"Olyanok voltak a reakciók, mintha megöltem volna valakit" – Lenny Martinez a Bahrainbe igazolt, bár nem ment simán

Lenny Martinez a Groupama-FDJ csapatától érkezett az idei szezon előtt a Bahrain-Victorious csapatához, a 21 éves francia srácot pedig mindig örömmel kérdezik a hazai lapok, hiszen nem szokott kertelni, ha a kényesebb témákról van szó – legyen szó fizetésről, csapaton belüli viszonyokról vagy tulajdonképpen bármiről.

Lenny Martinez felfelé és lefelé is a legerősebb volt a Laigueglián

Videó forrása: Eurosport

Ezúttal a Teide lábánál, egy edzőtáborból adott interjút a francia L’Équipe-nek Lenny Martinez, ahol Santiago Buitragóval, Edoardo Zambaninivel és Jack Haiggel, az új szobatársával készült az új szezonra és a valenciai körversenyre.
Tényleg nem zárkózott el egyetlen témától sem, elárulta, hogy már egy éve tudta, hogy el fog jönni a Groupama-FDJ-től, és azoknak is üzent, akik szerint azért lett gyengébb a teljesítménye a szezon második felére, mert az új szerződése tudatában már nem adott bele mindent.
"Vannak, akik azt gondolják, hogy amint aláírtam, elengedtem magam. De ez egyáltalán nem így van. Már az első versenyek előtt alá volt írva a szerződésem" – mondta.
De nézzük, mit mondott még.
L'ÉQUIPE: Miután meghoztad a döntést, hogy elhagyod a Groupama-FDJ-t, ígéretet tettél az akkori edződnek, Nicolas Boissonnak: ő az utolsó versenyig támogatni fog, te pedig 100%-ban bele fogsz adni mindent.
LENNY MARTINEZ: Igen, természetesen. Eszembe sem jutott visszavenni a tempóból vagy nem beleadni mindent a versenyekbe. Persze, fordítva is kellemetlen a helyzet, mert egy csapat miért fektessen olyan versenyzőbe, akiről már tudja, hogy el fog menni. De a csapattal ennek ellenére a dolgaink többé-kevésbé rendben voltak.
Öt győzelmet szereztél a szezon elején, a Strade Bianchén a 8., a Katalán körversenyen a 7., a Tour de Romandie-n a 8. helyen végeztél.
Engem is meglepett a szezonrajtom. A helyzet egyébként nem zavart, sőt, főleg mert ez az én döntésem volt.
Tehát nem volt konfliktusod a csapattal?
Nem, egyáltalán nem. Őszintén szólva, minden rendben volt közöttünk. Vagy hát mondjuk úgy, hogy az emberek 99%-ával.
Ki volt az az 1%?
Azt például nem nagyon értettem, amit Philippe Mauduit (a sportigazgató) mondott a bici.pro olasz oldalnak. Nem értettem, miért kell beleállni egy távozó versenyzőbe, mi értelme van ennek?
Azt állította, hogy azt mondtam nekik, a lehető legmagasabb összegű szerződést akarom aláírni egy másik csapatnál. Valahogy így hangzott a nyilatkozata: "Lenny azt mondta nekem, hogy ’Philippe, három év múlva visszajövök, amikor már nem lesz szükségem a pénzre’". De hát ez egyáltalán nem volt így, még csak nem is tárgyaltam a szerződésem részleteiről a Bahreinnel.
Philippe-pel pedig az utolsó 2024-es versenyem után, a Tour de Limousin-on beszéltem, azt mondtam neki, hogy annyira fáradt vagyok a Tour után, hogy nem szeretnék több versenyre menni.
Nem te kaptad a legmagasabb ajánlatot, amikor csatlakoztál a Bahrain Victorioushoz?
De, igen, de hogy ez mennyivel több, mint a többieké? Nem annyival, mint amennyiről a pletykák szóltak. Azt elmondhatom, hogy nem akkora az összeg, mint amit olvasni lehetett itt-ott.
Azt lehetett olvasni, hogy a fizetésed tízszeresét kapod majd.
A helyzet az, hogy a Groupamánál egy elsőéves World Tour-versenyző fizetését kaptam, ami teljesen normális volt. Most ez több lett, ami szintén teljesen normális, tekintve, hogy azóta már nem az első évemben járok és volt pár győzelmem is.
Azt olvastam valahol, hogy évi 2,5 millió eurót fogok keresni, de ez nagyon nem így van (felnevet). Azért talán nem kellene túlzásokba esni, de persze, ez egy jó szerződés.
Nem fogok olyan csapathoz szerződni, ahol szar a fizetés, ahhoz túl rövid egy bringás pályafutása.
A Groupama-FDJ is jó szerződést ajánlott, ahogy más csapatok is, nincs akkora különbség ezek között. Sok oka volt annak, hogy a Bahrainbe jöttem, igazából a csapat menedzsere, Milan Erzen már akkor felvette velem a kapcsolatot, amikor még nem is a World Tourban tekertem, de akkor még fiatal voltam, az első WT-évemben pedig nem is akartam külföldre szerződni. A 2023-as Vuelta után aztán újra megkerestek.
De miért őket választottad?
Az volt a legmegdöbbentőbb a sztoriban, hogy engem akartak. Olyan bizalmat éreztem felőlük, ami nekem is megadta az önbizalmat. Más csapatoknál azt mondták, hogy szeretnék, ha náluk tekernék, de még meg kell beszélni egy csomó dolgot, még nem biztos ez meg az… Aztán ez így megy hónapokig. A Bahrainnél viszont úgy éreztem, 300%-ig elkötelezettek irántam, találkoztam egy csomó szakemberükkel, meg is kedveltem őket. Felhívtam bringásokat is, akik már régebb óta ott voltak, azt mondták, ez egy jó csapat. És az is, ezt már most látom én is.
Soha nem írnék alá egy olyan csapathoz, ahová nem szeretnék tartozni, kizárólag a pénz miatt. Mindig a céljaidat kell szem előtt tartani.
picture

Lenny Martinez (Groupama-FDJ) - Tour de Romandie 2024

Fotó: Getty Images

Bahrein azért egy olyan csapat, ahol a megítéléssel vannak problémák, doppingügyek, razziák… Mielőtt csatlakoztál hozzájuk, utánanéztél ezeknek a dolgoknak is?
Igen, természetesen. Az egyetlen probléma ez a kép volt, ami kialakult a közvéleményben a csapatról. Viszont a csapat azóta megnyugtatott, hogy minden rendben van, és ők is a dopping ellen vannak, mint mindenki más.
Örülök, hogy itt lehetek, de biztos voltam benne, hogy amikor kiderül az átigazolás, lesznek ilyen negatív vélemények a csapat megítélése miatt.
A közösségi médiában jöttek a kommentek egyből, volt, ami nem esett jól?
Az olyan dolgok, mint "ez szégyen", meg voltak sértegetések, hányós emojik is, ment a gyalázkodás. De tudtam, hogy ez lesz. Ha az ember egy fiatal francia, aki francia csapatban teker, azt gondolják róla, hogy ő a jövő Pinot-ja. Aztán bumm, jön a hír, hogy külföldre megy, Bahrainbe, aztán ez következik.
De nem értem, miért pörögnek ennyire rá erre az emberek. Már a bejelentés előtt letöröltem az X-et a telefonomról, de mindig bele tud botlani az ember ilyenekbe, ha nem is szándékosan. Kaptam privát üzeneteket, amiben engem és a családomat is sértegették.
Olyanok voltak a reakciók, mintha megöltem volna valakit.
Persze, ki vagyunk szolgáltatva a médiának. Versenyzők vagyunk, és ez is a munkánk része. A döntéseink nyilvánosak, így kritizálhatók is. De az emberek nem veszik észre, hogy ez milyen hatással van ránk.
A 2023-as Vueltán már kaptál ebből ízelítőt, amikor a piros trikó viselése után volt egy rossz napod, akkor a szállodában látszott, hogy megviselt a rád zúduló kritikaáradat.
Igen… Egyébként a legtöbb üzenet nagyon kedves, de ilyenek vagyunk, a negatív üzenetek maradnak meg. Az embereknek meg kellene érteniük, hogy mi is emberek vagyunk, nem gépek.
Forrás: L’Équipe
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés