Népszerű sportok
Még több sport
Összes megjelenítése

Túl sokat beszélnek az új csapattagok – ez lehetett a Ferrari egyik gondja Imolában

Lantos András

Publikálva 01/05/2024 - 08:47 GMT+2

A tavalyi Le Mans 24h győzelem óta nehezebb idők járnak a Ferrarira; idén az olasz márka tempója Katarban elmaradt a legjobbaktól, Imolában pedig egy biztosnak tűnő kettős győzelmet buktak el, mivel rossz stratégiát választottak, amikor megérkezett az eső. A Ferrari egyik vezetője most érdekes részleteket árult arról, mi okoz nekik nehézséget a csapaton belüli kommunikációban.

A Ferrari súlyos taktikai hibája, amivel egy kettős győzelmet buktak el Imolában

Az imolai fiaskó alapvetően két részből állt össze: egyrészt a csapat rosszul mérte fel az időjárás alakulását, másrészt nem tette eltérő stratégiára legalább az egyik autóját.
Az előbbi egy olyan dolog, ami előfordul néha, az utóbbit viszont nehezebb megmagyarázni. Az eset után a Ferrarinál azt nyilatkozták, terítéken volt az eltérő stratégia választása, de végül nem lépték meg, és emiatt alaposan meg kell vizsgálniuk a döntéshozatali folyamataikat.
Giuliano Salvi, a csapat operatív vezetője ezzel kapcsolatban árult most el érdekes részleteket.
„A télen elég nagy volt a cserélődés a csapaton belül. Voltak, akik többet szerettek volna otthon lenni, és inkább a gyárban akartak dolgozni, ezért új emberek érkeztek a helyükre. Bennük is óriási lehetőségek rejlenek, de még nem épültek be teljesen a csapat rendszerébe” – mondta Salvi a Sporscar365-nek.
„Rendbe kell tennünk még ezt-azt, olyan egyszerű dolgokat, mint a rádió-kommunikáció.”
Az új srácok kicsattannak a lelkesedéstől, de talán hatékonyabban kellene kommunikálniuk, ami nem mindig jön egyből.
„Az angolszász embereknek ez talán természetesebb, de nekünk dolgoznunk kell rajta. Ez is a feladat része, amikor a csapat felépítéséről és fejlődéséről van szó.”
Salvi arról is beszélt, hogy a tavalyi Le Mans-győzelem ellenére a csapatnak még mindig van mit tanulnia a Ferrari 499P hypercarról.

Ez is érdekelhet:

„Azt mondanám, 80%-ban ismerjük az autót, de van még 20%, amit jobban kell kontrolálnunk. Minél több típusú pályán megyünk, annál több adatunk lesz. Nem rendelkezünk 50 évnyi információval; a maranellói szervert a nulláról kezdtük el feltölteni.”
Hozzátette, idén még várnak rájuk új élmények: Austin például egy egészen egyedi pálya az egyenetlen aszfaltja miatt, de a magaslaton lévő Interlagos is új kihívás lesz számukra.
Zárásként arra is kitért, úgy érzik, tavalyhoz képest nagyot léptek előre a gumikezelés terén, és ez most már nem jelent problémát a Ferrari számára.
Hallgasd meg az imolai WEC-futamról készült Le Mans Podcast adást, és kövess minket a Youtube-on is
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Kapcsolódó témák
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés