Eurosport
MotoGP: A tavalyi botrány-pálya ezúttal izgalmas versenyt hozott
Publikálva 11/04/2022 - 09:14 GMT+2
A 4. fordulójához érkezett a gyorsaságimotoros-világbajnokság idei szezonja, ahol az Amerikai Egyesült Államokban, azon belül is Austinban szerepelt a mezőny. A MotoGP sztárjai kiegyenlített, szoros küzdelemben döntöttek a győzelem sorsáról.
Bastianini
Fotó: AFP
2021-ben az austini verseny kis híján botrányba fulladt. A pálya az utóbbi években el lett hanyagolva és szinte már alkalmatlan volt a motorozásra.
A versenyzők végül végig csinálták a hétvégét, de figyelmeztettek: ha nem történik változás, még egyszer nem térnek vissza erre a helyszínre. A szervezők épp ezért cselekedtek is: történt némi aszfaltozás a legrosszabb részeken, illetve a legnagyobb göröngyöket próbálták nagyjából elegyengetni. Ennek köszönhetően a helyzet valóban javult: már motorozásra alkalmas ez a helyszín, de még így is itt van a legtöbb hupli az egész versenynaptárban. Épp ezért hatalmas kihívás itt menni.
Ehhez pedig hozzá jön még az is, hogy egy rettenetesen hosszú pályáról van szó, rengeteg kanyarral, ami fizikálisan is hatalmas megterhelést jelent. Pénteken és szombaton a legtöbb versenyző legfeljebb 2-3 kört tudott megtenni egymás után versenytempóban – utána kellett „levegőzniük” egy kicsit. Ez nagyjából már előre jelezte, hogy nehéz futam vár a motorosokra mind a három kategóriában.
/origin-imgresizer.eurosport.com/2020/07/10/2848103-58708088-2560-1440.jpg)
GP Austin (USA).
Fotó: Getty Images
Az erőviszonyokkal kapcsolatban természetesen voltak kérdőjelek. Az első három futamon 9 különböző ember állhatott dobogóra, így teljesen megjósolhatatlan volt, mi vár ránk az USA-ban. Szombaton aztán már erősen érződött, hogy melyik gyártó érzi magát a legjobban ezen a pályán: az időmérőn az első 5 helyről csak Ducatik indulhattak és versenytempóban is ott voltak a legjobbak között. Különösen Enea Bastianini bizakodhatott, aki a visszatérő Marc Marquez mellett az egyik legnagyobb esélyesnek számított.
A futamon azonban egy olyan ember irányított, akire csak nagyon kevesen számítottak: Jack Miller. Az ausztrál motoros nem éppen a megbízhatóságáról híres, így joggal merülhettek föl aggályok azzal kapcsolatban, hogy végig bír-e menni, esetleg hogy a gumikat hogy tudja majd menedzselni. Ezzel szemben nagyon szépen vezette a mezőnyt a táv első háromnegyedében – mögötte olyanok jöttek, mint Jorge Martin, Bastianini, Bagnaia, Rins, Mir, Zarco, vagy Quartararo. A táv második felében aztán egyesek kezdtek visszaesni: Zarco és Martin is erősen visszaesett, de Mir és Bagnaia sem tudott végig ott maradni az élmenőkkel.
Három ember emelkedett ki a mezőny elejében: Alex Rins, aki hatalmas felzárkózást produkálva remek versenytempót produkált; Miller, aki sokáig az élen állt; valamint Bastianini, aki a táv legvégén bizonyult a legjobbnak. A Gresini csapat olasz motorosa a tavalyi fejlesztésű Ducatival utolérhetetlen volt a hajrában: megelőzte Millert és végül magabiztos győzelmet aratott. Ez volt neki a második, miután a szezonnyitót is ő nyerte Katarban – mostani sikerével pedig a vezetést is átvette összetettben. Mögötte pedig Rins jött be a második helyen, aki az utolsó előtti kanyarban kapta el Millert.
Volt azonban még egy hőse ennek a futamnak. A mandalikai bukása után csak most visszatérő Marc Marquez kedvenc helyszínén készülhetett győzelemre, ám a 9. helyről rajtolva nem volt könnyű dolga. A legnagyobb probléma viszont az elrontott rajt volt: egyesben megragadt egy kicsit a motorja az indulásnál, így a spanyol konkrétan az utolsó helyre csúszott vissza és onnan kellett visszakapaszkodnia. Egy ilyen megterhelő helyszínen ez amúgy sem lett volna egyszerű feladat, de Marquez állapotában ez még nagyobb kihívásnak tűnt.
/origin-imgresizer.eurosport.com/2022/04/09/3352630-68532868-2560-1440.jpg)
Marc Marquez
Fotó: Getty Images
A spanyol azonban olyan versenytempót produkált, amit látva nagyon úgy tűnik, egy jó rajttal simán nyerhetett is volna. Marquez még a top 5-ért is harcban volt, ám az utolsó körökre elfogytak a gumik, így Quartararóval harcolva végül be kellett érnie egy 6. hellyel Mir és Bagnaia mögött.
A Moto2-ben a körülmények kissé „megszűrték” a mezőnyt – igazi csillaghullást láthattunk. Összesen 12-en estek ki, köztük Celestino Vietti és Aaron Canet az élről bukott. Az összetett menők közül Somkiat Chantra is csúfos hibát vétett: a thai motoros elmért egy féktávot az első körökben és kiütötte Sam Lowest. Rajtuk kívül kiesett még az elejéből Pedro Acosta és a pole-ból induló amerikai, Cameron Beaubier is. Az ellenfelek hibáit a legjobban Tony Arbolino tudta büntetni, aki a Marc VDS színeiben idén remekül megy és megszerezte élete első Moto2-es győzelmét is. Mögötte Ai Ogura és Jake Dixon futottak be.
/origin-imgresizer.eurosport.com/2022/04/10/3353331-68546888-2560-1440.jpg)
Tony Arbolino
Fotó: Getty Images
A Moto3-ban ezúttal is láthattunk drámát: a listavezető Sergio Garcia féltávnál összeért Dani Holgadóval és bukott. Ez pedig hatalmas lehetőséget jelentett Dennis Foggia számára. Az olasz ezúttal is nagyon erős volt és nagyon ésszel ment: a futam első háromnegyedében egyáltalán nem erőltette a dolgot, inkább csak a hajrában ment előre csatázni az első helyért. Amikor igazán kellett. Végül nagyon okosan be tudott jönni Jaume Masia mögött a második helyen – mögötte pedig a szintén bajnoki rivális Andrea Migno zárt.
A világbajnokság Európában folytatódik majd: április 24-én Portugáliában, Portimaóban rendezik majd a következő futamot.
Kapcsolódó témák
Hirdetés
Hirdetés