A Tour-főnök Christian Prudhomme-ban sokak szerint van némi szadista hajlam. Mi másért küldené föl a versenyzőket erre a hídra?
Állítólag az volt az egyik fő ok, amiért Dániába hozta a Tour-rajtot, hogy a versenyzők megtapasztalják, milyen érzés átkelni a Great Belt Bridge-en. A hídon szinte folyamatosan olyan erős a szél, hogy normál esetben a kerékpárosok még a közelébe sem mehetnek. Nem vicc, néha még a nagyobb járművek sem hajthatnak föl rá.
Miközben Prudhomme bejárta a terepet, eszébe jutott, hogy Nairo Quintana nagyrészt azért veszítette el a 2015-ös Tourt, mert már a második szakaszon közel másfél perces hátrányba került Chris Froome-hoz képest a hollandiai Neelte Jans szigetén. Az ok az erős oldalszél volt, amely szétkapta a mezőnyt. Ilyesmire készülhetnek a versenyzők ezen a hídon is.
Tour de France
Oss: „Olyan volt ez a Tour, mint egy jó sorozat. Mindig vártam a következő részét”
04/08/2022 17:31
Sokak szerint Prudhomme ugyan nem vallaná be, de szívesen látná ezúttal is az összetett esélyeseket az életükért küzdeni.
Sőt, állítólag azt szerette volna, hogy a szakasz vége a híd végén legyen, azonban logisztikai okok miatt ezt nem lehetett megoldani, így a cél végül Nyborg városában lesz, néhány kilométerrel arrébb. Persze ettől még a hídnak borzasztó fontos szerepe lehet, akár az egész Tour szempontjából is.
Valószínűleg csodálatos képeket fogunk látni a hídról, ám közben a versenyzők számára rettentő hektikus lesz az egész.
A 18 km hosszú híd, amely Funen és Zealand szigetét köti össze, mágnesként vonzza a szelet. A híd tetején, amely 70 méterrel van a tengerszint felett, másfélszer olyan erősen fúj, mint máshol.
„Ha északról vagy délről fúj, akkor komoly galibát tud okozni” – mondta Mads Pedersen, a Trek versenyzője. „Egyébként pedig meg kell mondjam, hogy az év 300 napján szembeszél fúj.”
A média csinált nagy ügyet a hídból, de én úgy készülök, hogy szembeszél lesz. Előtte lesz izgalmas, a hektikus tempó és az idegesség miatt.
A meteorológusok Dániában már hetek óta azon dolgoznak, hogy a lehető legpontosabban kiszámolják, mi várható. Például 51 százalék az esély arra, hogy a szél sebessége a hídon erősebb lesz, mint 7 m/s. A szakértők szerint ez a küszöbérték, ami fölött riasztást adnak ki a szélre.
A mezőnyben elterjedt, hogy a korábbi versenyző Rolf Sørensen naponta átkel autóval a hídon.
„Egyfolytában csörgött a telefonom az elmúlt hónapokban” – mondta Sørensen. „A versenyzők és a sportigazgatók is kérdésekkel bombáznak, hogy mondjak el mindent a hídról. Ez mutatja, mennyire ideges a mezőny miatta.”
Úgy látja, leginkább a szélirány függvénye, mekkora gikszer lesz. Ugyanakkor nemcsak a hídon kell figyelni, hanem már előtte is.
„Csak az oldalszél okozhat bajt. Viszont már az elején is figyelni kell, mert a szakasz első felében nagyon szűkek az utak, maximum három méter szélesek. A mezőny még szélcsendben is el fog nyúlni rendesen. De nagyon észnél kell lenni a part menti utakon is, mert, ha kedvező a szélirány, a szakadásban érdekelt csapatok már a híd előtt megpróbálják szétszedni a mezőnyt.”
Prudhomme valószínűleg épp erre feni a fogát.
via Sporza
Tour de France
Unzué szerint Más még mindig éretlen kapitánynak, de ki váltja így Valverdét a Movistarnál?
03/08/2022 08:53
Tour de France
Tour: a Manchester United új edzője nélkül nem nyert volna Vingegaard
01/08/2022 08:39