Jean-Éric Vergne vagy Sam Bird, ez itt a kérdés. Valószínűleg a francia lesz a befutó, hiszen 23 pont az előnye brit riválisával szemben, de azért ne írjuk le a hátrányban lévő Bird-öt sem. Éppen a legutóbbi svájci forduló intheti óvatosságra Vergne-t, amikor idei leggyengébb eredményét produkálva felhúzta magára riválisát, pedig már ünneplésre készült Zürichben. Kétségtelenül az eddigi produkciók alapján Vergne-nek járna a bajnoki cím, mivel ő az egyetlen, aki minden futamon pontot szerzett, ráadásul háromszor nyerni is tudott.
https://i.eurosport.com/2018/07/11/2370344.png
Az utolsó helyszín New York lesz. Eredetileg júliusra terveztek még egy kiruccanást a kanadai Montrealba, de a város polgármestere nem engedélyezte a futamokat. New York viszont újra vendégül láthatja az elektromos sorozatot, ezúttal egy kissé megváltoztatott nyomvonalon. Ez a változás Bird szerint egyáltalán nem kedvez nekik. Érthető az aggodalma, mivel a tavalyi két bemutatkozó amerikai versenyt ő nyerte meg, és szívesebben ment volna újra azon a pályán. A változtatás értelmében, helyenként módosultak a kanyarok, valamint ötszáz méterrel hosszabb lett a pálya szalagja.
Monaco
Ilyen bravúros, utolsó pillanatos előzést még a monacói pályán is ritkán látni
08/05/2021 15:34
Nem tűnnek olyan drasztikusnak a változások, de ezek éppen Vergne malmára hajtják a vizet. Bird DS Virgin autója ugyanis energiahatékonyságban közel sem olyan jó, mint az ellenfél Techeetah gépe. Sőt, az angol úgy véli, hogy a legtöbb élcsapat sokkal jobban áll az energiahatékonysággal, és a változtatás már a jövőnek szól, hiszen a pálya karakterisztikája inkább a Gen2-es autóknak kedvez. Egyes vélemények ugyanakkor felhívták a figyelmet, hogy a meghosszabbított pálya sokkal több előzési lehetőséget tartalmaz, mint az elődje. Szombaton és vasárnap kiderül majd.
(Vörös Csaba)

Sam Bird (DS Virgin Racing)

Fotó: Imago

Rome ePrix
Rome ePrix, 2. futam összefoglaló
11/04/2021 15:45
Rome ePrix
Még mindig van új autós baleset a nap alatt (videóval)
10/04/2021 18:03