Ha nem is a CCC romjain, de Valter Attila volt sorának licenszét megvásárolva, már WorldTour-csapatként vágott neki az idei szezonnak a Wanty. Pontosabban: az Intermarché-Wanty-Gobert Matériaux. Merthogy a szintlépéshez természetesen pénzre és szponzorokra volt szükség, ezért a belga csapat minden szinten megpróbált erősíteni. Az elittől azonban így is nagyon messze vannak.


A 73 éves Hilaire Van der Schueren sok mindent látott már az 1985-ben induló szakvezetői pályafutása során, de ilyet még nem. Hirtelen egy első osztályú csapat főnöke lett. Olyan új - és főleg sportszakmai - feladatokkal találta magát szemben, mint egy komplett WorldTour-naptár összeállítása. 
"Olyan versenyekre is mehetünk, ahova eddig nem, és a naptár összeállításakor arra is figyelni kell, hogy a szabályok szerint senki ne lépje túl a 85 versenynapot. Szóval volt feladat bőven" - mondja Van der Schueren, aki már egy BMW X5-ből követheti az embereit, hisz a csapata új autóflottát kapott erre az évre.
Kerékpár
Kattognak a fogaskerekek a Jumbónál: hogyan győzhetik le Pogacart?
10 ÓRÁJA
De nem csak ez az egyetlen "fejlesztés" a Wanty-nál.
"Augusztusban kezdtem beszélgetni Jim Ochowicz-cal és nagyon hamar megállapodtunk. Négy millió eurót fizettünk a licenszért, és ebben nagyjából minden benne van. Egy busz, két szervíz kamion és egy nagy furgon. Ezeket tavaly mind a CCC használta" - meséli Jean-François Bourlart, a Wanty menedzsere.
A belga csapat mindamellett, hogy új versenyzőket igazolt (érkezett többek között Meintjes, Hirt és Taarame), minden szinten próbált erősíteni. Aike Visbeek-et megszerezték teljesítményért felelős menedzsernek (a holland szakember 7 éven keresztül dolgozott együtt Tom Dumoulinnel), ettől az évtől kezdve főállásban foglalkoztatnak egy szakácsot és egy dietetikust, már négy orvos, valamint megduplázva az előző évi számot, 8 szerelő dolgozik a csapat mellett. De olyan apróságokra is figyeltek, mint az új energiaszelet beszállító, és természetesen valamennyi versenyző személyre szabott étrendet kapott. Mert ez egyesek számára - bármilyen meglepő - bizony jelentős újítás.

EsHlp5OWMAYZ3rC.jpg

Fotó: Eurosport

"Próbálunk mindenben előre lépni, ezért mindenhol a minőséget kerestük" - mondja Visbeek. "Ettől az évtől kezdve a Maurten lesz a táplálékkiegészítő beszállítónk, ami egy kiváló márka, sok csapat használja, miközben más a szponzoruk. Új a cipő, a sisak és a napszemüveg gyártónk, illetve a Cube kifejlesztett nekünk erre az évre egy areo vázat. Plusz egy új "hegymászó" kerékpáron is dolgozik. Gyorsabb, könnyebb és merevebb lesz, mint amivel 2020-ban mentek a srácok."
Ezek az újítások természetesen mind pénzbe kerülnek, így adja magát a kérdés: mennyire terhelte meg a Wanty költségvetését a WorldTour?
"Most tíz millió euró a keretünk, ami 40%-al magasabb a tavalyinál" - meséli Bourlart, aki megnyerte magának a teniszező Justin Henin korábbi menedzserét Benoit Cuisiniert, így ő szintén segített támogatókat szerezni.
Érkezett például főszponzorként a belga élelmiszerlánc, az Intermarché, amely 2023 végéig biztosan marad a csapat mellett. 
"Szép összeg, sokat léptünk előre, de még mindig 3 millió euróval le vagyunk maradva a "legszegényebb" WT-sor mögött" - mondja a Wanty egyik legrutinosabb versenyzője, Jan Bakelants. "Gondoljatok bele, ők is három millió euróval többet költhetnek olyan kerékpárosokra, akik képesek hozni a győzelmeket."
Tíz millió valóban nem kevés, de a Wanty-nak ettől még a középmezőny is elképesztően messze van. Gondoljunk csak bele, ha a 29 fős keretből mindenki kizárólag WorldTour-minimumot kapná, 1.1 millió euró akkor is elmenne csak a fizetésekre. De nyilván néhányan azért többet keresnek évi 40.000 eurónál.
"A személyzetet és a felszereltséget illetően szerintem már jobban állunk, mint a 3 évvel ezelőtti AG2R. Mostantól csak győzelmekre van szükség, hogy a jövőben mások számára is vonzó legyen a csapatunk."
Ebben a szezonban a legjobb esélye egy kiemelkedő eredményre - legalábbis Visbeek szerint - a sprinternek, Danny van Poppelnek lehet.

rsz_cyclingmedia_agency_training_camp_day_2_-22.jpg

Fotó: Eurosport

"Anno az Argos-nál rengeteget melóztunk Kittellel és Degenkolbbal, aminek aztán volt is látható eredménye. Danny-ben tényleg sok van, a számait tekintve nem marad el például Groenewegentől. Csak egy összeszokott vonatra és némi önbizalomra van szüksége. A vonattal nem lesz gond, azon már most sokat dolgoztunk. Az elmúlt hetekben minden teszten egyéni rekordokat döntött, szerintem páran meg fognak lepődni rajta."
Ha pedig sikerülne megduplázni a 2020-as győzelmi számot, az a Wanty-nál hatalmas sikerrel érne fel.
"Titkon abban bízom, hogy kicsit majd lenéznek minket" - mondja Bakelants. "Persze, nálunk más a cél, mint például egy Emirates-nél, ahol gondolom Pogacar hetedik helye a Touron katasztrófával érne fel. Viszont ha mi bejönnénk Meintjesszel a top 10-be, óriási évet zárnánk. Ha pedig sikerülne egy szakaszt is nyerni, az nálunk olyan eredmény lenne, mint amikor a Quick-Step 65 győzelmet hozott össze egy szezon alatt."
Het Nieuwsblad
Olympic Games
Döbbenetes utolsó körös fordítás az aranyért, és bukással eldőlő bronzmeccs a pályakerékpárosoknál
18 ÓRÁJA
Olympic Games
Ráfutott csapattársára, csúnyát bukott az új-zélandi
18 ÓRÁJA