Népszerű sportok
Még több sport
Összes megjelenítése

Kínában az olimpia előtt az interneten népszerűsíti a jégkorongot a világszövetség

Sergő Z. András

Frissítve 08/01/2022 - 16:39 GMT+1

Több, kifejezetten kínai közösségi platformon kezdte meg működését a Nemzetközi Jégkorongszövetség (IIHF), miután a kínai jégkorong-válogatott végül mégis ott lehet a februárban Pekingben rendezendő olimpián. Noha a kínai hokihagyományok messzire nyúlnak vissza, van mit tenni az ügy érdekében.

Kínában az olimpia előtt az interneten népszerűsíti a jégkorongot a világszövetség

Fotó: AFP

A kínai Facebookon még a válogatott meccseket is közvetíthetik.

Négy, kifejezetten Kínában használt közösségi médiaplatformon indította el működését karácsony előtt a Nemzetközi Jégkorongszövetség (IIHF). Mint ismeretes, Kínában rendkívüli korlátozások alá esnek az olyan - a világban egyébként széles körben használt - internetes szolgáltatások, mint a Google vagy a Facebook. Ezzel szemben a kínaiak „saját platformjaikat” használják. Az azonnali üzenetküldésre és online fizetésre alkalmas WeChat 1,21 milliárd felhasználójával már majdnem utolérte a világszinten ötödik helyen álló Instagramot, de a Weibo is bőven átlépte már az 500 milliós álomhatárt.
Nem véletlen hát, hogy a világszövetség a közelgő téli olimpia előtt szeretné kiaknázni a világ legnépesebb országában rejlő terjesztési lehetőségeket.
„Az IIHF nagy örömmel fedez fel új területeket és új közönséget a digitális médiában. Mivel a pekingi olimpia egyre közelebb, új találkozási pontokat keresünk a kínai közönséggel, hogy minél közelebb hozzuk a jégkorongot. Arra törekszünk, hogy nagyszerű tartalmat szolgáltassunk a világ leggyorsabb csapatsportágának háza tájáról” – fogalmazott a karácsony előtt megjelent közleményben Luc Tardif, a szövetség elnöke.
Olimpiai tesztmeccs Pekingben
Az IIHF nem titkolt célja, hogy a kínai hokiközösséget jobban bevonzza a nemzetközi vérkeringésbe. Ez minden világszövetség, minden nagy sportág saját érdeke, persze mindegyik máshol áll ebben a folyamatban. Ezeken a platformokon a tervek szerint könnyebben elérik a célközönséget nemzetközi hokitartalommal, ezen keresztül tudják a kínaiak követni a nagy világversenyek eseményeit, különböző edukatív tartalmaik pedig fejlesztik a kínai jégkorongsportot.

A világszövetség pedig azon van, hogy a nemzeti válogatott meccseit a népszerű platformokon lehessen közvetíteni.

Az elmúlt időszakban a Weibo egyébként már teszt jelleggel közvetítette a női olimpiai selejtezőtorna két mérkőzését, amit 79 000-en követtek.
A lépésre már csak azért is szükség volt, mert az ősszel bejárta a világsajtót: az IIHF komolyan fontolgatja, hogy kivételesen ne engedje indulni a hazaiak férfi hokicsapatát. A páratlan lépésre azért lett volna szükség, mert a kínai hoki olyan szinten van elmaradva a világelittől, ami más téli olimpiát rendező válogatott esetében még nem fordult elő. A kínai válogatott végül ott lehet a tornán, de a hosszútávú fejlesztés elkerülhetetlen.
A sportág lehetőségei persze megvannak. Kína 1963 óta tagja a világszervezetnek, és évtizedeken át népszerű sportág volt az ország északi részén. A női válogatott kétszer is olimpiai résztvevő volt, először az 1998-as naganói, majd a 2010-es vancouveri játékokon. Az idei előtt országszerte új jégpályák nyíltak, aminek hatására ma már több, mint 13000 igazolt játékos van Kínában.
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Kapcsolódó témák
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés