Népszerű sportok
Még több sport
Összes megjelenítése

"Schumacher nem a német szponzorok miatt került a Haashoz"

Németh Dániel

Frissítve 02/04/2021 - 16:40 GMT+2

Günther Steiner csapatfőnök szerint a befektetőik örültek a német versenyző érkezésének, ám egészen más okból szerződtették a hétszeres világbajnok fiát.

Mick Schumacher zeigte sich nach seinem F1-Debüt zufrieden

Fotó: Imago

Jól jött ugyan a német szponzorokkal való tárgyalás során a Schumacher név, ám nem ez volt a fiatal versenyző szerződtetésének fő oka.

Önmagában a Haas nem számíthatott túl nagy médiaérdeklődésre, hiszen a pocsék 2020-as évüket követően bevallottan kevés energiát fordítottak az idei autójukra. Ennek megfelelően a mezőny legvégén találták magukat, megszabadítva a Williamset ettől a kétes dicsőségtől, és már az nagy bravúr lenne, ha egyáltalán ponttal zárnák az évet. Ellenük szól az is, hogy két újonc pilótával vágtak neki a szezonnak, akik első hétvégéjükön láthatóan küszködtek az autóval.
Hogy mégis magára tudott irányítani valamekkora figyelmet az istálló, az épp az egyik újoncnak, Mick Schumachernek volt köszönhető. A hétszeres világbajnok Michael Schumacher fia az elmúlt években végigjárta a formaautózás különböző osztályait, tavaly stabil versenyzésére támaszkodva megnyerte a Forma-2-t. Bár édesapjához hasonló sikereket nem várnak el tőle a nagyok között, sokan kíváncsiak most arra, mire viszi a királykategóriában.
Neve miatt az átlagosnál nagyobb nyomás helyeződik rá, így a többi újonchoz képest egy kicsivel nehezebb dolga van. Más területen ugyanakkor jól jön, hogy a sportág történetének egyik legsikeresebb pilótájának a fia, a szponzorok körében például ma is jól cseng a Schumacher név. Az is biztos, hogy az anyagi gondokkal küzdő Haasnak kapóra jött a lehetőség, főleg egy olyan idényben, amelyben rutinosabb versenyzőktől sem várhatnának jobb eredményeket.
picture

Mick Schumacher fährt in der Formel 1 mit dem Kürzel seines Vaters Michael

Fotó: Imago

Származása jelentett előnyt Schumachernek?

A témával kiemelten foglalkozott a Netflix Drive to Survive címen futó sorozata. Az első két évadnak tulajdonképpen a Haas csapatfőnöke, Günther Steiner volt a sztárja, aki sajátos humorával és szókimondó, időnként nyers stílusával (erős német akcentusával) gyorsan a nézők kedvence lett. A harmadik szezonra kisebb szerep jutott neki, és a vele készült epizódok kerettörténetei is komolyabbak voltak - köztük az a rész, amelyben a Haas anyagi gondjait próbálja megoldani.
Steiner az 1&1 nevű német cégcsoportot próbálta megszerezni a csapatnak, a potenciális szponzor pedig jelezte, a megállapodás esélyét az növelné leginkább, ha az egyik autót 2021-től német pilóta vezetné. Végül Schumacher lett a befutót, így a műsor alapján könnyedén azt lehet hinni, elsősorban a származása és a neve miatt döntöttek mellette. A haasos csapatfőnök szerint azonban ennél összetettebb volt a kiválasztás folyamata.
"Az 1&1 a Haas csapat szponzora, és nem Mické, ezt azért szögezzük le. Nincs közöttük közvetlen kapcsolat. Nyilván az 1&1 örült neki, de ez csak egy mellékes szál volt, és nem egymással összefüggő eseményekről beszélünk. Segített nekünk a szponzorral, a szponzor is nagyon örül annak, hogy Mick a Haashoz igazolt. Ez a döntés viszont elsődlegesen a Ferrarin múlt, hogy hova küldi a versenyzőit, mi pedig őt kértük az F2-es győzelme miatt."

Nem fejlesztenek 2021-re

Steiner egyébként korábban úgy fogalmazott, hogy ők csak annyit kértek a Ferraritól, a legjobb versenyzőjüket küldjék, így esett a választás Schumacherre. A fiatal német pilóta egyébként nem számíthat könnyű évre, hiszen a Haas tulajdonképpen már rég lemondott erről az évről, és minden erejével a 2022-es autó fejlesztésén dolgozik. Steiner szerint egyszerűen őrültség lett volna az egyébként is szűkös erőforrásaikat egy láthatóan pocsék autó fejlesztésére fordítani.
picture

Haas F1 Team Principal Guenther Steiner looks on from the pit wall during final practice for the Australian Formula One Grand Prix at Albert Park on March 24, 2018

Fotó: Getty Images

"Csak azokat a fejlesztéseket hajtottuk végre, amiket a szabályváltozásokhoz alkalmazkodva kénytelenek voltunk, éppen ezért nem számoltunk azzal, hogy jobbak leszünk. Sőt, a szabályváltoztatások miatt az autó még rosszabb is lett, mert csökkent a leszorítóerő. Mindig nyíltan beszéltem erről, mert ez az autó áll a rendelkezésünkre. Novemberben, amikor fejleszteni kezdtünk, tudtuk, hogy nem léphetünk előre. Akkor minek pazaroljuk a pénzt?"
'19-ben rossz volt az autó, '20-ra sem lett jobb, és most hirtelenjében olyan fejlesztésekbe invesztáljunk, amelyek 23 versenyre szólnak? Ez véleményem szerint őrültség lett volna."
"Néhány alkatrész felkerül az autóra Imolában, amik nem készültek el Bahreinre. Megtettük, amit megtehettünk. Fel kell tenni a kérdést, lehettünk volna-e egy nagy fejlesztéssel hatodikok. Hát nem. Hetedikek? Az sem. Legjobb esetben a nyolcadik helyért küzdhettünk volna. Ebben az esetben megérte volna a következő hat hónapra irányítani a fejlesztéseket, és ezzel esetleg lemaradni a következő öt évben? Nem."
Én úgy gondolkodom, hogy persze, idén hátul leszünk, de remélhetőleg - a cél legalábbis ez - visszajuthatunk oda, ahol '18 körül jártunk, és nem ott folytatjuk, ahol '19-ben és '20-ban abbahagytuk."
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Kapcsolódó témák
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés