Népszerű sportok
Még több sport
Összes megjelenítése

Óriási üzlet: mit jelent a Jumbónak és a Vismának Vingegaard Tour-sikere?

Nagy Benjámin

Frissítve 30/07/2022 - 10:52 GMT+2

Köztudott, hogy az egyes vállalatok kevés sportban tudnak olyan közvetlen reklámfelületet vásárolni maguknak, mint az országúti kerékpárban. Logó, csapatnév, színek, identitás, brand – a sport és a pénz szorosan összefügg, a világ legjobb csapatai közül néhányan mégis küzdenek azzal, hogy évről évre fenn tudják tartani a saját szintjüket. Megváltoztathatja ezt egy Tour de France-győzelem?

Jonas Vingegaard

Fotó: AFP

Jumbo és Visma. Kik is ők?

A Jumbo: szupermarketlánc Hollandiában és Belgiumban, amelyet 1921-ben alapítottak, és manapság körülbelül 700 üzletből áll. 2015 óta szponzor napjaink egyik legjobb csapatánál.
A Visma: üzleti szoftverekkel és IT-fejlesztésekkel foglalkozó, 1996-ban, Oslóban alapított cég, amely tanácsadási és tanácsadói szolgáltatásokat is nyújt. 2021-ben több mint 14.000 alkalmazottjuk volt. 2016-ban a Visma felvásárolta a Martin Thorborg által alapított dán Dinero könyvelőcéget, a nyilvántartás szerint pedig a Visma Consultingnak manapság mintegy 230 alkalmazottja van Dániában. 2019 óta támogatói a csapatnak.
Nagyjából tehát ebben az időpontban, 2019-ben indult az a közös projekt, aminek a csúcspontja a mostani Tour-győzelem – amit ráadásul épp egy dán versenyző, Jonas Vingegaard szállított számukra.
Az ilyen szponzorációkat az aláírás előtt mindig sokáig mérlegelik, mert nem kevés pénzről van szó. De anélkül, hogy ismerném a teljes számítást, meggyőződésem, hogy ez valószínűleg egy nagyon-nagyon jó üzlet volt a Visma számára” – mondja a már említett Thorborg arra a kérdésre válaszolva, hogy megérte-e befektetni a csapatba.
Az előjelek alapján is számítani lehetett arra, hogy sikeres lesz a történet, hiszen a dánok általában jó érzékkel nyúlnak az anyagi dolgokhoz: Carlos Sastre (2008) és Andy Schleck (az Alberto Contador doppingbüntetése miatt megváltoztatott végeredmény, 2010) is dán csapat, a CSC/majd Saxo Bank színeiben nyert Tourt. Érdekes (?) összefüggés, hogy azt a sort Bjarne Riis, az első dán Tour-győztes irányította.
picture

Andy Schleck sárga trikóban a 2010-es Touron

Fotó: AFP

Kim Fournais ott volt Riis mellett az alapításakor és ma is a Saxo Bank vezérigazgatója. Fantasztikus élménynek és emléknek nevezi, hogy egészen 2015-ig részese lehetett a nagy győzelmeknek – igaz, a tavalyi visszatérésük (a Saxo Bank logója megjelent a DSM mezein, hiszen felvásárolták a DSM-et szponzoráló BinckBankot) rövid életű volt, idén ismét távol maradtak a pelotontól.
„A Saxo Bank egésze, az alkalmazottak és a partnereink számára is nagy értéket teremtett a figyelemfelkeltés, és az, hogy az emberek folyamatosan hallottak rólunk. Ez olyan szintre emelte a tudatosságunkat és a népszerűségünket, amilyet a csapat nélkül sosem tudtunk volna elérni. A probléma manapság az, hogy amikor az emberek kerékpárversenyeket néznek, nem biztos, hogy elgondolkodnak azon, hogyan optimalizálhatják a befektetéseiket és a pénzügyeiket. Ezt a kapcsolatot nehéz megteremteni, ezért döntöttünk úgy, hogy egy bizonyos ponton nekünk elég ebből és inkább kiszállunk.”

A Vingegaard-hatás

Nyilván más lett volna tavaly a DSM, ezáltal a Saxo Bank helyzete, ha valamelyik versenyzőjük Tourt nyer. Thorborg szerint Vingegaard sárga trikója érthetően rengeteget dob a saját jövőjükön is – tehát egy Tour-győzelem nagyjából mindent visz egy szponzor számára.
picture

Jonas Vingegaard winkt im Gelben Trikot den Fans auf dem Weg in die Kopenhagener Innenstadt

Fotó: Getty Images

„Ha egy saját vállalkozást indító fiatalnak könyvelőprogramra van szüksége, akkor a nevünket olvasva talán azt gondolja: ’Hé, ők a Visma, róluk már hallottam’, és lehet, hogy rákattint a hirdetésünkre, anélkül, hogy belegondolna, miért ismeri a nevünket. De ugyanez a helyzet a nagyvállalatokkal is, akik új könyvelési megoldást szeretnének. Nekik eszükbe juthat, hogy azok, akik megengedhetik maguknak, hogy ennyi pénzt invesztáljanak egy kerékpáros csapatba, nem feltétlen hosszú távon lesznek a sportban, így könnyebb lehet velük nagy megállapodásokat kötni.”
Persze olyankor, amikor néhány kollégám megkapja a lehetőséget, hogy a koppenhágai nagy rajton beüljön egy kísérőautóba, vagy Jonastól autogramot szereznek, megszűnik a világ!
Forrás: tv2.dk
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés