2020 minden szempontból katasztrofálisan sikeredett a Ferrarinak, egyetlen év leforgása alatt a középmezőnyben találta magát. Az olaszok problémáit elsődlegesen az okozta, hogy kénytelen voltak átalakítani az erőforrásaikat, így 2019-hez képest rengeteg lóerőt veszítettek. Mattia Binotto szerint az előző idény hiányosságainak egy részét sikerült megoldaniuk.


Hamar kiderült, hogy a Ferrari zsákutcába került az előző évi konstrukciójával, ugyanis az aerodinamika és a motor terén egyaránt komoly lemaradása volt a csapatnak. Az autó tervezésénél a leszorítóerő növelése volt az elsődleges szempont, hiába volt ugyanis egyenesekben pokolian gyors az előző évi változat, a kanyarokban a Mercedes tönkreverte a Ferrarit. Maranellóban is tudták, hogy az egyenesekben a nagyobb légellenállás miatt csökkenni fog a tempó, de úgy számoltak, ezt a különbséget kompenzálni tudják a kanyarokban.
Fejlesztéseiben bízva feledtetné a Ferrari a katasztrofális 2020-as szezonját | Eurosport
2020-ban negyvenéves mélypontra zuhant a lóerőitől megfosztott, koncepciójában is tévútra tévedő Ferrari. A konstruktőri bajnokságot hatodik helyen záró olaszok nagy előrelépésben reménykednek a 2021-es idényben, amely az első komolyabb tesztje lesz az átalakított szervezeti struktúrának is. A fő cél azonban az lesz, hogy a 2022-es idényre versenyképes legyen a csapat.
Forma 1
Ennyibe került Verstappen ütközése a Red Bullnak
23/07/2021 20:22
Hogy ez végül nem így alakult, az jelentős részben a 2019-ben kiszabott büntetésnek köszönhető, melynek értelmében a Ferrari kénytelen volt a szabályoknak megfelelően átalakítani az erőforrásait. Máig nem ismert, pontosan milyen formában vétett az előírásokkal szemben az olasz istálló, az FIA ugyanis titkos megállapodást kötött velük. A szaksajtó szerint a Ferrari az üzemanyagátfolyást mérő rendszert játszotta ki valamilyen formában, így a hétvégék bizonyos szakaszain nagyobb teljesítményt préselhettek ki az erőforrásaikból.

A csapatfőnök szerint javultak


Adott volt tehát a feladat 2021-re vonatkozóan: javítani kellett a motor teljesítményén és aerodinamika terén optimalizálni a csomagot. Binotto szerint mindkét téren sikerült előrelépni. "Tavaly az egyenesek jelentették a fő problémát, nem is csak az erő, de az erő és a leszorítóerő miatt. Sokat dolgoztunk mindkét területen, az erőforrásokon és az aerodinamikán, hogy csökkentsük az autó légellenállását. A mostani szimulációnk szerint, amit a tesztpad és a szélcsatorna alapján látunk, egészen sok tempót visszanyertünk az egyenesekben."

Binotto bízik a csapat fejlesztéseiben.

Fotó: Eurosport

Vagyis a csapatfőnök reményei szerint a Ferrari nem lesz annyira kiszolgáltatott az erőpályákon, mint volt 2020-ban. "Arra számítok, hogy a sebesség kevésbé lesz problémás. Bízunk benne, hogy versenyképesek leszünk, de ezt csak Bahreinben fogjuk megtudni, mert ez alapvetően mindig attól függ, hogy a többiek hogyan teljesítettek. Hiszünk abban, hogy az autónk hatékonyabb lett a tavalyihoz képest, és amikor a hatékonyságról beszélek, akkor az aerodinamikát és az erőforrásokat egyaránt figyelembe veszem."

Így büntették a Ferrarit?


Nemrég egyébként a versenyfelügyelőként is dolgozó Mika Salónak volt egy érdekes megjegyzése. Az egykori pilóta, aki a Ferrari színeiben is versenyzett egy rövid ideig, Kristian Sohlberg Twitch-streamjében arról beszélt, az előttünk álló idényben valamennyi Ferrari-motoros autótól javulásra lehet számítani, idéntől ugyanis ismét korlátozások nélkül használhatják erőforrásaikat. Szavait sokan úgy értelmezték, hogy az FIA valójában megbüntette a Ferrarit, és a titkos megállapodás értelmében korlátozták az autó teljesítményét is.
Salo az Alfa Romeo teljesítménye kapcsán megjegyezte: "A Ferrari csalása hátráltatta őket, mert az ő erőforrásaikat használták, és arra kényszerítették őket, hogy kevesebb üzemanyagot használjanak. Úgy gondolom, az Alfa Romeo jó helyzetben lesz, hogy a legjobb formájuk szerint versenyezzenek ebben a szezonban." Sohlberg ezt követően rákérdezett, új motort fejlesztett-e a Ferrari. "Nem tudom, hogy új-e, de a teljes erejét kihasználhatják. Erre tavaly nem volt lehetőségük a Ferrari miatt" - jegyezte meg a finn.
A világsajtó természetesen rögtön lecsapott Salo szavaira, aki így kénytelen volt pontosítani a kijelentésén. "Rájöttem, hogy pár nappal ezelőtti megjegyzéseimet, amiket a Twitchen tettem, félreérthető módon értelmezték. Szeretném leszögezni, hogy nincs tudomásom bármilyen megállapodásról, ami a Ferrari és az FIA között köttetett. Arról beszéltünk, ami a sajtóban és a médiában korábban megjelent. Egy hülye vicc volt, nem hivatalos beszélgetés két barát között" - mondta Instagram-oldalán az egykori F1-es pilóta. 
British Grand Prix
Verstappent kiengedték a kórházból
19/07/2021 07:33
British Grand Prix
Verstappen a történelmi sprintfutam-győzelemmel a másnapi pole-t is behúzta
17/07/2021 16:28