Népszerű sportok
Még több sport
Összes megjelenítése

Nem lesznek többé a mezőny szürke egerei – menő új szponzort talált a veszélyben lévő World Tour-csapat

Szabó Bence

Frissítve 27/02/2022 - 11:47 GMT+1

Régóta lehetett tudni, hogy a Soudal 2022 végén elhagyj a Lottót és a Quick-Stephez „igazol”, a csapatnak így szüksége volt egy új szponzorra. Így jött képbe a belga telekommunikációs vállalat, a Dstny, aminek ambiciózus vezetője véletlen folyt bele a kerékpársportba, de ennek ellenére komoly lehetőséget lát a csapatban és megemelt költségvetéssel fog küzdeni a sorról kialakult régimódi kép ellen.

A Lotto az Omloopon

Fotó: AFP

„A költségvetés nem lesz kisebb, ezt elárulhatom.”
Ezt általában szeretni hallani egy csapatvezető egy új szponzortól. Régebb óta lehetett tudni, hogy a Lotto csapata befektetőt keres, hiszen a belga sor másik fő támogatója, a Soudal hosszú évek után 2022 végén elhagyja majd a csapatot és a rivális Quick-Stephez pártol át. A belga szerencsejáték vállalat egyedül nem tudta volna állni egy World Tour szintű csapat költségvetését, de szerencsére erre nem is lesz szükség, ugyanis végre feltűnt a színen egy új szponzor.
A héten jelentették be, hogy a belga telekommunikációs vállalat, a Dstny (vagyis kiejtve Destiny) száll be a következő évtől. Techcégek ritkán fektetnek be az országúti kerékpárba, a tavaly 42 millió euró profitot termelő vállalat tulajdonosa, a vállalkozását a testvérével a saját hálószobájukból elindító Daan De Wever azonban hisz benne, hogy ezen a téren is úttörők lehetnek. A vezető erről is nyilatkozott a belga sajtónak, de elárulta többek közt azt is, mi fogta meg a projektben és miként hat majd a váltás a csapat költségvetésére.
Hogyan kerültél kapcsolatba a kerékpársporttal?
Igazából én egy fanatikus focirajongó vagyok. 40 éves koromig magam is játszottam és most is egy gyerekcsapat edzője vagyok. Az elmúlt években viszont néhány vállalkozóval kimentünk a Tourra, mindig pár napot. Fontos az ilyen a kapcsolatok miatt. Ott láttam, hogy működnek az ilyen csapatok és milyen a hatásuk.
Véletlenül épp tavaly is kint voltam, amikor a Soudal bejelentette a távozását a csapattól. Amikor este a medence mellett üldögéltem, az egyik társam megkérdezte, mi a helyzet az ambícióimmal, nem ugranék-e be a Soudal helyére. Így született az ötlet.
Szóval beugrottál?
Ez nem az egómról szól. Szeretnénk nőni Európában és felhívni a figyelmet a vállalatunkra. A kutatások azt mutatják, a bringa erre jó platform. Választhatnánk persze a focit is. Ott viszont, ha el szeretnéd érni egész Európát, egy top csapatra van szükséged. Még egy belga élcsapat sem elég. Vajon bárki tudja Párizsban, ki a Club Brugge szponzora, még úgy is, hogy most játszottak a PSG-vel kétszer? A kerékpárból sokkal több visszajön. Ez jött le abból is, amikor a Vismával (a Jumbót szponzoráló norvég technológiai vállalat) beszéltünk.
picture

A Lotto és a Dstny vezetői

Fotó: AFP

A Lotto az elmúlt években egy elég régi vágású csapat képét mutatta. Ez nem ijesztett el?
Pont ezt szeretjük ebben az együttműködésben. Nekünk elég jó a hírünk Belgiumban: fiatalos, tech, egy hálószobából indulva ma már egész Európában ott vagyunk… ha van is ilyen szürke összkép, elég gyorsan meg tudjuk majd változtatni. Nem kellenek forradalmi dolgok, de fejlődésre szükség van. Ehhez is szeretnénk hozzájárulni.
Nem fogom azt hirdetni, hogy milyen nagyszerűek vagyunk, de a szponzorációnk nem is kizárólag reklám lesz. Az élsportban manapság az utolsó egy százalékot a technológiai innováció jelenti, az adatok megfelelő felhasználása és mi épp ezzel foglalkozunk. Mindenképpen szeretnénk megosztani ezt a tudást.
Miért a Lotto és miért nem egy másik sor?
Mert szeretjük a csapat új projektjét, a fiatalokra való építést. Ilyenek vagyunk mi is, folyamatosan fejlődünk. Talán egyszerűbb lett volna Patrick Lefevere-t felhívni, de az egy más beszélgetés lett volna. Nem tudom, hogy a mi értékeink jól passzolnának-e egymáshoz.
Jól hangzik, de ha rosszul alakulnak a dolgok, a csapat jövőre még a World Tour mezőnynek sem lesz a részese.
Azt feltételezem, hogy a csapat elég pontot fog szerezni és erre nem kerül sor. Azonban még ha így is alakul, folytatjuk majd a projektet. Az Alpecin-Fenix ​​sem volt a World Tour része az elmúlt években, nekik sem ártott.
picture

A Lotto az Omloopon

Fotó: AFP

Egyszerűen kérdezve: mennyit fektettek a csapatba?
Eleget. A költségvetés (most kb 17 millió euró) nem lesz kisebb, ezt elmondhatom. És hosszútávban gondolkozunk. Két évet vállalunk elsőre, további két évre opcióval. Őszintén hiszem, hogy más technológiai vállalatoknak is példát mutathatunk, hogy befektessenek a kerékpársportba. Nem is értem, miért nem vevők mások ebben az iparágban erre a lépésre.
Talán a sportról kialakult kép – és itt a doppingról beszélek – miatt. Ez elég régóta kísérti a kerékpárt, nem?
Talán. Ha 10 évvel ezelőtt kérdezték volna, talán én sem tettem volna. Most is felmerült a vezetőségben a kérdés, mi van, ha…? Egy dollármilliomos párizsi vállalattal dolgozunk együtt, ezt nem akarjuk kockáztatni. De elmondhatom: ezt a szerződésben is kikötöttük. Ha bármilyen szervezett doppingeset felmerülne, azonnal elhagynánk a csapatot.
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Kapcsolódó témák
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés