Játékból lehet sportfilmet csinálni, de egy marketingtermékbe nehéz életet lehelni
Frissítve 19/08/2023 - 16:10 GMT+2
A Duplacsavar podcast legújabb adásában ismét egy mozifilmet beszélünk ki, ami ezúttal az ismert PlayStation-videojátékon, a Gran Turismón alapul. Ennek apropóján beszélünk arról, mitől működik és mi ront el egy játékadaptációt és milyen menekülőutat választ ez a film. Nem kell aggódni, szóba kerül a Nordschleife, Le Mans és Michelisz Norbi is, szóval a sportos vonatkozás sem marad el.
Sajátos utat választott a Gran Turismo-film, de ezzel ki is fogyott belőle az eredetiség.
Amikor az ember azt hallja, újabb videojátékos adaptáció kerül a mozikba, az elmúlt évtizedek negatív példái alapján joggal aggódik, hogy nem fog jó filmet látni. Néhány ellenpélda mellett ez egy nehezen adoptálható műfaj, a készítők pedig a legtöbbször akkor járnak jól, ha valamilyen félmegoldással próbálják meg megoldani a feladatot.
Így tesz a frissen mozikba került Gran Turismo is, ami az ismert PlayStation-játék sztorija helyett – ami nem létezik – annak bizonyos elemeit adaptálja, mindezt pedig egy tényleges játékosból versenyzővé váló valós személy történetére húzza rá. Az eredmény: egy tőről fakadt sportfilm, sajnos nem a jobb fajtából.
Az adásban most Stöckert Gábor újságíró-podcaster segítségével kibeszéltük, mi lehetett a készítők célja a filmmel és milyen aspektusai mentik a menthetőt. A műsor spoilereket tartalmaz, aki megnézné a filmet, az adás második felét inkább utána hallgassa!
Adásmenet:
- 0:00 – A játékadaptációk és a Gran Turismo-játék
- 12:26 – A Gran Turismo-film
Az Eurosport podcastjeit a SoundCloud mellett megtaláljátok:
Iratkozzatok fel a kedvenc felületeteken és állítsatok be értesítést, hogy semmiképp ne maradjatok le legújabb adásainkról!
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Letöltés
Scan me
Kapcsolódó témák
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés