Azt már egy ideje tudjuk, hogy megújult, második generációs autókkal versenyeznek majd, amelyek akkumulátorának a hatótávolsága a kétszerese lesz a mostaninak, magyarán nem kell menet közben autót cserélni. Ez a legradikálisabb változás. Ám ez magában hordozza azt is, hogy szükségtelenné válik a kerékcsere is, ezért a szabályalkotók megpróbáltak kitalálni valamit, amivel a versenystratégiát hatékonyabbá tehetik.

Fórmula E

Fotó: Eurosport

Kiszivárgott információk szerint, egy virtuális világhoz hasonló megoldást találtak ki; eszerint a versenyzők egy futamon kétszer egy 10 méteres zónán áthajtva sebességnövekedésre tehetnek szert, amit jelenleg hyperboost-ként emlegetnek. A zóna önmagától nem aktiválja a hyperboost-ot, egy kapcsolót is használni kell közben, és a következő négy percben 200 kW helyett 225 kW hajtja majd az autót. Óvatos becslések szerint ez egy másodperces gyorsulást jelent körönként. A tervezett szabálymódosítás annyi megkötést ad, hogy a futam első és utolsó két körében nem lehet használni ezt a lehetőséget.
Monaco
Ilyen bravúros, utolsó pillanatos előzést még a monacói pályán is ritkán látni
08/05/2021 15:34
Mindez persze még nem tekinthető véglegesnek, hiszen előbb az FIA erre vonatkozó bizottságának jóvá kell hagynia a döntést. De gyanítható, ha már ilyesmit a nyilvánosság elé tártak, akkor a megállapodás a küszöbön áll, ha nem is pont ebben a formában, de valami hasonlóra lehet számítani a decemberben rajtoló következő idénytől.
(Vörös Csaba)

Fórmula E

Fotó: Getty Images

Rome ePrix
Rome ePrix, 2. futam összefoglaló
11/04/2021 15:45
Rome ePrix
Még mindig van új autós baleset a nap alatt (videóval)
10/04/2021 18:03