"Az utolsó százas egy komplett sprintfelvezetés" - Valter Attila emlékei a 2023-as Sanremoról
"Nem unatkoztam, gyorsan elment a verseny, főleg az utolsó száz kilométer volt kemény. Különleges, szép és hosszú. Talán elsőre ezt mondanám a Sanremóról. De nekem biztos, hogy nem lesz a kedvencem." Ezt mesélte a 2023-as verseny másnapján Valter Attila.
Ganna bónusszal lépett előre a Tirrenón, Valter Attila sokat dolgozott, Milan nyert
Videó forrása: Eurosport
Két évvel ezelőtt, Bodrogi László és Kusztor Péter után harmadik magyar kerékpárosként Valter Attila is megtapasztalhatta, hogy miért ilyen különleges a Milánó-Sanremo.
Minden idők második legmagasabb átlagát hozta a 2023-as verseny, megdőlt a Poggio addigi rekordja, és a szólóban érkező Van der Poel 29 éve nem látott fölénnyel (15 másodperces előny) tudott nyerni.
Ati tavaly ugyanúgy ott volt a Tirrenón, mint most, de kihagyta a Sanremót. Szombaton viszont ismét ott lesz a mezőnyben. Nézzünk vissza, hogyan értékelt a két évvel ezelőtti verseny után.
"Nem unatkoztam, gyorsan eltelt a nap, főleg az utolsó százas volt kemény. Különleges, szép és hosszú. Talán elsőre ezt mondanám a Sanremóról. De nekem biztos, hogy nem ez lesz a kedvencem" – mesélte a 2023-as verseny másnapján Valter Attila az Eurosportnak.
"Tényleg az adja a különlegességét, hogy az egész 300 kilométer izgalma bele van sűrítve az utolsó egy órába. Bár igazából 200 kilométer után már beindult a daráló, és nekem pont emiatt nem jött be annyira. Mivel az elmúlt évek alapján látszik, hogy a jó hegyimenőtől kezdve az egynapos menőkön át, egészen a sprinterekig bárki nyerhet.
Nem igazán érezhető a hierarchia, messze nem olyan kontrollált az egész, mint például egy Strade Bianche.
Ahol nagyjából tudod, hogy ki nyerhet, megvan, melyik csapat irányít, kontrollált az egész, a Sanremón viszont egy komplett sprintfelvezetés az utolsó száz kilométer. De ezt nem csak én nem szeretem, hanem elég sokan mondták nekem, hogy ez már tényleg sok volt."
Ezek szerint az egyik tanulság az lehetett, hogy hiába van még messze a cél, nemcsak az utolsó órában, hanem már 100 kilométerrel a verseny vége előtt keményen meg kellett küzdeni a helyedért.
"Rengeteg volt a tülekedés, ment a bokszolás, egymás kockázatos előzgetése, ez pedig elég stresszessé tette az egészet. Főleg fejben fárasztó megélni. De nekem amúgy jól ment, nem fáradtam el különösebben a végére, szerintem a Tirreno összes napja nehezebb volt, mint ez a Sanremo."
/origin-imgresizer.eurosport.com/2025/03/17/image-50decbbf-1845-4b67-8b16-e647225ebc99-85-2560-1440.jpeg)
Valter Attila a 2023-as Sanremo rajtja előtt.
Fotó: Getty Images
De hogy ment a helyezkedés Atinak az első Sanremóján? Az út szélén álló szurkoló által készített videókból ugyanis kiderült, hogy kifejezetten elöl, a legjobb tizenöt között ért fel a Poggióra. Vagyis az erővel tényleg nem volt baj.
"Nem sikerült különösebben jól helyezkednem, nem csak a végén, menet közben sem. Igazság szerint nem voltam túl jó helyen a Cipressa után, pedig ott még teljesen frissnek éreztem magam.
De ahhoz nem voltak elég jók a lábaim, hogy segíteni is tudjak. Pedig a legjobb tizenöt versenyző között értem fel a Poggióra. Csak aztán hátulról egész sokan felértek ránk, főleg a gyorsabb srácok, ezért is nem tudtam előrébb zárni a sprintben.
"Szerettem volna kicsit többet segíteni, de ez volt az első Sanremóm, és könnyen be tudtam fejezni, ami mindenképp pozitívum. Egész elöl jöttem meg, és attól, hogy nem lett elsőre a kedvenc egynaposom, mindenképp szeretnék még indulni rajta. Meg lehetőség szerint előrébb zárni. De itt egyszerűen meg kell tanulni versenyezni. Lehet, inkább nyomtam volna még egy Strade Bianchét."
Valter Attila 2023-ban újoncként jött meg a 34. helyen, azon a Sanremón zárt ennyire elöl, ahol 45,7-es átlaggal zárt a mezőny.
Tavaly már ennél is komolyabb tempóban haladtak, a 2024-es Milánó-Sanremo 46,1-es átlagot hozott, ami új rekord a verseny történetében.
Kapcsolódó témák
Hirdetés
Hirdetés
/origin-imgresizer.eurosport.com/2024/11/01/image-5529e560-3c61-4bf4-bb62-6001888cc173-68-310-310.jpeg)