Népszerű sportok
Még több sport
Összes megjelenítése

Megmentették Lefevere-t, de most az övék lett van der Poel – miért távozott a Quick-Step főszponzora?

Bodnár Gergő

Frissítve 02/12/2021 - 18:29 GMT+1

„A női kerékpározás egyre fontosabbá válik, és ezt nem hagyhatjuk figyelmen kívül” – mondja Francis Van Eeckhout, a Deceuninck vezérigazgatója.

Jasper Philipsen, Mathieu van der Poel, Tim Merlier - Alpecin-Fenix

Fotó: AFP

Patrick Lefevere nem a legnagyobb barátja a női kerékpársportnak, ezt egy ideje tudjuk. Pontosabban, nem érzi anyagilag is megtérülőnek egy olyan sor beindítását, ahol nem tud egynél több minőségi belga női versenyzővel számolni. A Deceuninck cégcsoport azonban picit máshogy látja ezt a kérdést, ezért 3 év után elhagyták Lefevere-csapatát, és átmentek az Alpecinhez. De tényleg csak ennyi lenne a szakítás hátterében? Kizárólag a női kerékpársport egyre növekvő népszerűsége vezetett a névadó szponzor távozásához? Természetesen nem. A kérdés ennél némileg összetettebb.
"A Roodhooft-testvérek tervszerű építkezése és távlati céljaik egyszerűen elbűvöltek minket. Szerettünk volna a jövőben is a kerékpársportban maradni, márpedig ők a női vonalat sem hanyagoljak el, és ez nekünk kifejezetten fontos szempont” – mondja Francis Van Eeckhout, a Deceuninck vezérigazgatója.
„Én személy szerint sokszor izgalmasabbnak találom a női versenyeket, mint a fiúkét. Szóba is jött egymás közt egy női sor beindítása, de Patrick az Patrick, ismeritek milyen… Ráadásul a Quick-Stepnél a tervek között szerepel egy háromhetes győzelem, ami iszonyatosan sokba kerül. Húsz millió euróval több az ilyen csapatok költségvetése a mienknél. És hiába teszed bele a pénzt, a sikerre nyilván nincs garancia. Nézzétek meg a Jumbót. Készülnek, fejlesztenek, bomba sorral utaznak a Tourra, aztán egy felelőtlen szurkoló kiáll az út szélére, és már el is úsztak Roglic esélyei. Háromszor nyert sorozatban Vueltát, ami hatalmas dolog, de akkor sem a Tourról beszélünk.”
Vagyis a Deceunincknél úgy gondolják, hogy kevesebb pénzért cserébe több megjelenést kapnak az Alpecintől, ráadásul ott van van der Poel, és persze a cyclocross, ami a téli hónapokban is kellő médiaszereplést biztosít. A belga és holland piacra koncentráló cégnek meg érthetően ez nem egy utolsó szempont.
„Vagy főszponzorok leszünk, vagy megszűnik a csapat. Amikor megérkeztünk a Quick-Stephez, nem volt választásunk, kész tények elé állítottak minket. A versenyzők egy része már gyakorlatilag a távozást tervezte. Kicsit csalódott vagyok, hogy Patrick mindezt elfelejti és simán csak annyit mond rólunk, hogy jó partnerek voltunk. Három éve gyakorlatilag mi mentettük meg őt és a csapatát. De ismerjük milyen, szeret keményen nyilatkozni, ennek ellenére biztos arany szíve van.”
AlpecinFenix
Azt viszont Van Eeckhout is elismeri, Mathieu van der Poel személye azért elég fontos volt a döntésük során.
"Hollandiában, Belgiumban és Franciaországban is egyaránt népszerű, három, szánunkra kiemelten fontos piacon. Ezt pedig nem sok kerékpáros mondhatja el magáról. Plusz sokat crossozik, ami persze nem a világ legnépszerűbb sportja, de a téli hónapokban sok reklámot jelent. Hiába nincs országúti szezon, a mezünk akkor is szerepel a tv-ben, és még többet találkozhatnak velünk a szurkolók.”
A nyílászárókat forgalmazó Deceuninck egyébként 4 éves szerződést kötött az Alpecinnel, ezek alapján pontosan ugyanakkor (2025 végén) jár majd le a megállapodásuk, mint például Mathieu van der Poelnak.
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés