2021-ben új korszak kezdődik a hosszútávú autóversenyzésben: búcsúzik az 1994 óta fennálló LMP1-es kategória, és helyét a lassabb de szabadabb LMH, művésznevén Hypercar szabályrendszer veszi át. 


Ez az új géposztály lehetőséget ad a kisebb volumenű autógyártóknak is, amit a Scuderia Cameron Glickenhaus gyorsan felismert. A rendező, forgatókönyvíró és producer, emellett autóimádó James Glickenhaus cége egy saját tervezésű autóval vág neki idén az Endurance Világbajnokságnak, és benne Le Mans-nak. 
A dögös versenygép összerakása már zajlik a Podium Advanced Technologies, a csapat olasz partnerének műhelyében, és a Pipo Moteurs által fejlesztett V8-as ikerturbós motor is megérkezett (Glickenhausék nemet mondtak a hibrid rendszerre).
Le Mans 24hr
Idén sem lesz Le Mans 24h júniusban
04/03/2021 14:03
Az amerikai alakulat viszont nem éri be ennyivel. Lehet, hogy a Toyota, a Peugeot, az Audi és a Porsche mellett ők lesznek az LMH kategória Dávidjai, de azt senki sem tilthatja meg nekik, hogy szövetkezzenek pár Góliáttal. 
A csapat nemrég bejelentette, együttműködési megállapodást kötött a 15-szörös Le Mans győztes Joest Racinggel (4x Porsche, 11x Audi), illetve az Alfa Romeo F1-es csapata mögött álló Sauberrel. Előbbi szakemberekkel, felszereléssel és járművekkel segíti a WEC-programot. 
"Bolond lennék vásárolni hét kamiont és mindenféle boxutcai felszerelést, ha egyszer valaki már megtette. Vagy miért építenék egy szélcsatornát, ha másnak már van"
- idézi Jim Glickenhaust a Sportscar365.

Joest-audi.jpg

Fotó: Eurosport

"Meg amúgy is, ők elég jól ismerik a járást Le Mans-ban, én viszont nem annyira. A Nürburgringen már elég kényelmesen elhelyezkedtünk, és idővel Le Mans-ban is így lesz, de nem kell mindent egyedül csinálnunk." 
Azt egyelőre nem pontosították, milyen mértékig folyik majd bele a Joest Racing a Glickenhaus-projekt működtetésébe, az viszont biztos, hogy nem a német csapat neve alatt fut majd a dolog, mint annak idején az Audival (Audi Sport Team Joest). 
A Sauber eközben az aerocsomag tesztelésében vesz részt, a Scuderia Cameron Glickenhaus a svájciak szélcsatornáját használva fejleszti az autót. A 60%-os méretarányú tesztek már tavaly elkezdőtek, és hamarosan az első elkészült autót is bekerül a csőbe. 
"A Sauber végezte a 007 szélcsatorna tesztjeit. Ezen a területen ők voltak a legjobbak. Sokat segít, hogy homologizáltatott szélcsatornájuk van, így nem kerülünk abba a helyzetbe, hogy máshol teszteljük az autót, majd mikor áthozzák ide, eltérő adatokat kapunk."
Ha Le Mans, akkor a Saubernek sem kell elbújnia szégyenében, 1989-ben ők is megnyerték a 24 órást a Mercedes partnereként, ráadásul kettős győzelmet arattak.

Mercedes-sauber-1989.jpg

Fotó: Eurosport

A Glickenhaus közben a Michelinnel is szoros kapcsolatot épített ki, és ha elkészül az első LMH autó, egy 30 órás gumitesztet tartanak a franciákkal. A két cég a versenypályán kívül is együttműködik, a SCG által gyártott utcai autók Michelin gumikkal kerülnek a vásárlókhoz. 
Jim Glickenhaus az első komolyabb szimulációk után úgy érzi, az ACO és a WEC jó úton jár a hibrid és nem hibrid autók közti egyensúly megteremtésében. Szerinte a legnagyobb különbséget az jelenti majd, hogy a hibridek az időszakos összkerékhajtás miatt kíméletesebbek lesznek a gumikkal, mint az ő autójuk. 
A projekt versenyzői egyelőre nem ismertek, sőt, csak februárban kezdik el kipróbálni a kiszemelt pilótákat. Azt viszont már elárulták, hogy a fiatal és tapasztalt versenyzőket is szeretnének, illetve nagy valószínűséggel olyanok jöhetnek csak szóba, akik vezettek F1-es, LMP1-es vagy LMP2-es autót. 
Az Endurance Világbajnokság március 19-én rajtol Sebringben, ám az SCG-nél már most jelezték, nem akarják elsietni az autó véglegesítését, így inkább kihagyják az idénynyitót, és május 1-én Spaban mutatkoznak be. 
Le Mans 24hr
Na, kábé ilyennek képzeltünk egy Le Mans Hypercart - fotók, videók
25/02/2021 22:02
Le Mans 24hr
Történelmi pillanat: a Ferrari visszatér Le Mans-ba és az Endurance VB-re
24/02/2021 16:13