Alig több mint két hét múlva már rajtol is az év második háromhetese, az esélyesek lassan az utolsó felkészülési versenyen is túl vannak.

A három legnagyobb favoritnak egyértelműen a tavaly is csatázó Roglic és Pogacar, valamint Geraint Thomas tűnik, de rengeteg múlhat a mögöttük álló csapatokon. Most megnéztük, röviddel a verseny előtt hogyan alakul a sorok formája.
.
Tour de France
Pogacar készen áll a Tourra, és Cavendish?
TEGNAP 09:25
Ineos
Ki lehet-e jelenteni, egy a versenyt az előző évtizedben legtöbbször uraló és hét alkalommal megnyerő csapatról, hogy a valaha volt legerősebb sorával érkezik idén a rajtra? Nos, lehet hogy merész, de elnézve ezt a névsort, egyáltalán nem indokolatlan.
A múlt heti Dauphinén az Ineos megmutatta elképesztő erejét. Richie Porte karrierje talán legnagyobb győzelmét szerezve megnyerte az összetettet, Geraint Thomas pedig 29 másodperc hátránnyal lett harmadik, miközben egy merész támadással behúzta az ötödik szakaszt. A páros mögött gyakorlatilag segítő szerepbe szorult a tavaly Girót nyerő Tao Geoghegan Hart, de még neki is majdnem leesett egy szakaszsiker.
Hozzájuk csatlakozhat még egy korábbi háromhetes győztes: a Svájci kör összetettjét jelenleg vezető Richard Carapaz szintén jó formában, akár győzelmi ambíciókkal várhatja a versenyt. És ők még csak azok a versenyzők voltak, akik akár kapitányok is lehetnek! Kwiatkowski, Dennis és Rowe elsőrangú segítők lesznek bármelyikük mögött.
Ilyen erős sorral az egyetlen kérdés, hogyan tudják összerakni a taktikát a brit csapatnál. Tudjuk, hogy Dave Brailsford ritkán érzelgős, az Ineos versenyzői pedig legtöbbször zokszó nélkül teszik a dolgukat, de ennyi kártyával a csapatnak ügyelnie kell majd, hogy ne legyen saját maga ellensége a három hét során…

Richie Porte Ineos

Fotó: AFP

UAE Emirates
Közhely, de a címvédő dolga mindig nehezebb. Tavaly Tadej Pogacar úgy érkezett a versenyre, hogy ugyan már volt mögötte egy remek 2019-es Vuelta, a csapatnál mégsem helyeztek nyomást a fiatal szlovénre, hivatalosan Fabio Aruval ketten társkapitányként vágtak neki a versenynek. Emlékezhetünk, akkor mi lett a vége…
Akkor az alapfelállás hamar felborult, Pogacar azonban a három hét során a legnagyobb rivális Roglicnál lényegesen kisebb támogatást kapva nyerte meg a versenyt. Az UAE-nél is érezték, hogy ennél idén több kellhet, nem is sajnálták a pénzt és az energiát az erősítésekre: télen érkezett a sorba Rafa Majka és Marc Hirschi, csapaton belül pedig az egyre biztatóbb Brandon McNulty lépett fel. Ők hárman, kiegészülve a már tavaly is erős Polanc-De la Cruz párossal már egész életképes sornak tűnnek.
Nagy kérdés azonban, hogy a keret milyen formában várja a versenyt. No, nem Pogacar, ő a hazai Szlovén körön egy szenzációs szólóval már bizonyította formáját, az újak közül azonban sem Majka, sem Hirschi nem tűnt idén olyan erősnek, mint a korábbi idényekben. Szintén kérdéses McNulty állapota: a fiatal amerikai tavasszal remekül ment, az elmúlt hónapokban viszont csak a Dauphinén versenyzett, különösebb eredmény nélkül.
Persze a versenyig még hátra vannak fontos hetek, bárki formája javulhat, de talán nem merész kijelentés, ha azt mondjuk, a címvédő csapata a legkevésbé erős a három esélyes közül. Nem kérdés, Pogacart így sem szabad leírni, de a szlovén versenyző győzelme ilyen viszonyok között talán még a tavalyinál is nagyobb bravúr lenne.

UAE Team Emirates

Fotó: AFP

Jumbo-Visma
A tavalyi verseny legerősebb sora egyértelműen a holland csapaté volt. Primoz Roglic gyakran a hegyek legutolsó kilométeréig számíthatott segítőire, akik a mezőnyszakaszokon a riválisok minden támadási kísérletét semlegesítették. Más kérdés, hogy talán éppen emiatt a Jumbo kicsit passzívan versenyzett, ami végül az időfutamon visszaütött.
Hogy a taktika változik-e idénre, az csak a versenyen derül ki, a keretben bekövetkező változásokat azonban már most is tudni lehet. A tavalyi sor nagyobb része, Gesink, Tony Martin és Sepp Kuss idén is visszatér, hogy újra beálljon Roglic mögé, három csere azonban így is történt. A legfontosabb, hogy nem lesz ott a csapatban Tom Dumoulin, aki ugyan (az olimpia miatt) ismét versenyez, de háromhetest egyelőre nem vállalt el.
https://i.eurosport.com/2021/04/13/3045613.jpg
Helyette komoly szerep hárulhat a fiatal Jonas Vingegaardra, aki egész tavasszal lenyűgözően versenyzett, de a hegyekben fontos lesz a George Bennettet váltó Stephen Kruijswijk munkája is. Változás még, hogy az idén már a BikeExchange-ben tekerő Jansen helyére Teunissen került be, de a sor vele sem lesz gyengébb, sőt…
Az igazi kulcsember azonban idén is a tavaly síkon és a hegyekben egyaránt kiemelkedő munkát végző Wout van Aert lehet. Az előző Tour szenzációjának számító belga versenyző vélhetően idén is lemond a zöld trikóért való harcról, hogy Roglic-ot segítse. Más kérdés, hogy a formája egyelőre sokkal bizonytalanabb, hiszen egy kisebb műtét miatt a klasszikusok óta nem láttuk élesben. Felépülése alapjaiban határozhatja meg nem csak a Jumbo versenyét, de a teljes Tour alakulását.
Forrás: (Velonews)
Minden reggel hírlevelet küldünk az olvasóinknak, amiben az előző nap legfontosabb sporthíreit, az elemzéseinket és persze sok más érdekességet is megmutatunk. Az Eurosport hírlevelére itt lehet feliratkozni.
Tour de France
Cycling Show: Primoz Roglic és a Tour de France
08/06/2021 11:12
Tour de France
Cycling Show: Felkészülés a La course-ra, a Tour de France női versenyére
08/06/2021 11:02