Akárcsak tavaly, a 2021-es Giro is időfutammal kezdődik és időfutammal zárul, 2018 után visszatér a Zoncolan, lesz 'strade bianchés' szakasz, a harmadik héten pedig három hegyi befutó vár a mezőnyre.

Ráadásul olyan keménynek tűnő emelkedők (Sega di Ala, Alpe di Mera és Alpe di Motta) is bekerültek az útvonalba, amiket eddig nem igazán ismertünk.
Nézzük - szigorúan szintrajzok alapján – melyek a legdurvább, Valter Attilára és Dina Marcira váró Giro-szakaszok.
Giro d'Italia
Vasárnap is marad rózsaszínben Valter Ati!
15 ÓRA
6. szakasz (05.13) – Ascoli Piceno
Bár két nappal korábban Sestolában lesz az első hegyi befutó, az ottani emelkedő ugyan elég meredek, de „csak” 4,3 kilométer hosszú. Ezen a szakaszon viszont bekerül 3400 méternyi szintkülönbség a lábakba, és a három emelkedőt tartalmazó nap végén, egy bő 15 kilométer hosszú, átlagban 6.5%-os hegy végén lesz a befutó.
https://i.eurosport.com/2021/04/16/3115771.jpg
9. szakasz (05.16) – Campo Felice
Két nappal az első hét vége előtt újabb hegyi befutó, 3400 méter szinttel és zárásként a 6 kilométer hosszú (átlagban 6%-os) Campo Felicével. Ezen a hegyen 1.6 kilométernyi murvás rész is vár a mezőnyre.
https://i.eurosport.com/2021/04/16/3115776.jpg
11. szakasz (05.19) – Montalcino
Nem hosszú, de annál érdekesebb szakasz a második hét elején, ami az egész verseny egyik legextrább napja lehet, főleg ha esni fog az eső…A mini strade bianchés szakasz mindössze 140 kilométer hosszú, de a mezőny 36 kilométert teljesít a fehér murvás utakon.
https://i.eurosport.com/2021/04/16/3115778.jpg
14. szakasz (05.22) – Zoncolan
Nem is nagyon kell többet mondani, május 22-én jön a Monte Zoncolan. De nem Ovaro felől (mint 2018-ban, amikor Froome nyert), hanem Sutrio irányából másszák a hegyet, ami így hivatalosan 14.1 km hosszú és átlagosan 8.5%-os. A vége brutális, az utolsó három kilométer átlagban 13%, de van benne (!) 27%-os rész is. A Girón eddig egyszer (2003-ban) mászták erről az oldalról a Zoncolant, akkor Gilberto Simoni nyert.
https://i.eurosport.com/2021/04/16/3115781.jpg
16. szakasz (05.24) – Cortina d’Ampezzo
A második hét zárásaként jön a királyetap a Dolomitokban, ez tényleg egy brutális nap lesz, lejtmenetes cortinai befutóval. A 212 kilométer alatt 4700 méternyi szintkülönbséget teljesít a mezőny, a négy emelkedőből három is kétezer méter feletti, köztük a 2239 méter magas Passo Pordoi, az idei Cima Coppi. Nehéz választani, de a hegyek közül talán az utolsó, a Passo Giau (9.9/9.3%) a legdurvább, a tetejétől 18 kilométer (lejtmenet) lesz a célig.
https://i.eurosport.com/2021/04/16/3115783.jpg
17. szakasz (05.26) –Sega di Ala
Cortina után – a pihenőnapot követően - egy újabb, majdnem 200 kilométer hosszú hegyi befutós nap jön, aminek a vége kő kemény. Az utolsó ötvenesen belül két hegy vár a versenyzőkre, a Passo di San Valentino (14.8/7.8%) és végül a Sega di Ala (11.2/9.8%).
https://i.eurosport.com/2021/04/16/3115784.jpg
19. szakasz (05.28) – Alpe di Mera
Három emelkedő, összesen 32,6 kilométer felfelé, durva nap a harmadik hét végén. De ez még mindig nem a vége. Így néznek ki a 19. szakasz hegyei: Mottarone (15.4/6.7%), Passo della Colma (7.5/6.4%), Alpe di Mera (9.7/9%).
https://i.eurosport.com/2021/04/16/3115786.jpg
20. szakasz (05.29) - Alpe Motta
Az utolsó hegyi szakasz, de a 30 kilométer hosszú milánói időfutam miatt nem az utolsó lehetőség arra, hogy változzon az összetett. Ezen a napon 4200 méternyi szintkülönbséget kell teljesíteni, és szakasz második felében három hegy vár a mezőnyre. Az első a jó hosszú Passo San Bernadino (23.7/6.2%) lesz, aztán következik a Passo dello Spluga (8.9/7.3%), végül a befutó, Alpe Motta (7.3/7.6%).
https://i.eurosport.com/2021/05/02/3125215.jpg
Másnap pedig jöhet a milánói egyenkénti, amely remélhetőleg arról dönt majd, hogy ki nyeri a rózsaszín trikót.
Giro d'Italia
"Nem tudom leírni ezt az érzést" - Riport Valter Ati első napjáról rózsaszínben
18 ÓRA
Giro d'Italia
„A rózsaszín trikó óta hozzá sem lehet férni, akkora király lett Ati”
21 ÓRA