Maximenko_lada

Fotó: Eurosport

A szezon előtti tesztek alapján valószínűnek tűnik, hogy nem a Ladáé lesz a leggyorsabb autó az évad első felében, ám, hogy övék a legszimpatikusabb és legőszintébb csapat, azt már most ki merem jelenteni.
Szűk egy héttel a marrakeshi szezonnyitó előtt a Lada Sport Lukoil csapatmenedzserével, Max Maximenkoval beszélgettem a holtszezon nehézségeiről, és a szezon első felének elvárásairól.
Tour de France
Bennett nem, Cavendish viszont ott lesz a Touron!
EGY ÓRÁJA
"Nehéz volt az idei tél a Lada Sport számára. Előzetesen egy igen komoly tesztprogramot terveztünk, rengeteg munkával Magny-Cours-ban, valamint két kollektív teszttel a Paul Ricardon és Valenciában. Végül azonban minimálisra kellett csökkentenünk a pályán töltött időt" - mondta Maximenko a WTCC Blognak.
A TC1-es szabályok megcsúszott bejelentése az oroszokat is nehéz helyzetbe hozta, hiszen így nagyon későn tudták elkezdeni az új Granta tervezését és építését, ám a csapatmenedzser nem keresett kifogásokat.
"Ez a körülmény a többi csapatnál is ugyanúgy jelen volt, ezért azt mondom, kizárólag magunkat hibáztathatjuk."
"Problémát jelentett még, hogy sok alkatrész igen későn érkezett csak meg, a felniket például mindössze hat órával azelőtt kaptuk meg, hogy elindultunk az autóval a csapat műhelyéből. És vannak olyan alkatrészek, amik csak ezután érkeznek majd meg" - folytatta Maximenko.
Ebben a helyzetben igazán nehéz bármit is mondani a várakozásokról, ezért a legtöbben inkább megkínálják az újságírót egy tál finom, friss bullshit-tel, a Lada csapatmenedzsere viszont inkább az egyenes beszéd híve.
"Hogy mit várhatunk a Ladától? Nem szeretnék sajtóanyagba való általánosságokat mondani, az a médiások dolga, én inkább realista vagyok. Szeretném, ha jók lennénk, de rosszra készülök. Szeretném, ha a Lada erős pozíciókért harcolhatna, de attól tartok, nehéz lesz a marrakeshi hétvége."

Lada_granta_thompson_huff

Fotó: Eurosport

Ennek oka elsősorban a kevés megtett tesztkilométer lehet. Bár a Lada gyakorlatilag az egész múlt hetet Magny-Cours-ban töltötte, valójában a riválisokhoz képest igen keveset tudtak csak menni az autókkal.
"Mikhail (Kozlovskiy) Grantáját például csak Marrakeshben tudjuk majd kipróbálni, ő mindössze néhány kört tett meg pénteken James (Thompson) autójával. Marokkó tehát leginkább egy nagyszabású teszt lesz számunkra."
"Leginkább abban bízom, hogy elkerüljük a baleseteket, célba ér mindhárom autónk, és szerzünk pár pontot a gyártók bajnokságában."
A Lada nehéz helyzetét tovább rontja, hogy az év elején egymást érik a futamok, Marrakeshből például azonnal indulnak tovább Franciaországba.
"Ez óriási logisztikai kihívás lesz. A marokkói második futam után összesen 16 óránk lesz arra, hogy összepakoljuk a felszerelést, és megtegyük a tangeri kikötőbe vezető 600 kilométeres utat. Onnan indul a komp Barcelonába."
Le Castellet-ből a Hungaroringre utazik majd a WTCC, Maximenko és a csapat pedig már nagyon várja a magyarországi fellépést.
"A hungaroringi a legjobb verseny, mindig tele vannak a lelátók, Norbi szurkolói pedig fantasztikusak. Ilyen az igazi versenyhangulat! Remélem, nekünk is jut egy kis ok az örömre, és együtt ünnepelhetünk majd a zengős barátainkkal" - zárta Maximenko.
Egy dolog biztos, Michelisz Norbi mellett a magyar közönség a Ladáknak is nagyon fog szorítani május negyedikén a Hungaroringen. Így lesz?
Szólj hozzá a WTCC Blog Facebook oldalán: ITT.
Fotó: Lada Sport Lukoil
[ad#2]
Tour de France
Íme az idei Tour de France útvonala
5 ÓRÁJA
Kerékpár
Filutás Viktor címet védett, Wout van Aert az új belga bajnok
8 ÓRÁJA