A L'Équipe mai számának köszönhetően részletesebben is megismerkedhetünk azzal a kerékpárral, amivel Jens Voigt ma este 7-kor (az élő közvetítés 18:30-kor kezdődik az Eurosporton) nekivág profi karrierje utolsó órájának, és reményei szerint utolsó - legalább - 49,701 km-ének.
Nem sokkal a rekordkísérlet előtt még egyszer leellenőrzi az UCI (Nemzetközi Kerékpáros Unió) egyik illetékese, hogy az új szabályoknak megfelelő legyen, de mivel már korábban is letesztelték, elvben nem lehet gond.
A kerekek: a Trek partnere, a Bontrager a Shimano pályán használatos, tökéletesen aerodinamikus kerekeket szerzett be. Mindkettő teli, ráadásul külön az alkalom tiszteletére festett.
Tour de Hongrie
Belga győzelem a magyar kör 2. szakaszán, Pelikán Jani szökött
13 ÓRA
A nyereg: 84 cm-es magasságban van, ami nagyjából az XL-es méretnek felel meg. Jens Voigt 1,90 m magas és 79 kg nehéz.
A kormány: a könyöklő megengedett. Változás az országútihoz képest, hogy sem váltó, sem fék nem található a kerékpáron, így a kormányon sincsen hozzá kar. Ezen kívül kicsit magasabban is van a könyöklő, a még jobb légellenállás érdekében.

Fotó: Eurosport

A váz: a Trek Speed Concept 9 Series egyik példánya, kicsit módosítva. Természetesen karbonból készült. A súlya 8,45 kg, ami 1,65 kg-mal több, mint az UCI minimális előírása.
Fix áttétel: A szabályoknak megfelelően a kerék együtt pörög a pedállal, vagyis Voigt lábainak folyamatosan mozogniuk kell. Több fogaskereket is kipróbált, végül az 55x14-es kombináció mellett döntött, így 8,32 métert tesz meg a kerékpár egy tekeréssel. Sosenka kicsit nagyobbat választott 2005-ben (54x13-at).
Giro d'Italia
Ez történt a Giro 6. szakaszán
14 ÓRA
Giro d'Italia
Valter Attila: Menjünk tovább, folytassuk, nyomjuk neki!
15 ÓRA