"Pogacar megint szépen felpofozott minket" - miben bízhat Jonas Vingegaard a Tour de France-on?
A Visma | Lease a bike célja természetesen a sárga trikó lesz a szombaton rajtoló Touron, de ahhoz, hogy Jonas Vingegaard-nak legyen esélye a hegyekben Tadej Pogačar ellen, át kell vészelnie az első pár napot bukás és időhátrány nélkül.
Kezdődhet a harc a legendás sárga trikóért! Kövesd élőben a 2025-ös Tour de France-t az Eurosporton
Videó forrása: Eurosport
A Tour de France rajtját mindig felfokozott várakozás övezi, de a Visma csapatánál az idei kulcsszó az óvatosság. A tavalyi firenzei nagy rajt után a mostani Tour ugyan papíron könnyebb, de cserébe kifejezetten veszélyes szakaszokkal kezdődik.
A káosz valahogy már most benne van a levegőben.
"Három napot kell csak kihúzni, aztán lenyugszik a mezőny" – mondja Tiesj Benoot.
"Félek, hogy most is olyan káosz lesz, mint 2022-ben. Az olasz kezdés jó volt, kemény napokkal indultunk, és ilyenkor mindenki a helyére kerül. Most viszont síkabb napokkal indulunk, és ebben van kockázat. Persze teljesen érthető, hogy néha a sprintereknek is esélyt kell adni a sárga trikóra."
A Visma célja a sárga trikó, de ahhoz, hogy legyen esély a hegyeken Pogačar ellen, Vingegaard-nak át kell vészelnie az első pár napot bukás és időhátrány nélkül.
"Ha az első pihenőnapig nem lesz bukásunk, akkor az már egy félig sikeres Tour" - mondta Grischa Niermann.
Ha könnyű a nyitónap, az mindig idegességet hoz, mivel ilyenkor még mindenki friss, motivált, a sárga trikóról álmodozik, és még nincs kialakult hierarchia a mezőnyben. Ha nehéz hegyi szakaszokkal kezdődik a Tour, akkor mindenki tudja, hol a helye"
- jegyzi meg Maarten Wynants, a csapat egyik sportigazgatója.
Jonas Vingegaard az idei Tourra nyugodtabban készülhetett, mint egy éve, amikor a baszkföldi bukása után valóságos csoda volt, hogy egyáltalán rajthoz állhatott. Most viszont egy agyrázkódást leszámítva gond nélkül végigcsinálta a teljes felkészülést.
"A siker nem változtatta meg, ami férfivá tette, az inkább az apaság" – mondta róla az edzője, Tim Heemskerk.
"Már két gyereke van, de az edzésrutinunk ugyanaz maradt. Ő a tökéletes alany, ha azt mondod Jonasnak, hogy öt órát kell egy bizonyos zónában edzenie, akkor pontosan annyit fog menni, egy perccel sem többet. Sok versenyző eltér a tervtől, de Jonas nem ilyen. Nála egy négyórás VO₂-intervall edzés pontosan négy óra lesz."
/origin-imgresizer.eurosport.com/2025/06/30/image-711623e4-86be-4591-957f-8c965f1b10a5-85-2560-1440.jpeg)
Vingegaard és Pogacar a Dauphinén.
Fotó: Getty Images
A csapat teljesítményért felelős vezetője, Mathieu Heijboer most először érzi azt, hogy Vingegaard teljes kontroll alatt készült.
"Tavaly sietnünk kellett, és a nagy bukás után mentálisan is nehéz helyzetben volt. Életveszélyes sérülésekkel került kórházba, majd pont a Touron tért vissza. A kettő között nem versenyzett, ezért sok volt bennünk a bizonytalanság. Idén ezek eltűntek. Jonas magabiztos a mezőnyben, nem fél, és minden teljesítményfaktoron tudtunk dolgozni. Ezért most sokkal nagyobb az önbizalmunk."
Ugyanakkor mindenki tudja, hogy a legnagyobb rivális, Tadej Pogačar talán élete formájában van.
Elsősorban Jonasszal foglalkozunk, mert ezt tudjuk kontrollálni. De természetesen figyelünk Pogačarra is, mert jelenleg ő a világ legjobb kerékpárosa. A Dauphinén megint szépen felpofozott minket. Próbálunk tanulni tőle, de nem tudjuk őt Pogačarrá alakítani."
A Vismánál úgy számolnak, hogy az első igazán fontos szakaszra július 14-én kerül sor. Addig Vingegaard-nak két feladata van: elkerülni a káoszt és a bukásokat.
Elnézve az első pár napot, ez nem lesz könnyű.
Forrás: Domestiquecycling
Kapcsolódó témák
Hirdetés
Hirdetés