Patrick Lefevere úgy ítélte meg, van még hová fejlődniük a táplálkozás területén, úgyhogy nem tétováztak, léptek is az ügyben.
Karolien Rector komoly szaktekintélynek számít a sporttáplálkozásban, korábban ugyanis sokat dolgozott focistákkal. Lefevere pedig, a Jumbo sikerein felbuzdulva úgy döntött, ő is alkalmaz egy dietetikust, főleg azért, mert 2022-ben a háromheteseket is célba vették.
„A Jumbónál mindent grammra kimérnek, mi azonban egyelőre nem megyünk ennyire messzire” – mondta Rector. „Reggelire például a versenyzők azt és annyit esznek, amennyit csak akarnak. Ezen túl azonban bevezettem egy új rendszert, egy algoritmus segítségével határozzuk meg, mennyi ételre és italra van szüksége a versenyzőknek tekerés előtt, alatt és után ahhoz, hogy jól teljesítsenek. Így biztosítjuk, hogy mindenki azt kapja, amire szüksége van.”
Kerékpár
Ineos és Evenepoel: 60 milliárd eurós kapzsiság, foci, F1, Kipchoge és a lazacok
TEGNAP - 13:45
„Prognózisszerű tervekkel dolgozunk, amelyek figyelembe veszik az aznapi tekerés jellegét, az időjárást, és a versenyző testfelépítését. Készítünk külön egy olyan tervet is, amely a tekerés idejére szól. Ebből kiderül, mennyi sportitalt, gélt és szilárd táplálékot kell az illetőnek bevinnie a kerékpáron.”
A nagy körökön a regenerálódás miatt a megfelelő táplálkozás még inkább fontos.
„Az igazi munka számunkra akkor kezdődik, amikor véget ér a szakasz. A lehető leghamarabb szükségünk van azokra az adatokra, amelyekből kiderül, mennyi energiát használt fel a versenyző. Ezután megnézzük, mekkora az eltérés a becslésünkhöz képest, és megkérdezzük őket, tudnak-e ragaszkodni az eredeti tervhez, és szükség esetén módosítunk. Az egész folyamat három-négy órát vesz igénybe naponta.”

Remco Evenepoel

Fotó: Getty Images

Az is különbség a korábbiakhoz képest, hogy minden egyénre szabott és sokkal pontosabb, mint előtte. Egy háromhetes ugyanis nagyon más verseny, mint egy egynapos.
Ha egy összetett menő ugyanis minden nap csak egy picit rosszabbul regenerálódik a többieknél, az a végén a győzelmébe kerülhet.
„A versenyzőket ezért folyamatosan figyeljük. Ennek része, hogy minden nap lemérjük őket a csapatorvosokkal együtt. Persze a testsúly nem minden, azt ugyanis rengeteg tényező befolyásolja. Éppen ezért vizeletminta-vétellel ellenőrizzük a folyadékháztartást is. Ez legalább olyan fontos, mint a testsúly, hisz a dehidratáltság teljesítménycsökkenéshez vezet.”
Evenepoel esetében is tanultak a korábbi Giro-szereplésből.
„Remco a tavalyi Girón annyira ráment a testsúlya csökkentésére, hogy a szervezete küszködött a szénhidrátok feldolgozásával, amik pedig elengedhetetlenek a jó teljesítményhez. Ehhez képest most úgy könnyű a súlya, hogy közben rengeteg erő van a lábaiban. A Vuleta alatt stabilan tartotta a súlyát úgy, hogy nem volt éhezés sem. Ez fontos visszajelzés volt, mert mutatta, hogy a stratégiánk működik.”

Remco Evenepoel

Fotó: Getty Images

„Egyébként mindig Remco az első reggelinél, és a tekerések után ragaszkodik a bevált menetrendhez. Először iszik egy pohár meggylevet és egy Fantát, hogy a szervezete hozzájusson a megfelelő antioxidánsokhoz és a gyors cukrokhoz. Ezután jönnek a ketonok és egy regeneráló ital. Majd jön egy regeneráló étel, amely sok szénhidrátot és egy kevés fehérjét tartalmaz. Ezt a buszon fogyasztja el, a szállodába menet. Aztán este jöhet a vacsora.”
„Nagyon jó vele együtt dolgozni. Rendkívül hálás mindenkinek, aki részt vállalt a győzelmében. Ő egy erős kapitány, de az is fontos volt, hogy egy jó csapat dolgozott mögötte három héten keresztül. A hangulat végig jó volt a csapatban, még azután is, hogy Pieter Serry és Julian Alaphilippe kiszálltak. Ez is fontos tényező volt a sikerben.”
via nieuwsblad.be
Kerékpár
Tíz statisztika, ami jól mutatja Evenepoel klasszisát
30/09/2022 - 15:22
Kerékpár
„Evenepoel egyszer sem blöffölt, amikor azt mondta, brutál jó erőben van”
30/09/2022 - 11:00