Népszerű sportok
Még több sport
Összes megjelenítése

Norris zsenialitása vagy valódi előrelépés? – Óvatos optimizmussal várja a McLaren a Brit Nagydíjat

Németh Dániel

Publikálva 04/07/2023 - 19:53 GMT+2

Az Osztrák Nagydíj kiválóan sikerült Lando Norris számára, aki a sprintfutamot a 3. helyről kezdhette meg, a vasárnapi fő versenyen pedig a 4. pozícióban zárt. Nagyon úgy tűnik, hogy a McLaren fejlesztései beváltak, ám egyelőre a csapat óvatosan értékelte a látottakat, mivel számos tényező közrejátszhatott a sikerben. Azt viszont egyértelműnek látják, hogy megfelelő irányba indultak el.

Lando Norris kiváló versenyt zárt Ausztriában - Fotó: Erwin Scheriau

Fotó: AFP

Lando Norrisnak hagyományosan jól megy Spielbergben, de nem csak miatta lehet optimista a McLaren.
Sokak számára nagy csalódás volt, hogy a McLaren a 2023-as szezont is csapnivaló formában kezdte. Az istállónál azonban számoltak azzal, hogy a szezon első felében problémáik lesznek, az előző idényben eszközölt módosítások ugyanis a 2023-as terveikre is hatással voltak, így jelentősen hozzá kellett nyúlniuk az autóhoz. Szezon közben azonban nagy fejlesztéseket ígértek, amelyek szép lassan meg is érkeztek, Ausztriában pedig Lando Norris a szezon legjobb eredményét szállította.
A wokingiak azért is bíznak az előrelépésben, mert a továbbfejlesztett McLaren (Oscar Piastri még a régebbi specifikációt használta) egyetlen körön és versenytávon is tartotta az Aston Martin és a Mercedes tempóját, sőt, talán egy hajszálnyival még gyorsabb is volt. Silverstone valószínűleg reálisabb képet fest majd le az erőviszonyokról, az Astonok tempója szokatlanul gyenge volt, míg a Mercedesek kimondottan szenvedtek, ám így is nagy volt az elégedettség a McLaren-garázsban.
„Szerintem ez a taps megadja a választ” – mondta Andrea Stella csapatfőnök Norris teljesítményére és a McLaren motorhome-ból átszűrődő tapsviharra utalva. „Normál esetben akkor hallani ilyet a motorhome-ban, amikor a győztes vagy a dobogós versenyző érkezik, de mindenképpen jó azt látni, hogy egy ötödik helyet is értékelnek. Ez az ötödik hely valóban egy mérföldkőnek tűnik az élmezőnyhöz történő felzárkózáshoz vezető úton.”
Ez az ötödik hely aztán Carlos Sainz büntetése miatt végül negyedik lett, tehát a dobogó sem volt annyira messze a McLarentől Ausztriában. Stella is külön kiemelte, hogy Norris nagyon érzi a Red Bull Ringet, ahol a múltban is voltak már extra versenyei, és az sem kizárt, hogy az új McLarennek egyszerűen jobban feküdt ez a pálya, mint mondjuk az Aston Martinnak vagy a Mercedesnek. A legközelebbi cél – az Alpine legyőzése – azonban akkor is reális cél lehet, ha az élmezőnyt nem sikerül utolérni.
„Valamennyire vártunk a fejlesztésekre, és most ezeknek köszönhetően közelebb kerültünk az élcsoport második feléhez. Meglepett minket, hogy fel tudtuk venni a versenyt a Mercedesszel és az Aston Martinnal, sőt, bizonyos pillanatokban a Ferrarival is, ami a jelek szerint szintén sokat lépett előre. Szóval igen, meglepett minket a dolog. De mindenkit óvatosságra intenék, ez talán csak Ausztriának és a körülményeknek köszönhető, vagy Lando-specifikus dolog. Silverstone-ban meglátjuk, az reálisabb lehet.”
„Egy kicsit ideges voltam a verseny előtt, és őszintén szólva azt hittem, hogy a versenytempónk cserben hagy majd minket. Ehhez képest jobb volt, mint amire számítottam, ami kellemes meglepetés” – nyilatkozta Norris. „Még így sem mondanám nagyszerűnek, Fernando a végén egyértelműen gyorsabb volt, miközben szinte minden kanyarban azt éreztem, ütközni fogok. De az ötödik hely azt jelzi, mennyire nagy lépést tettünk előre, és nagyon örülök ennek.”
Norris szavaiból azonban az is kiderül, hogy továbbra sem könnyű vezetni a McLarent, így ez lehet a következő lépés. „Az autó minden kanyarban gyorsabb, de ugyanúgy kell vezetni, amivel kezdenünk kell valamit. Még mindig ugyanazon tényezők miatt panaszkodunk, csak épp most magasabb szinten járunk. Magabiztosabban vezethetnék, ha meg tudnánk oldani ezeket a problémákat. Most sokszor érzem úgy, hogy cserben hagy minket, és nem csak a leszorítóerő, hanem az autó viselkedése miatt.”
Az még a 23 éves pilótát is meglepte, hogy ennyire versenyképesnek bizonyultak, és sikerült maguk mögött tartaniuk a Mercedest és az Aston Martint, bár Norris úgy érezte, Alonso versenytempójában benne volt az előzés lehetősége. Miközben a McLarennél nem győzték hangsúlyozni, hogy az Ausztriában mutatott teljesítményük talán nem a teljes képről árulkodik, az előrelépésük a riválisoknak is szemet szúrt.
„Sok mindent meg kell még értenünk, mert ez nagy visszalépés volt tőlünk, Lando és a McLaren viszont megleptek minket” – mondta George Russell. Alonso szerint az erőviszonyok átrendeződésében Ausztriának is volt szerepe, ugyanakkor tagadhatatlan a riválisok fejlődése is. „A pályaspecifikáció, valamint a Ferrari és a McLaren fejlesztései miatt talán veszítettünk egy kis tempót. Meg kell értenünk, miért szenvedünk bizonyos pályákon, mert ezt már előre tudjuk valamelyest, ami elég frusztráló.”
Aggodalomra azonban leginkább az Alpine-nak lehet oka, tekintve, hogy velük vannak versenyben a konstruktőrök között. „Még mindig az élmezőnyt figyeljük” – mondta Esteban Ocon. „De azt is látjuk, hogy a mögöttünk lévők keményen hajtanak, és nem engedhetjük meg, hogy túl gyakran végezzen elöl Lando, ellenkező esetben gyorsan utolért minket a McLarennel. Nekik feküdni szokott ez a pálya, voltak párszor a dobogón itt, de nekünk is feküdnie kellett volna, tavaly mi lettünk ötödikek."
Silverstone-ban sokan készülnek új fejlesztésekkel, és ha minden a tervek szerint alakul, a McLaren is hoz egy újabb csomagot, ráadásul már Oscar Piastri autójára is felkerülnek az új elemek.
Forrás: The-Race

Minden nap hírlevelet küldünk az olvasóinknak, amiben az előző nap legfontosabb sporthíreit, az elemzéseinket és persze sok más érdekességet is megmutatunk. Az Eurosport hírlevelére ezen a linken lehet feliratkozni.
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés