Népszerű sportok
Még több sport
Összes megjelenítése

Félelmetes, több százmilliós költségvetés kéne a sikerhez az Alfa Romeo szerint

Lantos András

Publikálva 23/01/2024 - 14:59 GMT+1

Eljutottunk arra pontra, amikor a WEC-ben induló gyártók létszáma már nem csak motivációt, de korlátozó tényezőt is jelent a további érdeklődők számára – erre utalt egy francia lapnak adott interjúban Jean-Philippe Imparato, az Alfa Romeo ügyvezetője. Ez a trend az olasz márka lehetséges szerepvállalását is negatívan befolyásolhatja.

Alfa Romeo 33 Stradale (2023)

Fotó: From Official Website

Az idei szezonban kilenc gyártó autóit láthatjuk majd az Endurance-világbajnokság királykategóriájában, jövőre érkezik az Aston Martin, és még hallani néhány érdeklődőről.
A sportautó-rajongók azt sem tudják néha, hova nézzenek, az újságírók pedig a műfaj új aranykoráról beszélnek. De a Hypercar-kategória megalkotása óta íródó sikersztorinak már kezd látszani az árnyoldala is.
Jean-Philippe Imparato, az Alfa Romeo ügyvezetője egy francia autós lapnak, a L’Argus-nak nyilatkozott a márka új utcai hypercarjáról, a csodaszép 33 Stradaléről, és a beszélgetésben Le Mans is szóba került.
Imparato a múltban reménykeltően nyilatkozott a WEC-ről, mostani szavai viszont mintha azt mutatnák, némileg fordult a kocka az olaszoknál. Az ügyvezető igazgató szerint a projekt „gazdasági számításai nem tűnnek meggyőzőnek”.
Hozzátette, a kategória gyors ütemű növekedése „egy olyan trend, amely a költségek növekedéséhez vezet.”
Imparato szerint ma már „nem kevesebb mint 250 millió euró” kellene ahhoz, hogy összehozzanak egy sikeres programot az Endurance-világbajnokságon.
picture

Alfa Romeo 33 Stradale (2023)

Fotó: From Official Website

A francia lap arról ír, egy ilyen program legalább három évig tartana, és kétéves fejlesztési időszak előzné meg. A jelenlegi árszintek viszont erősen elgondolkodtatják az Alfa Romeót, és ezért sem született még döntés a kérdésben.
Csak viszonyításként, az költségplafon-rendszerben egy forma-1-es csapat tavaly legfeljebb 124 millió eurót költhetett az autók fejlesztésére és üzemeltetésére, de ez nem tartalmaz sok fontos kiadást, mint például a motorszállítói díjakat, a versenyzők fizetését, a felsővezetés béreit, a marketingköltségeket, és még egy sor egyéb tételt.
Az Alfa neve először a Hypercar-kategória hajnalán merült fel a WEC-kel kapcsolatban, amikor egy ideig úgy volt, a Glickenhaus motorbeszállítói lesznek. Az Aston Martin akkori bejelentkezése majd hirtelen távozása viszont oda vezetett, hogy az amerikaiak végül a Pipo Moteurs erőforrását használták.
Mostanában az is felmerült, hogy az Alfa Romeo bizonyos elemeket felhasználhatna a stellantiszos testvérmárka, a Peugeot autójából, vagy akár idővel a teljes programot átvehetné a franciáktól. Ezzel kapcsolatban az illetékesen nem árultak el konkrétumot, de nem is tagadták ellen a lehetőségét.
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Kapcsolódó témák
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés