélyeznek. Bár egy utcai Ferrariba senkinek sem hiányzik a hibrid hajtás, Maranellóban sokat tanultak az ilyen rendszerekről az F1-es projekt során, így nem mernénk teljesen kizárni, hogy a Toyotához és a Peugeot-hoz hasonlóan ők is ezt az utat választják. 
A versenyzőkről sem esett szó, de a Ferrari nem áll rosszul kiváló endurance-pilóták terén: a már említett 2019-es győztesek mellett Davide Rigon, Miguel Molina és Sam Bird is hozzájuk tartozik. Meg aztán van két egész jó versenyzőjük az F1-ben is. Ki tudja...
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Kapcsolódó témák
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés