• 4. szakasz: Avola-Etna, 172 kilométer (3500 méter szintkülönbség)
Az Etna először 1967-ben, aztán ezt követően csak 22 évvel később, 1989-ben szerepelt a Giro programjában, de az elmúlt évtizedben egyre gyakrabban tűnt fel. Az utóbbi tizenegy évben négyszer volt befutó itt (2011-ben Alberto Contador, 2017-ben Jan Polanc, 2018-ban Esteben Chaves, 2020-ban Jonathan Caicedo győzött), most pedig rögtön a magyarországi szakaszokat követően kell a maximumot nyújtaniuk az összetett esélyeseinek.
Az Etnára többféleképpen lehet feljutni, most a 2018-ban is látott Biancavilla-Strada Milia útvonalon haladnak majd, aztán jön a legutóbb 2011-ben Nicolosi-rész és a cél a Rifugio Sapienzánál. Ahogy a régi mondás tartja: a szicíliai vulkánon megnyerni nem, csak elveszíteni lehet a Girót.
Giro d'Italia
Újra repült Ciccone szemüvege, szakaszgyőzelemre cserélte a rózsaszín trikót a Trek
37 PERCE
https://i.eurosport.com/2021/11/12/3252897.jpg
  • 9. szakasz: Isernia-Blockhaus, 191 kilométer (5000 méter szintkülönbség)
A mezőny nyugatról keletre halad az Adria felé, hogy brutális befejezéssel zárja a verseny első hetét. Az Iserniából Blockhaus közötti szakasz a Giro egyik legkomolyabbja lesz, legalábbis abból kiindulva, hogy amikor legutóbb, 2017-ben itt járt a mezőny, Geraint Thomas, Mikel Landa és Wilco Kelderman is bukott, miután Kelderman egy parkoló rendőrmotorral ütközött. Azt az etapot Nairo Quintana nyerte.
Az utolsó emelkedő 13.6 kilométer hosszú, átlagban 8.4 százalékos, de van 14 százalékos része is. Egy hosszú nap végén ez nagyon nem fog jólesni a lábaknak, főleg a második kategóriás Roccaraso és az első kategóriás Passo Lanciano megmászása után.
https://i.eurosport.com/2021/11/11/3252470.jpg
  • 16. szakasz: Saló-Aprica, 202 kilométer (5250 méter szintkülönbség)
Az igazság pillanata. Nem elég, hogy ez lesz a második leghosszabb etap (csak a 11. előzi meg egyetlenegy kilométerrel), de közvetlenül a pihenőnap után kell minden pillanatban résen lenni.
A három hegy közül az első az a Goletto di Cadino, amelynek csúcsa 1938 méter, és amely utoljára 1998-ban szerepelt az útvonalban – akkor a montecampionei szakaszt egy bizonyos Marco Pantani nyerte. Ezt követi az átlagban 7.6, helyenként 16 százalékos Mortirolo, majd jön egy újabb nagy visszatérő, a Girón 1999 óta nem látott Santa Cristina és a lejtmenet. 28 éve, 1994-ben Apricában Pantani három és perccel verte Miguel Induraint, ki tudja, most milyen napra lehet számítani.
https://i.eurosport.com/2021/11/11/3252474.jpg
  • 20. szakasz: Belluno-Marmolada (Passo Fedaia), 168 kilométer (4490 méter szintkülönbség)
A királyetap végre tényleg királyetap lehet. A 2021-es versenyből a rossz időjárási körülmények miatt kimaradt a Passo Pordoi és a Passo Fedaia, de ha minden jól megy, most semmi és senki nem állíthatja meg a bulit.
Kezdenek a Passo San Pellegrinóval, ami a három emelkedő közül a legegyszerűbbnek tűnik a maga 1918 méteres csúcsával. A lejtmenet után elér a mezőny a Passo Pordoi lábához, az út pedig innen a Giro legmagasabb pontjára, 2239 méterre vezet. A Cima Coppi után visszaereszkednek 1000 méter alá, hogy aztán zárásként jöjjön a Marmolada és a Passo Fedaia. Az utolsó 5.7 kilométer átlagban 10.4 százalékos – ha itt nem dől el a verseny…
https://i.eurosport.com/2021/11/11/3252475.jpg
  • 21. szakasz: Verona, időfutam, 17.4 kilométer
… akkor legkésőbb Veronában el fog. Negyedszer rendezheti a város a Giro utolsó szakaszát, így emlékezhetünk arra is, hogy legutóbb, 2019-ben Vincenzo Nibali majdnem egy percet dolgozott le a rózsaszín trikós Richard Carapazhoz képest, igaz, végül nem volt elég neki a sikerhez.
Hiába a kevésnek tűnő időfutamkilométer, a rövid, átlagban öt százalékos emelkedő miatt a budapesti egyenkéntihez hasonlóan ez sem lesz könnyű. Ami nyugtathatja a versenyzőket, hogy utána jöhet a jól megérdemelt pihenés és a pezsgőzés…
https://i.eurosport.com/2021/11/11/3252477.jpg
Giro d'Italia
A kulcsmomentum, amikor Ciccone otthagyta Carty-t
EGY ÓRÁJA
Giro d'Italia
Carapaz és Yates bukással kezdte a vasárnapi szakaszt
4 ÓRÁJA