Népszerű sportok
Még több sport
Összes megjelenítése

Túl veszélyes a kanyar, ahol Schumacher a falnak csapódott? A pilóták változást sürgetnek

Németh Dániel

Publikálva 27/03/2022 - 13:57 GMT+2

Daniel Ricciardo szerint senki sem akarja, hogy túl egyszerű legyen a versenyzők dolga, de ennél a kanyarnál egy kicsit túl messzire mentek. Lando Norris pedig még a futam előtt lecserélné azt a kerékvetőt, amely megdobta Mick Schumacher Haasát a német pilóta csúnya időmérős baleseténél. A McLaren versenyzője szerint az a szakasz a versenyen még veszélyesebb lehet.

Mick Schumacher autója, már ami maradt belőle

Fotó: Getty Images

Mick Schumacher nagyjából 240-es tempónál állt bele a falba a Szaúdi Nagydíj időmérő edzésén. A pilóták szerint még a futam előtt módosítani kellene azon a szakaszon.
A szaúdi F1-es pálya tervezésekor az volt a cél, hogy a világ leggyorsabb utcai pályáját hozzák létre – és ezt maximálisan sikerült is teljesíteni. A vonalvezetés az első pillanattól kezdve megosztó volt a versenyzők körében: bár a többség nagyon élvezi a falak közelségét és az észveszejtő tempót, már tavaly felhívták a figyelmet arra, hogy ebben a formában nagyon veszélyes a pálya.
Mint minden utcai pályán, itt is elég egy egészen apró hiba, és máris a falban találják magukat a versenyzők, ráadásul a kanyarok többségénél az ismeretlenbe hajtanak bele, a falak miatt ugyanis nem látják, mi történik a kanyarokban. Egy ütközés esetén ez életveszélyes lehet, valószínűleg jobb nem belegondolni abba, mi lenne akkor, ha 200 fölötti tempónál csapódna valaki egy bajba került autóba.
A kritikák hatására valamelyest változtattak a falak elhelyezkedésén, ezáltal javítva a látási viszonyokat, ám a pilóták tapasztalatai szerint a problémát nem sikerült megoldani. Az új autókkal pedig további aggályok is felmerülhetnek a pálya felépítésével kapcsolatban, amelyre Mick Schumacher brutális időmérős balesete is rávilágított. (A videóban 2 perc körül látható.)
A német pilóta a 10-es kanyar kijáratánál veszítette el az irányítást az autó felett, és 240 körüli tempóval csapódott a falba. Bár a Haas rommá tört, Schumacher megúszta sérülés nélkül a balesetet, és csak ezt a hétvégét kell kihagynia, Ausztráliában várhatóan már ott lehet a mezőnyben. „Csak azt szerettem volna elmondani, hogy rendben vagyok. Köszönöm a kedves üzeneteket” – írta a pilóta.
Lando Norris szerint még a futam előtt újra kellene tervezni a 10-es kanyart, egészen pontosan a balesetet eredményező kerékvetőt. Azon a szakaszon magasított kerékvetőket használnak, ezzel is a pályahatárok betartására kényszerítve a versenyzőket; csakhogy ez a hibákat is jobban bünteti, ha rossz szögben találják el, szinte azonnal irányíthatatlanná válik az autó.
Figyelembe véve, hogy ebben az érában hogyan kell vezetni az autókat, hogyan tervezték őket, néhány kerékvetőt meg kell változtatni. Köztük ezt is
- jelentette ki a McLaren versenyzője.
Az F2-ben az e-sportolóból lett autóversenyző, Cem Bölükbaşı szenvedett nagy balesetet abban a kanyarban, agyrázkódása miatt a hétvége további részében már nem ülhet autóba. „Ez már az F2 alatt is nyilvánvaló volt, mert ott szintén meglehetősen alacsony hasmagassággal mennek. Két baleset is volt, plusz még Cem, a török srác, aki kórházba került.”
„Ezekkel az autókkal egyszerűen nem fér bele, hogy ennyire agresszívek legyenek a kerékvetők, amikor ilyen sebességgel megyünk. Ami még rosszabbá teszi, az az, hogy olyan szögbe állítják, hogy visszapattanjanak róla az autók, utána pedig még kanyarodik is, szóval elég egy pici hiba, és máris egy nagy baleset lehet belőle, amint az láttuk.”
„Holnapra változtatni kell rajta egy kicsit, különösen a versenyszituációkra való tekintettel, mert ha egy másik autó közelébe érsz, a piszkos levegő miatt egy kicsit alulkormányzottá válik az autó. Szóval önhibádon kívül bajba kerülhetsz, és ezekkel az autókkal a kerékvető kialakítása miatt rossz helyen köthetsz ki. Szóval ezt szerintem meg kellene változtatni.”
Ebben Norris csapattársa is egyetértett. „Mivel ezek az autók sokkal közelebb vannak az aszfalthoz, a kerékvetők keményen büntetnek. Mindig azt mondom, hogy a pályának nehéznek kell lennie, nem akarjuk, hogy minden könnyű legyen, de ezt egy picit túltolták, egy kicsi megcsúszás után az autó olyan, mintha gördeszka lenne” – magyarázta Daniel Ricciardo.
Láttuk Mick esetében, hogy nagyon nagy volt a becsapódás. Más módszer is van arra, hogy egy pálya büntessen. Nem tudom a pontos adatokat, de ebben a balesetben nagyon magas értéket mutathattak a g-erők.

Minden nap hírlevelet küldünk az olvasóinknak, amiben az előző nap legfontosabb sporthíreit, az elemzéseinket és persze sok más érdekességet is megmutatunk. Az Eurosport hírlevelére ezen a linken lehet feliratkozni.
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Kapcsolódó témák
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés