Tökös versenyzés és jó eredmény szurkolói adományokból – Tim Gabi megérkezett

Tim Gabi múlt hétvégén másodszor is szerencsét próbálhatott a rendkívül szoros Renault Clio Eurocupban, miután legfőbb támogatói, a szurkolók így látták jónak. A számtalan magyar bajnoki címe ellenére a nemzetközi karrierről eddig lemaradó pilóta idén olyan lehetetlen helyzetbe került, hogy menedzserével a közösségi finanszírozás mellett döntött. És bejött.

Tim Gabi a Renault Clio Eurocupban.

Fotó: From Official Website

Nagy dolog ez, főleg Magyarországon, ahol nincs óriási hagyománya az adományozásnak.
De úgy tűnik, Tim Gabi bőven elég örömöt szerzett már eredményeivel az autósport rajongóknak ahhoz, hogy neki szívesen adjanak.
A Hungaroring az ismerkedésről szólt, hiszen – bár itthon nem sokat hallunk róla – a Clio Eurocup a világ egyik legkeményebb márkakupája. Közel negyven versenyző hétvégénként, és az elejében a nüánszoknál is kisebb dolgok döntenek.
Tim Gabi legjobbja egy 9. hely volt a Hungaroringen, ám a rajongók olyan bőkezűek voltak, hogy a hétvége után még maradt az általuk összeadott támogatásból. Bende Imiék így folytatták a közösségi finanszírozós kampányt, és mennyire megérte, hiszen a szurkolók és az autósport imádó kis cégek összedobtak neki egy második lehetőségre.
"Az első adománygyűjtés fantasztikus sikert volt, bőven meghaladta az előzetes várakozásainkat. Az, hogy ennyien kedvelnek és szurkolnak nekem, sőt segítenek is, hatalmas motivációt adott. Talán túl sokat is, mert a Hungaroringen saját magamat tettem nyomás alá, annyira bizonyítani akartam a hazai közönség előtt, hogy az már a teljesítményem rovására ment.”
„De utólag is azt gondolom, hogy a Hungaroringen nem tudtam volna a 9. helynél jóval jobb helyezést elérni. Még nem tartottam ott. Ez egy piszok kemény bajnokság, nagyon erős élmezőnnyel" - emlékezett vissza a Hungaroringre Gabi.
A második helyszín a Red Bull Ring lett, mivel azt Gabi a Swift Cup Europe-ból már elég jól ismeri.
A magyar pilóta autóját ezúttal is a GM Sport csapat készítette fel, és bár ismét akadtak műszaki problémák, érezhető volt, hogy a hungaroringi teljesítménnyel nagyobb figyelmet vívott ki magának csapaton belül.
picture

Tim Gabi a Red Bull Ringi rajtrácson.

Fotó: From Official Website

„GM Sport már az elejétől nagyon szerette volna Gábort, és ez az árban is látszott. Eddig nem nagyon tudtak top10-ben menni. Szerencsére az egyik, ha nem a legnagyobb csapattól átcsábították az egyik mérnököt, aki sokat segített.”
„Elárult infókat más pilótákról, kik hogyan vezetik a kocsit, hogy kezelik a gumikat, milyen stílusban védekeznek. Mindent persze nem mondott el. Nem kötötte az orrunkra, hogy például a bajnokság első három-négy pilótája milyen beállításokkal megy, de az irányt megmutatta.”
A tapasztalatokkal és a friss infókkal Tim Gabi lendületből kezdhette a hétvégét, az első szabadedzésen ötödik volt, a felszáradó első időmérőn pedig hatodik lett. Az első futamon viszont sajnos nekimentek, ami miatt az autó veszített a teljesítményéből, majd végül kiállni kényszerült.
"Valami lehetett a jobb hátsó gumimon, amit mindenki meg akart nézni. Csak az első körben négyszer jöttek nekem pont ott. Akkor valami eltört. Majd láttam, hogy pokolian melegszik a motor, és turbó sem ad megfelelő teljesítményt. Végül defektet is kaptam és kiállni kényszerültem. A verseny után kiderült, hogy újra nem ment a turbó hűtése, és a jobb hátsó felni is sérült, emiatt volt defektem."
Sajnos az autó vasárnapra sem lett százas, így Gabi hiába igyekezett, csak egy 14. rajtkockát sikerült elhoznia. Ebben a mezőnyben a sűrűjéből rajtolni kb. olyan, mintha a szerencsekereket pörgetnéd meg. Utóbb kiderült, egy kisebb, de súlyos hatású beállításbeli tévedés is okozta a bajt.
„Egy buta hibát ejtettünk. Mivel szombaton a hátsó gumik megsérültek, a felhasználható két új gumit tettük előre, hátra pedig a szombati első kerekek kerültek fel, amik természetesen sokkal kopottabbak voltak. Viszont a guminyomással ezt nem kompenzáltuk, így hatalmas volt a tapadás különbség az első és hátsó tengelyen. De, hogy ez ne legyen elég, a szombati ütésektől eltört a hátsó híd merevítő lemez, ami hatványozottá tette a túlkormányozottságot.”
Az időmérő után lógtak az orrok picit, pedig pont ez a 14. hely tette lehetővé, hogy igazán nagyot szóljon a vasárnap. Jött ugyanis egy igazi Tim Gabis verseny, kemény „vállazásokkal”, tökös előzésekkel (volt, hogy egy szektorban négy helyet javított), és a magyar pilótát végül a pazar ötödik helyen intették le.
„Külön öröm, hogy a Clio Cup történetének legsikeresebb versenyzőjét, Nicolas Milant, és a bajnokságban második helyen álló Marc Guillot is magam mögött tartottam. Sokan jöttek utána hozzám más csapatoktól és a sorozat szervezőitől gratulálni, Ők is elmondták: megérkeztem.”
„Adományozóim egy fantasztikus élményt és lehetőséget adott nekem, hogy ezen a két versenyhétvégén részt vehettem, valahogy ezt folytatnunk kell jövőre! Köszönöm mindenkinek, aki támogatott, örökké hálás leszek ezért!"
Most már csak abban lehet bízni, hogy Tim Gabi és a szurkolók elszántsága megnyit néhány kaput, és jövőre pár nagyobb támogató is a pilóta mögé áll. Mert a cél, hogy 2023-ban már teljes szezont menjenek a Clio Eurocupban.
Nem akarsz lemaradni a legfontosabb híreinkről? A lenti videóban megmutatjuk, hogyan kérhetsz értesítést a mobilodra az Eurosport Applikációval.
picture

Így kaphatsz értesítést a mobilodra az Eurosport fontos híreiről

Videó forrása: Eurosport

Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés