A következő években alaposan átalakul majd az Audi sportprogramja, a német márka ma nyilvánosságra hozta a következő évek motorsportos terveit, amelyben szinte semmi nem marad ugyanolyan. 


Ami nem változik, az az Audi alap hozzáállása a versenyzéshez; tehát továbbra is olyan projektek érdeklik a márkát, melyekben a technológia fejlődést lehet bemutatni. 
2016 után az Audi visszatér a sportkocsi versenyzésbe, bár erről ma még meglehetősen kevés részletet árultak el. Annyi biztos, hogy a gyártó megkezdte az "intenzív felkészülést" arra, hogy beszálljon az 2022-ben bemutatkozó új amerikai kategóriában az LMDh-ban.
Le Mans 24hr
Idén sem lesz Le Mans 24h júniusban
04/03/2021 14:03
Bár egy tengerentúli géposztályról van szó, lényegében ez egyenértékű a Le Mans-i visszatéréssel, hiszen az LMDh autók ugyanúgy indulhatnak majd a világ legnagyobb endurance versenyén, mint az ACO és az FIA által létrehozott LMH (Le Mans Hypercar) kategória gépei. 
Az LMDh autók költséghatékony de látványos prototípusok lesznek. Az alapot a rendkívül sikeres LMP2-es kasztnik adják, és egységes lesz a hibrid rendszer is. Az elektromotorokat a Bosch, az akkumulátort a Williams Advanced Engineering, a váltót pedig az Xtrac szállítja. A külalakot viszont kedvükre formálhatják a gyártók, azaz egymástól eltérő megjelenésű autókra lehet számítani. 
Az Audi legendás versenyzője, Alan McNish szerint az LMDh jelenleg nagyon sok szempontból megfelel az Audi elképzeléseinek. A német márka számára korábban is fontos volt az amerikai piac, az LMP1-es éra alatt indítottak is autókat az ALMS-ben (American Le Mans Series). Most újra lesz rá lehetőségük, hogy ugyanazzal a technikával vegyenek részt a világ legnagyobb hosszútávú eseményein (Le Mans, Daytona, Sebring, Petit Le Mans).

Dakar-audi-2020.jpg

Fotó: Eurosport

Ezen kívül egy másik impozáns projektet is nyilvánosságra hoztak ma: az Audi 2022-ben rajthoz áll Dakar Ralin, méghozzá egy messze nem hétköznapi autóval.
Az Audi terepjárója technikailag elektromos hajtású lesz, hiszen a kereket valóban elektromotorok forgatják majd. Természetesen a többórás Dakar szakaszokat a jelenlegi technológia mellett lehetetlen lenne töltés nélkül teljesíteni, így a szükséges energiát egy rendkívül hatékony TFSI benzinmotor szolgáltatja majd. 
Ha az Audi sikerrel jár, megint új fejezetet nyithat az autósport történetében, hiszen korábban még egy márka sem nyert alternatív hajtással a Dakaron. A németek amúgy is szeretik a járatlan utakat, 2012-ben elsőként győztek hibrid autóval Le Mans-ban. 

Audi-formula-e.jpg

Fotó: Eurosport

A Dakar-projekt kedvéért viszont áldozatot is kellett hozni: az Audi 2021 végén visszavonja hivatalos csapatát a Formula E-ből. A márka az első szezon óta jelen van az elektromos formaautós bajnokságban; 2017-ig az Abt Sportsline-t támogatták, azóta pedig egy teljesen gyári csapatot működtetnek.
A visszalépés csak az utóbbit érinti, tehát az Audi gyártóként továbbra is ott lesz a Formula E-ben, és folytatják az együttműködést az Envision Virgin Racinggel. 
Végezetül azt is bejelentették, hogy az Audi Sportot 2017 óta irányító Dieter Gass helyét Julius Seebach veszi át a sportrészleg élén. 
Le Mans 24hr
Na, kábé ilyennek képzeltünk egy Le Mans Hypercart - fotók, videók
25/02/2021 22:02
Le Mans 24hr
Történelmi pillanat: a Ferrari visszatér Le Mans-ba és az Endurance VB-re
24/02/2021 16:13