Népszerű sportok
Még több sport
Összes megjelenítése

Riadó a Tour de France-on: aggódnak a szervezők és a versenyzők, 60 fok fölött az utak hőmérséklete

Nagy Benjámin

Frissítve 16/07/2022 - 19:58 GMT+2

Nem elég, hogy a 14. szakasz befutójától nem messze, a Côte de la Croix-Neuve-ön egy kiégett autó okozott riadalmat és pluszmunkát a szervezőknek, számukra és a mezőny számára is nehezebb a megszokottnál az idei Tour de France. Ennek oka az a brutális hőség, amilyen még sosem volt a verseny történetében. A francia hatóságok úgy készülnek, a jövő hét közepéig bármikor közbeavatkozhatnak.

60 fok fölött az utak hőmérséklete

Fotó: AFP

Ez volt az eddigi aszfalthőmérséklet-rekord a Tourok történetében, méghozzá a 2010-es, Tournus és Station des Rousses közötti 7. szakaszról, de ezen a hétvégén elfelejthetjük ezt a számot.
Szombat reggelre a mezőny ugyanis az utóbbi napokhoz képest is komoly hőségre ébredt, ami a vasárnapi szakaszon fog tetőzni. 40 fokot jósolnak, az utak hőmérséklete pedig elérheti a 65 fokot is. Az előrejelzés alapján enyhülés csak szerdán várható – még jó, hogy hétfőn pihenőnap következik a mezőnynek.
Ebből a szempontból a Michael Matthews győzelmével záruló szombati etap sem volt könnyű, hiába vezettek be a szervezők és a csapatok extra óvintézkedéseket. Thibaut Pinot úgy nyilatkozott, olyan volt a héten, mintha kemencében kellene tekernie, Tadej Pogačar pedig azon aggódik, hogyan tartják megfelelő szinten hűvösen a testüket.
Az ilyenkor már általánosnak mondható jeges megoldások önmagukban kevesek, de például az Ineos- és a Jumbo-versenyzők hűtőmellényei a szakasz előtt komfortos megoldást jelentenek.
picture

Geraint Thomas hűtőmellénye a pénteki szakasz rajtja előtt (VeloNews)

Fotó: Eurosport

A szervezők szorosan közreműködnek a helyi hatóságokkal, a folyamatról Andre Bancala közlekedésbiztonsági vezető nyilatkozott a VeloNewsnak.
„Az olyan hőhullámok idején, mint amilyenre most számítunk, mindenkit mozgósítunk, akit csak tudunk, a tűzoltóság pedig folyamatos készenlétben áll, hogy felvegyük a harcot az időjárással. A helyi tűzoltóságok nagyjából 10.000 liter vizet locsolnak az olvadó aszfaltra, hogy enyhítsék az üvegházhatáshoz hasonló állapotokat. Mondani sem kell, ha az útfelület 55, 60 vagy még több fokos, és a pedál csak 20 centiméterrel van az aszfalt fölött, akkor a versenyző extrém hőmérsékletnek van kitéve.”
Bancala és a csapata a hétvégén egy teherautókból álló konvojt navigál a verseny útvonalán, nem sokkal a mezőny előtt haladva. A céljuk, hogy 15 perccel a versenyzők előtt locsolják le az aszfaltot, egy olyan idősávban, amikor az út lehűl, viszont nem marad csúszós.
Hozzá kell tenni: ha a hőmérséklet tovább nő és a helyzet nem javul, életbe lép az extrém időjárási protokoll, ami annyit jelent, hogy a hatóságok, a szervezők és a csapatok képviselői az adott etap előtti este összeülnek, és megbeszélik, kell-e változtatni az útvonalon, a szakasz hosszán vagy bármi máson.
Forrás: VeloNews
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés