Szeptember 17-én nyilvánosságra hozta 2022-es versenynaptárát az ELMS (European Le Mans Series), amelyben 2013 után ismét szerepel a Hungaroring.

A bejelentés éppen egy nappal azután érkezett, hogy a 24h Series közleményéből kiderült, az idénre törölt szicíliai verseny helyett ismét lesz Hungaroring 12h, melyet utoljára 2014-ben rendeztek meg.
Az ELMS jövő évi programja egy hivatalos tesztből és hat fordulóból áll majd, melyek mindegyik egy négyórás versenyt jelent. A Hungaroringre július 3-án érkezik a mezőny, és itt éri majd el féltávját a szezon. Előtte a Paul Ricard és Imola, utána pedig Barcelona, Spa-Francorschamps és Portimao szerepel a naptárban.
Motorsport
Salakmotoros horrorbaleset - szinte hihetetlen, hogy a saját lábán hagyta el a pályát Woffinden
17/10/2021 11:14
Az idei szezonhoz képest ez két változást jelent; Imola Monza helyére érkezik, a Hungaroringet pedig az ausztriai Red Bull Ring helyett választották.
Az ELMS-t ugyanaz az LMEM rendezi, amely az Endurance Világbajnokság és az Ázsiai Le Mans Sorozat promótere. Ezt nevezhetjük a WEC első számú előszobájának, hiszen az hosszútávú VB-re igyekvő csapatok nagy része itt próbál meg tapasztalatokat szerezni, mielőtt fellépne a sportautó versenyzés csúcsára.
A mezőny tele van olyan csapatokkal, amelyeket a WEC-ben is látni szoktunk; megy itt a United Autosport, a G-Drive Racing, a friss Le Mans győztes Team WRT, az IDEC Sport, a Jota, a Cool Racing és a Dragonspeed is, de találkozhatunk az AF Corsével, az Iron Lynx-szel, a TF Sporttal, a Proton Competitionnal vagy éppen a JMW-val is.

ELMS 2013, Hungaroring

Fotó: From Official Website

A WEC-el ellentétben itt három kategória van. A csúcs az LMP2, alatta van a prototípus versenyzés belépőkategóriájának számít LMP3, illetve a GTE-géposztály. Ebben a Le Mans-on is használt GT-autókkal találkozhatunk, de nincs PRO-kategória.
A mezőny erősségének szemléltetéséhez pedig álljon itt e szerény névsor, amely az idei évben indult az ELMS-ben: Juan Pablo Montoya, Robert Kubica, Jean Eric Vergne, Nyck de Vries, Nicolas Lapierre, Giedo van der Garde, Will Stevens, Loic Duval, Gianmaria Bruni, Alessandro Pier Guidi, Gustavo Menezes, Ryan Dalziel. És akkor még nem mentünk bele az olyan szakági klasszisokba, mint Lietz, Pilet, Rojas, Campbell, és folytathatnánk.
Ahogy fentebb már említettük, az ELMS utoljára 2013-ban járt itt, akkor az LMP2-t a Signatech Alpine csapat nyerte, a GTE-ben pedig a Proton Competition győzött. Az akkor még létező LMPC és GTC (GT3) kategória ma már nincs a bajnokságban.

A 2010-es hungaroringi LMS futamot megnyerő Strakka Racing HPD ARX-01C

Fotó: Eurosport

De, akiknek jó az emlékezője, azoknak biztosan rémlik még egy dátum, amikor Le Mans prototípusok jártak Magyarországon. Még az Endurance Világbajnokság 2012-es megalakulása előtt, 2010-ben látogatott el hozzánk az LMS (Le Mans Series).
A verseny pedig történelmire sikerült, hiszen bár volt a mezőnyben öt LMP1-es autó, köztük az Oreca csapat dízel Peugeot 908 HDi FAP-je, a pole-t és a győzelmet is a Strakka Racing LMP2-es HPD ARX-01C versenyautója nyerte. Azelőtt és azóta sem volt ilyenre példa.
Motorsport
Harmadszor is Európa-bajnok Kiss Norbert
16/10/2021 14:44
Motorsport
Hét század és tíz fillér
11/10/2021 17:44