Hiába tart egy teljes napon át a Le Mans 24h autóverseny, nem először alakultak úgy a dolgok, hogy még az utolsó percre is maradnak súlyos, eldöntendő kérdések.

Ebben a témakörben elég nehéz lenne überelni a 2016-os versenyt, amikor az élen álló Toyota az utolsó kör elején a célegyenesben állt meg, és vesztette el a győzelmet a Porschével szemben.
Idén a japánok sikeréhez nem férhetett kétség, mögöttük viszont egy komplett drámatagozat nyílhatott volna. Ezúttal az LMP2-n volt a sor, hogy az utolsó körben változzon a helyzet az élen.
24 Heures du Mans
Érdekes új infók az utolsó körös Le Mans-i drámáról
28/08/2021 10:13
A kategóriát vezető 41-es WRT Oreca-Gibson egy picivel messzebbre jutott, mint öt évvel ezelőtt a Toyota, Yi Feiye autója a Forest Esses kanyarkombináció elején robbant le, miután megadta magát a gázpedálállást érzékelő szenzor.
Az újonc belga csapat így is győzelemmel mutatkozott be Le Mans-ban, hiszen éppen a kettős siker felé haladtak, csak így a 41-es helyett a 31-es autójuk nyerte az LMP2-t. De ez sem volt olyan egyszerű.
A másik WRT autót vezető Robin Frijns-hez ugyanis óriási lendülettel közeledett a Jota Sport 28-as Orecája, benne Tom Blomqvisttel. Az utolsó kanyarokhoz érve már másodpercen belül volt a különbség a két egység között, és ekkor nem várt problémával találták szembe magukat.
Le Mans-ban hagyomány, hogy a versenyt megnyerőmárka autói együtt, formációban jönnek át a célvonalon. A Toyota az utolsó boxkiállásnál szépen össze is hozta a két GR010-et, akik méltóságteljes lassúsággal úszkálta a cél felé.
Ilyenkor az is hagyomány, hogy a többi autó nem előzi meg a győztes egységet, hanem kvázi bekísérik a célba. Ez történt most is; a két Toyota mögött két GT és egy LM2-es autó várta türelmesen a kockás zászlót, valószínűleg mit sem sejtve arról, hogy a mögöttük érkező két Oreca a kategóriagyőzelemért küzd.

Majdnem elütötték Le Mans-ban a versenyt leintő embert

Frijns és Blomqvist az utolsó kanyarból kijövet egyszer csak a húsvéti körmenet kellős közepén találta magát, és ebből kis híján tragédia lett. A WRT pilótája jobbra rántotta az autót, hogy kikerülje az előtte kocogó Ferrarit, de ezzel a mozdulattal majdnem eltalálta a versenyt leintőfelügyelőt.
Le Mans-ban az is hagyomány, hogy a kockás zászlós ember nem egy emelvényről, hanem a célvonalon állva inti le a versenyzőket. Ezt most szerencsére megúszta, de a jövőben biztosan jobban kell majd figyelni arra, ha megint marad még eldöntendő meccs az utolsó körre.
24 Heures du Mans
Egy hajmeresztő ötlet mentette meg a Toyotát Le Mans-ban
02/09/2021 18:35
24 Heures du Mans
Közel volt a vég a két Toyota számára Le Mans-ban
01/09/2021 07:31