Az volt az álma, hogy egyszer rajthoz állhasson a szerinte legszebb egynaposon. Harmadszorra meg is nyerte. Jöjjön most hat infó, amit eddig talán nem tudtál róla.

Egy dán a lovon
Roglic síugróként kezdte, Evenepoel focistaként, Asgreen pedig lóháton. A lovaglás szeretetét a nagypapájától örökölte.
Kerékpár
A tavalyi Giro két meglepetésembere idén is nagy dobásra készül
EGY ÓRA
„Nemrég mutatott képeket abból az időből” – meséli Tom Steels, sportigazgató. „Tavaly megint lovagolt. Régen én is próbáltam, de alig tudtam megmaradni a hátán. A díjlovaglás az más, ahhoz sok türelem kell, hogy rávedd a lovad a megfelelő lépésekre. Kasper azt a nyugalmat és kitartást, amivel most rendelkezik, abból az időszakból hozza.”
A példaképe Fabian Cancellara
Asgreen mindössze a második dán kerékpáros, aki meg tudta nyerni a Flandriát. Az első még Rolf Sörensen volt 1997-ben. De Kasper mindig is odavolt ezért a versenyért.
„Ez a legszebb verseny a világon” – mondta Asgreen. „Amikor 2010-ben először néztem, rögtön beleszerettem. Abban az évben meccselt Boonen és Cancellara a Muurön. Nagyon felnéztem Fabianra. Amikor fiatalon időfutamoztam, sok olyan dolgot vettem észre magamban, ami benne is megvan.”

Kasper Asgreen a Flandrián

Fotó: Getty Images

Hosszú kabátban érkezett az első edzésre
Az a mondás, hogy fiatalon kell elkezdened, hogy jó versenyző lehessen belőled, rá nem igaz. Tizenhat volt, amikor bemutatkozott a helyi bicajos klubban.
„Sokan nevettek a háta mögött, amikor egy hosszú kabátban és egy cowboy-kalapban érkezett meg az első edzésre” – mesélte Per Bausegere, aki maga is profi kerékpáros volt. „Mikor megkérdeztem tőle, azt mondta, hogy a nagypapája iránti tisztelet miatt. Ő volt a legnagyobb hős a számára, és miután meghalt, Kasper elkezdte hordani a ruháit.”
„A Virtu-nál már látszott, milyen elképesztő tehetség. És még mindig nincs a csúcson. Elképesztő, milyen mélyen tudományos szempontból is vizsgálja a kerékpárt. A múltkor órákon át mesélt arról, hogyan lehet energiát spórolni időfutam közben. Ugyanakkor arról is mindig kérdez, hogyan ment Merckx, De Vlaeminck és Godefroot a klasszikusokon.”
Dán idegenvezető a flamand Ardennekben
Kössük be a szemét és hagyjuk kinn bárhol a flamand Ardennekben, ő GPS nélkül is megtalálja a legrövidebb utat a szállodába. Két év alatt elképesztő helyismeretre tett szert.
„Már a januári edzőtáborban jelezte, melyik nap, melyik verseny útvonalát szeretné bejárni” – mondja Steels. „Ha szükséges, akár egyedül is.”

Kasper Asgreen a mezőnyben

Fotó: Getty Images

Normál gumikon nyerte a Flandriát
Ebben a században ő az első, aki normál gumikon nyert monumentumot. Mármint, hogy sima külsős-belsős gumikon (nem tubeless és nem is szingó).
„A Specialized oldalán fedeztem fel” – mondja a Quick-Step vezető mérnöke. „Novemberben kezdtük el tesztelni, aztán jött az első verseny, az Omloop, amit Ballerini meg is nyert. Mivel Kasper tudja, mit akar, azonnal ki is próbálta a Strade Bianchén. A Tirrenón megnézte, mennyi nyomást veszít egy 200 kilométeres szakaszon. Hihetetlen, kb. annyit tud a dolgokról, mint maguk a mérnökök.”
„Nagyon érzékeny a beállításokra, ugyanakkor mer kockázatot is vállalni” – folytatja Steels. „A stoplikat például másképp állítja be az időfutamokra, mint a klasszikusokra, hogy egy kicsit még áramvonalasabb legyen. Kevesen merik ezt meglépni. A gondolkodása korántsem szokványos.”
Három hónapig egyedül
Világjárvány idején a párkapcsolat sem mindig könnyű. Erről Asgreen is tudna mesélni. Most tudott végre elrepülni Andorrába, hogy január óta először találkozhasson kanadai barátnőjével, Gabrielle-lel.

Asgreen lesprinteli Van Der Poelt

Fotó: Getty Images

„A covid és bizonyos vízumproblémák miatt nem volt könnyű a találkozás. De most ő a legboldogabb ember a világon” – mondja Bauseger. „Megnyerte a Harelbekét és a Flandriát, és most együtt lehet a kedvesével, akit már három hónapja nem látott.”
Egyébként Gabirelle is kerékpáros, méghozzá egy spanyol csapatban. Két éve találkoztak először egy edzőtáborban.
Forrás: Het Nieuwsblad
Kerékpár
Szakdoga, fogfájás, Pinot és a közelgő Giro - ESB podcast Valter Attilával
16 ÓRA
Giro d'Italia
Harc a rózsaszínért: a Giro 5+1 legnagyobb esélyese
EGY NAP