Komoly felzúdulást keltett a versenyzők körében néhány, az UCI által bevezetésre került szabálymódosítás, köztük egyes aero-pozíciók használatának betiltása. Matteo Trentin úgy döntött, tiszta vizet önt a pohárba azzal kapcsolatban, hogy a versenyzők kaptak-e megfelelő tájékoztatást, illetve hogy bevonták-e őket a döntési folyamatba. 


Az UCI a télen több egyeztetést is kezdeményezett az érintettekkel, mielőtt bejelentettek volna, hogy betiltják például a sokak által alkalmazott vázra fekvős lejtmenetezést. Ezeken a megbeszéléseken a versenyzők részéről csak Philippe Gilbert és Matteo Trentin volt jelen. A belga már decemberben bírálta versenytársai hozzáállását.
"Sajnálom, hogy a többiek nem jöttek el, mert nem tartották fontosnak"
- mondta Gilbert.
"Szinte mindenki panaszkodik egész évben a médiának. Ha azonban változást akarunk, akkor kell kinyitnunk a szánkat, amikor az igazán számít. Amikor el is érhetünk valamit. Leginkább az ilyen egyeztetéseken."
Kerékpár
Egy percig ne gondold, hogy egyszerű, szökni igenis művészet
4 ÓRÁJA
Trentin szerint novemberben és decemberben több, mint 800 profi kerékpárost értesítettek a tervezett változtatásokról. A versenyzőknek lehetősége volt arra is, hogy letöltsék az erre vonatkozó dokumentumokat, azonban ezt közülük kevesebb, mint húszan tették csak meg.
"Senki nem mondhatja, hogy őt nem tájékoztatták" - mondta Trentin. "Könnyű írogatni a Twitterre, hogy 'minket nem tájékoztattak', az e-mailek azonban ott voltak, csak meg kellett volna nyitni őket. Ezt azonban csak 16-an tették meg. Szólhattak volna, ha nem értenek egyet valamivel, ez azonban nem történt meg. Talán kevesebb időt kéne mondjuk a TikTokon tölteni."
"Mi lesz a következő, bevezetik a sebességkorlátozást?"- Profi versenyzők az UCI új szabályairól | Eurosport
Színesen kanyargó mezőny, tömegek az út szélén, és minden irányba repülő kulacsok. Ha a nemzetközi szövetségen múlik, ez már csak egy szép emlék marad. Ettől a szezontól kezdve ugyanis több, eddig megszokottnak számító dolgot megtiltanak a versenyzők számára. Nem lehet például Mohoric-stílusban, a vázra feküdve lejtmenetezni, mondván túl veszélyes.
"Iszonyú dühös vagyok. Korábban még mondhattuk volna, hogy nem megfelelő a kommunikáció. Ezúttal azonban minden egyértelmű volt és világos. Nem tudom, kit akarnak okolni a történtek miatt, de az biztos, hogy Phil, én és a CPA (az érdekvédelmi szervezet) biztosan nem vagyunk felelősek."
Bár a közösségi média az aero-pozíciók betiltásával volt tele, az UCI jó néhány egyéb változtatást is elfogadott, egyebek mellett a szemeteléssel és a kordonokkal kapcsolatban. Ezek a módosítások a kerékpárosok és a versenyek biztonságát hivatottak szolgálni. 
"Az embereknek egy kicsit nagyobb perspektívából kellene nézniük a dolgokat. Kívülről úgy tűnhet, hogy csak egy-két új szabályt hoztak, holott ezek csak részei egy egész csomagnak. Új tervezésű kordonok lesznek, szabályozzák majd azt is, hogyan előzhetik meg a mezőnyt a különböző járművek, és ezeket mind a biztonságunk érdekében. Elfogadom, ha valaki nem ért egyet ezzel vagy azzal, de meg kell érteni, hogy a biztonságunkról van szó. És ezen a téren sok szempontból a nulláról indulunk."
Ha már a biztonságról beszélünk, fontos volna a meglévő szabályokat is betartani. Jelölni kellene például a terelőszigeteket, főleg a cél előtti szakaszokon. Ez két nappal ezelőtt a Tour de la Provence nyitószakaszán nem történt meg, lett is belőle egy komoly bukás. 
Arra egyébként, hogy a vázra fekvős fekvős lejtmenet, azaz a 'super-tuck' veszélyes volna, nincs bizonyíték. Trentin szerint azonban fontos, hogy az UCI és a CPA elébe menjen a dolgoknak, és ne várják meg az első baleseteket.
"Ott voltam, amikor ez a kérdés szóba került. Véleményem szerint a 'super-tuck' nem olyan veszélyes, ha valaki megfelelően csinálja. A probléma azonban az, hogy mostanság a mezőny közepén is használták ezt a versenyzők, ami egyáltalán nem biztonságos. Végül azért volt szükség a teljes tiltásra, mert ellenőrizhetetlen, hogy valaki hol alkalmazza ezt, elöl, vagy mondjuk a 25. helyen."

Matteo Trentin

Fotó: Eurosport

Trentin szerint a versenyzőknek nem utólag kellene elégedetlenkedniük, hanem együtt kellene működniük annak érdekében, hogy minél több olyan döntés szülessen, ami jó a kerékpárosoknak és az egész sportágnak is."
"A különböző szervezeteknek és a versenyzőknek a lehető legszorosabban együtt kell működniük. Mindenkinek figyelmesebbnek kell lennie, fel kell állni és szólni, ha valamit bevezettek, de kiderül, hogy nem működik. Ezt csak együtt tehetjük meg."
cyclingnews
Kerékpár
Időt adott sztárjainak a Jumbo, győzelmekkel hálálhatják meg
21 ÓRÁJA
Kerékpár
Van der Poel olyan, mint Messi: akkor villan nagyot, ha önmaga lehet
TEGNAP 12:39