Népszerű sportok
Még több sport
Összes megjelenítése

Komoly életjelet adott magáról a legkisebb Hypercar-gyártó

Lantos András

Frissítve 16/09/2021 - 11:21 GMT+2

Április óta aggasztóan nagy volt a csend a kis privát német konstruktőr körül, ám most jó hírekkel álltak elő.

ByKolles LMH

Fotó: Eurosport

Sokan már elkönyvelték kamunak vagy bedőlt tervnek a ByKolles Le Mans Hypercar programját, a csapat tulajdonosa viszont nemrég előállt, és amit mondott, az bizakodással töltheti el a sportautó versenyzés rajongóit.

Colin Kolles elárulta, jól haladnak az egyelőre még név nélküli LMH autó építésével, ami a következő bő egy hónapban gurulhat ki először a bajorországi gyárból. Ezt követően veszi kezdetét az intenzív tesztidőszak, és jövőre már ott akarnak lenni az Endurance Világbajnokság mezőnyében.
„Az autó alapja tulajdonképpen egyben van. Múlt héten jártam utoljára a műhelyben, akkor a motor, a váltó és a futóművek már fent voltak a kasztnin. Az elektronika és a kábelezés is össze volt már dugva” – mondta Dr. Colin Kolles, a ByKolles cég tulajdonosa a Sportscar365-nek.
A Formula 1-et is megjárt (Jordan, Midland, Spyker, Force India, HRT csapatigazgató) tulaj hozzátette, ha nagyon akarták volna, már idén is elkészülhetett volna az új autó, de végül két okból is elvetették ezt a forgatókönyvet.
Az egyik, hogy az ACO úgy döntött, csak olyan Hypercar-ok indulhatnak a Le Mans 24h-n, akik neveznek a teljes WEC-re. Ehhez viszont a ByKollesnek be kellett volna fizetni 500.000 euró konstruktőri nevezési díjat, amit azonban egyetlen Le Mans indulásért erősen sokalltak.
A másik ok talán még ennél is fontosabb: a korábbi hibákból tanulva elegendő időt akartak hagyni a fejlesztésre, hogy egy megbízható autóval álljanak oda a rajtrácsra.
„Eredetileg akár már februárban pályára vihettük volna az autót, de nem volt értelme. Úgy döntöttünk, nem helyezzük magunkat nyomás alá, mint azt az elmúlt években tettük. Fontos számunkra, hogy jó autónk legyen, hiszen le akarjuk győzni a Toyotát és a többieket. Ez a célunk.”
„Ez egy teljesen új autó, egyetlen alkatrészt sem hoztunk át a korábbiból. 100%-osra akarjuk fejleszteni, és az építésnél is nagyon magas minőséggel tervezünk. Az volt az LMP1-es autó egyik gyengéje, hogy siettünk vele. Ezúttal nem hajt minket az idő.”
picture

ByKolles LMH

Fotó: From Official Website

„Ezért hoztuk meg ezt a döntést februárban. Felajánlottuk az ACO-nak, hogy el tudunk indulni Le Mans-ban, de ők végül úgy változtatták meg a szabályokat, hogy az LMH-ben nem lehetnek versenyről-versenyre nevező autók. Ezért kihagyunk egy szezont, és még jobb autót fejlesztünk. Nem lett volna sok értelme kifizetni 500.000 eurót a szinte semmiért.”
Kolles az autó műszaki részleteiről is mondott újat: továbbra is a Gibson lesz a motorszállító, és az eddig használt GL458 kódjelű V8-as motor átalakított változata kerül majd az új gépbe.
Ha minden a tervek szerint alakul, a 2022-es WEC-szezonban akár két autót is indíthatnak, de erre csak akkor lesz esély, ha összeáll a szükséges költségvetés. Amennyiben sikerül, jövőre akár 8-9 fős is lehet az LMH mezőny, hiszen a két Toyotához és a két Glickenhaushoz csatlakozhat a két ByKolles, egy vagy két Peugeot (bár az még nem egyértelmű, ők mikortól jönnek), és várhatóan az Alpine visszafogott LMP1-es autója is kap még egy évet.
Bár tegyük gyorsan hozzá, az új autót biztosan nem ByKollesnek és nem is ENSO CLM-nek hívják majd, hiszen a versenyváltozat mellett további két modell épül belőle, amelyet sorozatgyártásra szánnak. Az egyik egy pályanapokra alkalmas gép lesz, a másik pedig egy közúton is használható autó.
picture

A ByKolles közúti autójának modellje

Fotó: From Official Website

A WEC-változat és a pályaautó már az év végére kész lesz, de addigra a széria modellel is haladni akarnak. Utóbbi kettőnek nagy szerepe lehet a versenyprogram finanszírozásában is.
Kolles az amerikai Weathertech sorozatban is elindítaná az új autót, ezzel kapcsolatban viszont még merülhetnek fel kérdések, az IMSA-bajnokság szabályai szerint ugyanis odaát csak nagy volumenű (minimum 2500 autó/év) gyártók indulhatnak. Hasonló problémával néz szembe a Glickenhaus is, és egyelőre nem egyértelmű, hogyan döntenek az amerikai vezetők.
A ByKolles számára 2022 kifejezetten fontos év lehet, hiszen a relatíve kicsi LMH mezőnyben jelentősebb figyelem hárulhat rájuk. 2023-tól viszont özönleni fognak a nagy gyártók a WEC-be és az IMSA-ba, így onnantól kezdve már sokkal nehezebb lesz kitűnniük a tömegből.
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Kapcsolódó témák
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés