Jövőre nem lesz Etna, így a hetedik szakaszig kell várunk az első igazi hegyi befutóra, kaptunk viszont három időfutamot, melyek közül főleg az utolsó lesz durva.
Két olyan hegyen (Crans, Monte Bondone) is láthatunk majd befutót, ahol ugyan nem járt sokszor a mezőny, nem is igazán ismertek, de akár sorsdöntőek is lehetnek az összetett szempontjából. Tíz év után ismét lesz Tre Cime di Lavaredo, ahol 2013-ban Vincenzo Nibali emlékezetes módon, hóesésben tudott szakaszt nyerni.
Jövőre – és a Giro története során először – a 2469 méter magas Gran San Bernardo lesz a Cima Coppi, az utolsó előtti napon pedig egy kegyetlennek tűnő hegyi időfutamot rendeznek a Monte Lussarin.
Kerékpár
Roglič óvatos, de a nagy kérdésre még nem tudja a választ
TEGNAP - 18:16
Nézzük, szintrajzok alapján melyik hat napot kell mindenképp megnézni a 2023-as Girón!

Május 12. (7. szakasz) CAPUA - GRAN SASSO D'ITALIA (Campo Imperatore)

Mivel Szicília ezúttal nem az útvonal része, nincs Etna, így a 7. szakaszig kell várnunk az első igazi hegyi befutós napra. Maga a szakasz is hosszú, 218 kilométer, a Gran Sasso utolsó 6 kilométere pedig átlagosan 8%-os.
Ahogy mondani szokás, aki már itt kap egy jelentősebb hátrányt, jó eséllyel nem lesz ott a dobogón.
https://i.eurosport.com/2022/10/20/3476136.jpg

Május 19. (13. szakasz) BORGOFRANCO D'IVREA - CRANS MONTANA

Újabb hosszú, kétszáz kilométer feletti nap, zárásként a Crans Montanával (13 km / 7%). Ennek a szakasznak az elején kell felmenni a 2469 méter magas Gran San Bernardóra, a jövő évi Cima Coppira, de a nap második emelkedője, a Croix de Coeur is kétezer méter feletti hegy.
Bár innen még messze lesz a Giro vége, de Nibali szerint ez a nap, különösen az utolsó hegy (Crans Montana), komoly hatással lehet az összetettre.
https://i.eurosport.com/2022/10/20/3476137.jpg

Május 23. (16. szakasz) SABBIO CHIESE - MONTE BONDONE

Jó régen, 2006 óta nem szerepelt a Giro programjában a Monte Bondonde, amely egy nappal a bergamói befutó után lesz. A szakasz első 50 kilométerét leszámítva szinte folyamatosan felfelé megy majd a mezőny, a Bondonde egy elég hosszú, bő 21 kilométeres mászást jelent. A hegy második fele igazán kemény, 7 kilométeren keresztül 8% az átlag meredeksége.
https://i.eurosport.com/2022/10/20/3476138.jpg

Május 25. (18. szakasz) ODERZO - VAL DI ZOLDO

Öt kategorizált emelkedő vár a versenyzőkre a 18. szakaszon, az utolsó 10 kilométer pedig kifejezetten érdekes lesz, hisz előbb fel kell menni a Coi-ra (5.8km / 9.7%), majd egy gyors és rövid lejtmenet után jön a 2.7 kilométer hosszú, 6.5%-os Val di Zoldo.
https://i.eurosport.com/2022/10/20/3476139.jpg

Május 26. (19. szakasz) LONGARONE - TRE CIME DI LAVAREDO (Rif. Auronzo)

Tíz év szünet után került vissza az útvonalba a Tre Cime di Lavaredo, ahol Nibali 2013-ban hóesésben tudott szakaszt nyerni. A királyszakaszon szereplő öt hegyből három is kétezer méter feletti, a Passo Giau kifejezetten durva, hisz 10 kilométer hosszú, és átlagosan 9%-os. A cél egy 7,2 kilométer hosszú mászás után a 2300 méteren magasan lévő Auronzo menedékháznál lesz.
https://i.eurosport.com/2022/10/20/3476140.jpg

Május 27. (20. szakasz) TARVISIO - MONTE LUSSARI (hegyi időfutam)

Brutális lesz a jövő évi Giro 20. szakasza, ahol jó eséllyel eldőlhet az összetett. 2016 óta nem láttunk hegyi időfutamot az olasz körön, de a gazpromos Foliforov által megnyert napot nem szabad ehhez a befutóhoz hasonlítani. A Monte Lussari bő 7 kilométer hosszú, átlagosan (!) 12%-os, rövid ideig 22%-os maximummal, ez a hegy tényleg kegyetlen.
https://i.eurosport.com/2022/10/20/3476141.jpg
Kerékpár
Pogačar: „Nagyon jó lenne újra Bernal ellen versenyezni”
25/11/2022 - 17:30
Kerékpár
„Remco egy kis Lance Armstrong" – érdekes összehasonlítás a Quick-Step egyik sportigazgatójától
24/11/2022 - 15:17