Norbert Singer nevét érdemes megjegyezni, aki mérnökként nagyon fiatalon letette a névjegyét, miután megsimogatta az utcai Porsche 911-et, és korunk legkomolyabb sportkocsiját alkotta meg. Elég csak megkérdezni egy autóversenyzőt, melyik az a gépcsoda, amelyről álmodik, és melyik volt az, amelyik valódi kihívást jelentett a számára. A mai napig magán viseli Singer kéznyomát a kocsi, mint ahogy az összes 16 Le Mans-i futamgyőzelmet aratott Porsche is. Ezek közül a legkiemelkedőbb a 956-os. Ez a remekmű négyszer nyert sorozatban (1982-1985), ráadásul első évében a dobogóra csak 956-os állhatott fel. 1983-ban a nyolcadik helyezettig nem lehetett őket megfogni, 1984-ben a hetedikig, 1985-ben pedig az ötödikig (igaz ekkor már befurakodott közéjük a továbbfejlesztett 962-es).

Norbert Singer

Fotó: Eurosport

Le Mans mellett versenyeztek más pályákon is, például a Nordschleifén, ahol Stefan Bellof abszolút rekordot állított fel 6:11.13 másodperces idejével – ami 202 km/órás átlagsebességet jelentett. Az autó története akkor kezdődött, amikor megváltoztak a szabályok, és új C-csoportos járműveket kellett építeni. A 936-os elavulttá vált és 1981 júniusától a következő év elejéig dolgoztak az új kasztnin, ami alumíniumból készült, elősegítve a 800 kilós súlyhatárt. Az erőforráson nem változtattak, maradt a régi 2.65 literes 6 hengeres turbóval felszerelt 635 lóerős óriás, és ebbe a modellbe szerelték az első dupla kuplungos ötfokozatú sebességváltót.
Sports Car
Még mindig Le Mans
24/06/2016 - 08:33
Addig talán még egyetlen sportkocsi sem volt annyira összhangban, mint a Porsche 956-os. Az autó főbb elemei külön-külön is megállták a helyüket, hiszen később TAG márkanév alatt a Formula-1-ben is használták a motort, és a karosszéria szintén alkalmas volt az F1-es motor fejlesztésére. A TAG-Porsche 25 nagydíjat nyert meg és két gyártó bajnoki címhez segítette a McLarent, valamint három egyéni címhez a versenyzőit (1984 Niki Lauda, 1985-1986 Alain Prost).

Porsche 956

Fotó: Eurosport

A teljesen friss modellel az 1982-es Le Mans-on egy legendás páros, Jacky Ickx/Derek Bell, diadalmaskodott óriási fölénnyel. Három közös győzelmük közül ez volt az utolsó. Egy csapásra kelendő lett a 956-os, tolongtak érte a csapatok szerte a világon. Amerika és Ausztrália kevés bajnokot adott Le Mans-nak, ám 1983-ban Al Holbert, Hurley Haywood (amerikai) és Vern Schuppan (ausztrál) triója meglepetésre körön belül, de legyőzte az Ickx/Bell duót. 1984 a Joest Racing első sikerét hozta, és az utolsót az autósport történetében, amikor ketten kormányozták az autót (Henri Pescarolo, Klaus Ludwig). A Joest egy évre rá megismételte a sikerét, de ez az esztendő, nem emiatt vált emlékezetessé.
Az 1985-ös Spa-i 1000 km-es 78. körében Stefan Bellof összeütközött Jacky Ickx Porsche 962-esével. Az Eau Rouge kanyar bejáratánál találkoztak, s míg Ickx karcolás nélkül megúszta a szörnyű balesetet, addig Bellof 956-osa pozdorjává tört, kigyulladt, és a 27 éves tehetség szörnyethalt. Az incidens rávilágított az autó sérülékenységére, és arra, hogy a biztonsági követelményeknek már nem felel meg. Egy évvel később a Joest Racing megnyerte a záró hosszú távú világbajnoki futamot, és ezzel méltóképpen búcsúztatta a történelem egyik legendás modelljét.
https://i.eurosport.com/2015/06/01/1586284.jpg
Sports Car
Toyota először?
16/06/2016 - 10:25
Sports Car
Új autó, új remények
15/06/2016 - 09:27