A Red Bull megint meglepte a mezőnyt, magabiztosan várja az új szezont
Publikálva 22/02/2024 - 12:09 GMT+1
Helmut Marko az első tesztnap után boldogan értékelt, mivel pontosan azt kapták az új Red Bulltól, amit vártak. Az osztrák úgy látta, a riválisaik kisebb-nagyobb gondokkal küszködtek, miközben náluk az első köröktől kezdve működött az új koncepció. Az első nap után óvatosan értékeltek a ferrarisok és a mclarenesek is, de elégedettek voltak az első benyomásokkal.
Max Verstappen volt a leggyorsabb az első bahreini teszten - fotó: Ayman Yaqoob
Fotó: AFP
1.140 másodperc.
Max Verstappen és a Red Bull nem szórakoztak, már a legelső bahreini tesztnapon megmutatták, mire lehet számítani tőlük. Önmagában a köridő, de még a többiek lemaradása sem árul el sokat, hiszen a tesztek célja elsősorban az, hogy adatokat gyűjtsenek az autókról, majd összehasonlítsák azokat a szimulációkkal. Az azonban mindig jó jel, ha erőlködés nélkül jönnek az erős köridők, a Red Bull pedig maximálisan elégedett lehetett a látottakkal. És az is volt.
„Nagyon-nagyon meggyőző” – foglalta össze az első nap tapasztalatait Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója. „142 kört tettünk meg, többé-kevésbé problémamentesen. A koncepciónk működik. Ez volt az elsődleges. Az autó reagál, mi is fejlődünk, szóval elég jól fest. Bármit változtattunk, az autó reagált, többé-kevésbé a finomhangolás zajlott. Elég sokat mosolyogtunk” – magyarázta az osztrák, aki arra is rámutatott: merészek voltak a fejlesztéseknél.
„Mindig van kockázat. Nézzük meg a Mercedest, akiknek voltak problémái, a mi autónk viszont a legelső körtől kezdve működött. Büszkék vagyunk és örülünk. A megbízhatóság hihetetlen volt. Ráadásul úgy láttam, hogy a Ferrarinak most is több gondja volt a gumikkal, mint nekünk. A McLaren kicsit idegesebbnek tűnt. Azt nem tudom, hogy a Mercedes mit csinált, de biztosan gyorsabbak annál, amit mutattak.”
Elégedetten szállt ki az autóból Verstappen is.
„Jól érzés újra F1-es autót vezetni, és nagyon jól éreztem magam a pályán. Sok kört teljesítettünk, egész sok dolgot kipróbáltunk, ami nagyon fontos volt, szóval összességében elégedett vagyok. A téli szünetet követően az első körök mindig meglepnek egy kicsit, de elég gyorsan felveszed a fonalat. Összességében az autó remekül reagált, és ha figyelembe vesszük, hogy ez csak teszt volt, elmondhatjuk, hogy szép napot zártunk.”
/origin-imgresizer.eurosport.com/2024/02/21/3891868-79070128-2560-1440.jpg)
Max Verstappen.
Fotó: Getty Images
George Russell hátránya 2.7 másodperc volt Verstappenhez képest, mégsem volt elégedetlen az első tapasztalatokkal. A brit versenyző rámutatott: egyelőre még nem dolgoztak azon, hogy megtalálják az ideális beállításokat, leginkább az volt a céljuk, hogy minél több időt töltsenek a pályán. Bár volt egy hosszabb szünet, amit a garázsban kellett tölteniük, végül 122 kört pakolt a W15 kódjelű Mercedesbe, és biztatónak vélte az autó viselkedését is.
„Nagyszerű volt először vezetni a W15-öst. Már a pályára érkezést követően úgy éreztem, hogy jó alapokra építhetünk. Sok kört teljesítettünk, rengeteg adatot gyűjtöttünk, amin átrághatjuk magunkat az este folyamán. Egészen jó helyzetben fejeztük be az első napot, innen építkezhetünk a következő két napban. Elsősorban arra fogunk koncentrálni, hogy a lehető legtöbb kilométert megtegyük, nem fogunk köridőket hajszolni. Érzésre jobb az előző évi autónál.”
A Ferrarinál mindkét versenyző kipróbálhatta az új autót; a délelőtti etapot Charles Leclerc vitte el, míg a délután folyamán már Carlos Sainz vezetett. A beszámolók szerint az új Ferrari kevésbé tűnt alulkormányzottnak, mint az előző szezonban, ami a monacói számára mindenképpen örömteli hír, ugyanakkor az első benyomásaikon kívül a Ferrari versenyzői sem mertek többet elárulni az új autóról.
„Elég produktív volt az első reggeli tesztünk, ha a megtett kilométereket nézzük. A teljesítményt tekintve túl korai konklúziókba bocsátkozni. A terveknek megfelelően hajtottuk végre a programokat, minden a számításaink szerint alakult, ami pozitívum. Tovább dolgozunk, és abban bízunk, hogy lesz még két hasznos napunk a nagydíj előtt” – mondta Leclerc.
/origin-imgresizer.eurosport.com/2024/02/21/3891089-79054548-2560-1440.jpg)
Charles Leclerc
Fotó: Getty Images
„Pozitív teszt volt, 373 kilométert tettünk meg” – tette hozzá Sainz. „Gond nélkül teljesítettük a programot, hasznos adatokat gyűjtöttünk, hogy jobban megismerjük a mérnökökkel az SF-24-et. Mint minden teszt során, most is korai lenne következtetni, a következő két napot arra próbáljuk használni, hogy felkészüljünk a jövő héten kezdődő szezonra. Jó érzés volt újra valódi autóban ülni a téli szünetet követően.”
Tavaly ilyenkor a McLaren már tudta, hogy nehéz szezonkezdet vár a csapatra, és a számukra majd valamikor az év közben indul az évad érdemi része. Most egészen más előjelekkel várják az évet, hiszen a tavalyi fejlesztéseiknek köszönhetően feljöttek a második helyre az erősorrendben, a céljuk pedig egyértelműen az, hogy közelebb kerüljenek a Red Bullhoz. Egy nap után nehéz megmondani, sikerrel járnak-e, de a tesztekkel elégedettek voltak.
„Élvezetesnek tűnt az első tesztnapon az autó, ami nagyon megbízható volt a pályán is” – mondta Oscar Piastri. „Több alkatrészt is kipróbáltunk, végigmentünk a terveken, meg is tudtuk valósítani. Még mindig van előttünk két hosszú tesztnap, amely során sokat fejlődhetünk a beállítások terén, de minden a megfelelő irányba halad. Már alig várom, hogy újra vezethessek, és jobban próbára tegyem az autót.”
„Minden egészen simán ment” – nyilatkozta Lando Norris. „Egészen stabil nap volt, jó volt reprezentatív környezetben pályára gurulni. Meglátjuk, mi mindenen tudunk dolgozni a következő napokban, az a célunk, hogy a teszt végére kiismerjük az autót. Megfelelőnek tűnt az autó, kicsit más, mint a tavalyi, amivel jó irányba tartunk. Tisztességes kezdés volt, és már alig várjuk, hogy autóban legyünk a következő két napon.”
Csatlakozz az Eurosport magyar nyelvű Viber-csatornájához a legfrissebb sporthírekért, a legmenőbb videókért, játékokért és érdekességekért!
Kapcsolódó témák
Hirdetés
Hirdetés