Néhány hónapja a Volkswagen konszern két márkája – az Audi és a Porsche – bejelentette, hogy a teljesen új motorok 2026-os bevezetésével vonzóvá vált számukra a Forma 1 és mindenképpen szeretnének beszállni.
Akkor még úgy tűnt, hogy a Porsche szándékai a komolyabbak, de mégis az Audi lett, aki hamarabb hivatalossá tette a szerepvállalását. Ők a Sauber oldalán szállnak be, ahol ráadásul komoly tulajdoni hányadot is szereztek. A Porsche is hasonlóan gondolkodott, a Red Bullal pedig hetek óta zajlottak a tárgyalások. Az utóbbi időben viszont egyre több lett a konfliktus a felek között, pénteken pedig bejelentették, hogy nincs értelme tovább rágódniuk, nem fognak tudni megállapodni.
A Red Bull idén elvesztette a Honda gyári támogatását, viszont még idén is kapnak a japánoktól támogatást. Közben viszont önálló motorfejlesztői részleget is létrehoztak, alig több, mint egy év alatt saját gyárat is építettek, ahol a legjobb szakembereket foglalkoztatják. Természetes volt, hogy egy ekkora gyártó ajánlatát meg fogják hallgatni, de Christian Horner elmondta, hogy saját kezükben akarják tartani a döntést:
Szingapúri Nagydíj
Pérez győzött Szingapúrban
TEGNAP - 15:38
„A Red Bull számára a csapatunk az egyik legnagyobb brand egész világon. Nem akarjuk a sikereinket kockáztatni egy hosszú távú projekt kedvéért. Már most készülünk a 2026-os változásokra, létrehoztuk a Red Bull Powertrains részleget, ahova kiváló szakembereket sikerült megszereznünk. 55 hét alatt felépítettük a saját gyárunkat is, sőt már az első motor prototípusunk is készen van, a nyári szünet előtt ki is tudtuk próbálni.
Izgatottak vagyunk a fejlesztéseinket illetően, de ez nem függ semmilyen egyéb befektetőtől. Csak akkor fogunk bárkivel is leszerződni, hogyha az stratégiailag is megéri nekünk.
A pénzügyi források növekedése nyilvánvalóan jól jött volna, de csak ha a döntéshozatal menetében meg tudtunk volna egyezni. A financiális kérdésekig el sem jutottunk, már az elején látszott, hogy nagyon nem egyezik a két fél elképzelése.
Ha sikerül végre a saját fejlesztésű motorjainkat használni, akkor a Ferrari mellett mi leszünk az egyetlen olyan csapat, ahol az autó minden része saját gyártású lesz.”
A Red Bull tanácsadójaként dolgozó Helmut Marko az osztrák OE3 rádiócsatornának nyilatkozott a csapat jövőjéről.
„Jelenleg nincs szükségünk senkire, de ha olyan befektető érkezne, hogy az mindenkinek az előnyére válna, azt természetesen nem utasítanánk vissza. Meglepő módon már a Porsche bejelentése óta is kaptunk megkereséseket. Mindig is az volt a legfontosabb, hogy a Red Bull meg tudja őrizni a hatékonyságát, folytatnunk kell az elmúlt 10-12 év sikereit.
Jó pozícióban vagyunk, 2028-ig nálunk van a leggyorsabb pilóta. Nálunk van Adrian Newey, a legjobb tervező. A motorok gyártásával pedig semmilyen külső segítségre nem szorulunk rá.”
A Red Bull jövője tehát biztosnak tűnik, de az továbbra is nyitott kérdés, hogy a Porsche milyen formában fog visszatérni 2026-tól. A stuttgartiak a zátonyra futott tárgyalások ellenére nem adták fel a reményt, de az nyilvánvaló, hogy nem csak egyszerű motorszállítóként képzelik el a szerepvállalásukat.
Korábban az Audi a Williams és az Aston Martin csapatnál is érdeklődött, akik a megfelelő ajánlat esetén nyitottak lennének az együttműködésre. A Williamsnél több olyan vezető is dolgozik, akik a VW WRC projektjében is részt vettek, ami akár a jövőben is jól jöhet.
Az Aston Martin esetében a pletykák arról szólnak, hogy Lawrence Stroll kezd ráunni, hogy a rengeteg befektetés ellenére nem igen hoznak eredményeket, így egy komolyabb pénzügyi csomagra nem mondana nemet.
Az idő mindenesetre szorítja a németeket, hiszen október 15-ig jelezni kell az FIA részére, ha 2026-tól szeretnének a Forma 1 szereplőivé válni.
Forrás: autosport.com
Szingapúri Nagydíj
Verstappen az elpuskázott időmérőről: Ilyen hiba nem fordulhatna elő!
01/10/2022 - 18:30
Szingapúri Nagydíj
Folytatódik a hajsza, egy Ferrari indulhat a pole-ból Szingapúrban
01/10/2022 - 14:15