Népszerű sportok
Még több sport
Összes megjelenítése

Schumacher lehet a pilótakeringő legnagyobb vesztese

Németh Dániel

Frissítve 07/09/2022 - 17:55 GMT+2

Nagyon úgy fest, hogy a Haas nem akarja meghosszabbítani a szerződését, és a ferraris támogatását is elveszíti. Bár vannak még üres helyek a 2023-as mezőnyben, a legtöbb posztra vannak nála esélyesebb jelöltek. Reálisan a Haas mellett egy istálló jöhet szóba, ám a Williams üléséért is jelentős harc várható.

Mick Schumacher

Fotó: AFP

Javult a teljesítménye az év elejéhez képest, de ahhoz talán nem eleget, hogy 2023-ra is ülést kapjon valahol.
Mick Schumacherről az első forma-1-es évében nem derült ki sok minden, azon kívül, hogy a kétségtelenül pocsék Haasszal látványosan szenvedő Nikita Mazepinnél sokkal jobb teljesítményt nyújtott. Második évére viszont megkapta azt, amiről a legtöbb fiatal pilóta álmodozik: egy versenyképes (pontszerzésre alkalmas) autót, illetve egy rutinos csapattársat, aki mérceként funkcionálhat a számára.
A realitás súlyos pofonként zúdult a hétszeres világbajnok fiának arcába, Kevin Magnussen ugyanis ihletett formában kezdte az idényt, rendre a középmezőny élére kormányozta az autót, miközben Schumacher jobb esetben a középmezőny végén, rosszabb esetben a falban végezte. Utóbbi egyenes következménye volt annak, hogy tempóhátrányban volt a csapattárshoz képest: egyszerűen túlvezette az autót, ami néhány pályán ütközést, ezzel együtt jelentős anyagi kárt eredményezett.
A 23 éves német teljesítménye a szezon során sokat javult, Kanadában kifejezetten nagyot ment az időmérőn, vasárnap pedig pontszerző helyen haladt, amikor megadta magát az autó. A Brit és az Osztrák Nagydíjat viszont a 8. és a 6. pozícióban fejezte be – Ausztriában különösen erős teljesítményt tett le az asztalra. Hasonló bravúr azóta nem jött össze, bár ebben inkább az autó és a csapat hiányosságai játszották a főszerepet, és nem annyira lehet a versenyzők számlájára írni.
picture

Mick Schumacher, Kevin Magnussen

Fotó: AFP

A javuló eredmények dacára Schumacher helyzete bizonytalan a Haasnál, amely nem zárta ki a szerződéshosszabbítást, viszont Günther Steiner nyilatkozatai alapján egyértelmű, hogy nem is ő az elsődleges jelöltjük. Ami valahol érthető, hiszen – főleg az év eleji kontraszt alapján – Steiner joggal gondolhatja azt, hogy az autóban rengeteg pont benne maradt, és egy megbízhatóbb párossal jobb eredményekre lennének képesek.

Ráadásul a pilótapiac jelenleg úgy fest, hogy Daniel Ricciardo reális célpont lehet az amerikai istálló számára. Az ausztrálnak gyakorlatilag két választási lehetősége maradt: a kivárásra játszva kihagy egy évet, vagy pedig beül a Haasba.

Mivel a ferraris szerződését vélhetően nem hosszabbítják meg, Schumacher bármelyik csapathoz aláírhat, amely igényt tart rá. Lehetőségből azonban nincs sok, hiszen az AlphaTauri már elzárkózott a szerződtetésétől (inkább Colton Herta felé kacsintgatnak), az Alpine elsődleges jelöltje Pierre Gasly (bár Esteban Ocon kampányolt Schumacher mellett), így lényegében egyetlen alternatíva maradt arra az esetre, ha a Haas mást választ: a Williams.
A legendás istállónál jelenleg csak Alex Albon helye bombabiztos, Nicholas Latifi pedig szinte biztosan nem tudja megtartani az ülését. Erre a pozícióra azonban többen is pályáznak: a Mercedes által is támogatott, korábbi Forma-E-bajnok Nyck de Vries, valamint a Williams-akadémiát erősítő Logan Sargeant, aki 3. helyen áll a Forma-2-ben. Elsősorban tehát velük kell versenyeznie Schumachernek, hogy 2023-ban is az F1-es mezőny tagja lehessen.
Ehhez mindenekelőtt a csapattársához viszonyítva kell jól teljesítenie, amit segíthet valamelyest, hogy Magnussen sem vezet olyan formában, mint az idény első futamain. Hollandiában például épp Schumacher volt az, aki többet ki tudott autózni a Haasból az időmérőn, és a nyolcadik helyről kezdhette meg a futamot. Csak összehasonlításképp: a dánnak a Q1-ből sem sikerült továbbjutnia, vagyis ez egy pozitív hétvége volt a németnek.
picture

Daniel Ricciardo és Sebastian Vettel

Fotó: Getty Images

A Haas versenytempója egyébként kimondottan rossz volt az erős gumikopás miatt, ráadásul Schumacher stratégiáját is furcsán választották meg: noha a közepeseken rajtolt, a lágy gumin startolókkal egyszerre hívták ki a boxba. Mindezt azzal sikerült tetézni, hogy el is rontották a kerékcserét, így a haasos versenyző visszazuhant a mezőny végére, hogy végezetül a 13. helyen zárja a futamot.
„Előfordul az ilyesmi. Sajnálatos, de az eszközök nem mindig működnek úgy, ahogyan szeretnénk. Ma ez pontokba kerülhetett, ami frusztráló, mert úgy gondolom, hogy tisztességes autónk volt, amivel top 10-ben zárhattunk volna. Picit gyorsabbak voltak a körülöttünk lévő autók, jobban kezelték a gumikat, de ezzel együtt is jó érzés volt valamilyen szinten versenyképesnek lenni. Sajnálatos, hogy ezt nem sikerült pontokra váltanunk.”
Sebastian Vettel a Holland Nagydíj előtt azt mondta, meglepődne, ha Schumacher F1-es pályafutása ezen a ponton véget érne, ám ez teljességgel reális forgatókönyv. Ami jó hír lehet a németek számára, hogy van még ideje Schumachernek bizonyítani, de ehhez sorozatban kell olyan hétvégéket összerakni, mint amilyen a holland volt.
Forrás: The-Race

Minden nap hírlevelet küldünk az olvasóinknak, amiben az előző nap legfontosabb sporthíreit, az elemzéseinket és persze sok más érdekességet is megmutatunk. Az Eurosport hírlevelére ezen a linken lehet feliratkozni.
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Kapcsolódó témák
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés