Lewis Hamilton győzelmével zárult a Szingapúri Nagydíj, amely az idény eddigi legkeményebb futamának bizonyult. A verseny nagy vesztese Nico Rosberg volt, aki műszaki hiba miatt a boxból rajtolt, majd a 15. körben kiesett, így az összetett pontverseny élén kénytelen volt átadni a helyét csapattársának. Hamilton mögött a vb-címvédő Sebastian Vettel zárta másodikként az egy körrel rövidebb versenyt, míg a dobogó legalsó fokára a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo állhatott fel.
A Marina Bay-i pályán egy kör sem kellett ahhoz, hogy nyugtázzuk a futam első drámáját: a rajthoz készülődve Nico Rosbergnek támadtak gondjai a váltójával, így vissza kellett mennie a boxba. A német kapott egy új kormányt, ám a felvezető körre sem oldódott meg a probléma, így végül a boxutcából kellett megkezdenie a versenyt.

Nico Rosberg számára rémálomszerűen alakult a Szingapúri Nagydíj

Fotó: Eurosport

Kerékpár
Vas Blanka: “Tényleg nem számítottam arra, hogy ennyire elöl tudok jönni a sprintben”
2 ÓRÁJA
A rajt tökéletesen sikerült, legalábbis Lewis Hamilton számára, hiszen a brit megtartotta első helyét. Sebastian Vettelt ugyanakkor megelőzte Fernando Alonso, de miután a spanyol levágta az első kanyart, vissza kellett engednie riválisát maga elé. Az élen Hamilton, Vettel, Alonso, Ricciardo és Räikkönen elmentek a mezőnytől, mindeközben Nico Rosberg nem tudott előre jönni, beragadt előbb Chilton, majd Ericsson mögé.
Hamilton - aki pályafutása során 62. alkalommal vezetett egy nagydíjon és ezzel minden idők legsikeresebb brit F1-es versenyzőjévé vált ebben a tekintetben - előnye a második kör végére már több, mint másfél másodperc volt, a 15. körre pedig közel 8 másodpercre nőtt. Az élmezőnyben ekkor csupán annyi változást jegyezhettünk fel, hogy Massa megelőzte Räikkönent.

A verseny második felétől, mintha új futam kezdődött volna

Fotó: Eurosport

A 15. kör azonban nem kifejezetten ezek miatt az események miatt maradt emlékezetes, sokkal inkább a Nico Rosberggel történtek miatt. A vb-éllovas kerékcserére érkezett, viszont az új gumikkal már nem tudott visszatérni a pályára, az újabb kormánycsere sem segített, nem tudott sebességbe váltani, műszaki hiba miatt véget ért számára a verseny.
Ezt követően a verseny feléig nem sok minden történt, Hamilton vezető pozícióját senki sem veszélyeztette, mögötte ugyanakkor voltak helycserék, de lényegében eseménytelenül zajlott a futam. Pár körrel később azonban jött a nem várt izgalom: Perez és Sutil ütköztek, előbbi autójáról a légterelő leszakadt és beszorult a Force India alá, a pálya ezen része pedig telis tele lett törmelékkel. Jöhetett a Safety Car. Ez alaposan felforgatta Hamilton versenyét, ugyanis a brit nem tudott kereket cserélni, szuperlágy gumikon versenyzett, mikor az ellenfelek mindegyike már lágyon száguldott. Hamiltonnak nem volt más választása, még magasabb sebességi fokozatra kapcsolt, eljött a „Hammer Time” ideje. A Mercedes pilótája szektorról szektorra növelte előnyét (egy kör alatt 3.5 mp-t adott Vettelnek), mögötte a sorrend ekkor így festett: Vettel, Ricciardo, Alonso, Massa, Bottas, Button, Räikkönen, Vergne, Magnussen.

A hőség és a Safety Car beállása megbolondította a versenyt

Fotó: Eurosport

A folytatásban Hamilton próbálta tartani a tempót, folyamatosan értekezett rádión a mérnökével, úgy érezte, hogy a gumijai elfogynak idővel. Vettel szintén a gumik miatt aggódott, de a többieknek sem volt eseménytelen a versenye. Ricciardo ülése például felmelegedett, az újoncok pedig az időközben a hőség miatt forróvá váló italok miatt panaszkodtak.
Az 52. körben Hamilton 25 másodperc körüli előnyre tett szert Vettellel szemben, a brit így kijöhetett a megváltó kerékcserére. A csere után Hamilton azonban nem tudott visszajönni az első helyre, a brit a gumijaival küszködő Vettel mögé és Ricciardo elé állhatott vissza, kezdődhetett a harc az első helyért. A csata azonban nem tartott sokáig, Lewis Hamilton kevesebb, mint egy kör alatt friss gumikkal simán elment Vettel mellett, és magabiztosan haladt a győzelem felé.
A kétórás limit miatt 60 körössé váló futam utolsó körei őrült versenyt hoztak, a pontszerző helyekért elképesztő csaták alakultak ki, jóllehet Hamilton győzelmére már senki sem volt veszéllyel. A brit bejött elsőnek, idénybeli hetedik – pályafutása 29. - futamgyőzelmét aratva, ráadásul mostani sikerével három pontos előnnyel átvette a vezetést az összetett pontversenyben. Másodikként Sebastian Vettel zárt – idénybeli legjobb versenyét futva -, a német Kanada után először állhatott fel ismét a dobogóra, míg a harmadik helyet Daniel Ricciardo szerezte meg. Az ausztrálnak ez volt idénybeli 7. dobogós helyezése.
A világbajnoki sorozat két hét múlva Japánban folytatódik.
A Szingapúri Nagydíj végeredménye (60 kör):
1. Lewis Hamilton brit Mercedes2. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault3. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-Renault4. Fernando Alonso spanyol Ferrari5. Felipe Massa brazil Williams-Mercedes6. Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Renault7. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes8. Kimi Räikkönen finn Ferrari9. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes10. Kevin Magnussen dán McLaren-Mercedes11. Valtteri Bottas finn Williams-Mercedes12. Pastor Maldonado venezuelai Lotus-Renault13. Romain Grosjean francia Lotus-Renault14. Danyiil Kvjat orosz Toro Rosso-Renault15. Marcus Ericsson svéd Caterham-Renault16. Jules Bianchi francia Marussia-Ferrari17. Max Chilton brit Marussia-FerrariNem fejezte be a versenyt:Jenson Button brit McLaren-MercedesAdrian Sutil német Sauber-FerrariEsteban Gutiérrez mexikói Sauber-FerrariNico Rosberg német MercedesNem indult:Kobajasi Kamui japán Caterham-RenaultLeggyorsabb kör: Hamilton (39. kör) 1:50.417A vb-összetett állása:1. Lewis Hamilton 2412. Nico Rosberg 2383. Daniel Ricciardo 1814. Fernando Alonso 1335. Sebastian Vettel 1246. Valtteri Bottas 1227. Jenson Button 728. Nico Hülkenberg 729. Felipe Massa 6510. Sergio Pérez 4511. Kimi Räikkönen 4512. Kevin Magnussen 3913. Jean-Éric Vergne 1914. Romain Grosjean 815. Danyiil Kvjat 816. Jules Bianchi 2A konstruktőri vb-összetett állása:1. Mercedes 4792. Red Bull-Renault 3053. Williams-Mercedes 1874. Ferrari 1785. Force India-Mercedes 1176. McLaren-Mercedes 1117. Toro Rosso-Renault 278. Lotus-Renault 89. Marussia-Ferrari 2
Országúti Világbajnokság
Fetter Erik: "Az volt a cél, hogy a világbajnoki címért, vagy az éremért megyek"
18 ÓRÁJA
Kerékpár
Ullrich: Majdnem úgy végeztem, mint Pantani
19 ÓRÁJA