Toto Wolff szerint a Forma-1 idei szabályváltoztatásai nagyobb hatással voltak a Mercedesre, mint a riválisokra, akik eltérő koncepció alapján építették az autójukat. Ezzel főként a rivális Red Bullra célzott a csapatfőnök, aki azt is hozzátette, most már képtelenek lennének átalakítani az autójukat, azzal ugyanis az autó nagy részét teljesen újra kellene tervezniük.


A bahreini tesztet követően a Mercedes fejest ugrott a számok és adatok tengerébe, hogy kiderüljön, miért viselkedett másképp az autójuk, mint azt várták volna. Egyúttal, mi magyarázza azt, hogy miközben ők nehezen boldogultak az egyensúllyal és a stabilitással, a fő riválisként számon tartott Red Bull tökéletesen viselkedett a három nap folyamán. Mostanra sikerült megfejteni a jelenség hátterét: az istállónál úgy gondolják, a Pirelli gumikeverékei, illetve a leszorítóerő csökkentésére irányuló szabályok együttesen vetették vissza teljesítményüket.
Különösen a padlólemezt érintő módosításokat érezték meg a címvédőnél. Az előző évhez képest egy darabot le kellett vágniuk belőle a hátsó tengely előtt, amely a Mercedes számításai szerint valamennyivel kedvezőbb volt a Red Bull magas rake (előre döntött) koncepcióját alkalmazó csapatoknak. Velük ellentétben a Mercedes az alacsony rake híve (tavaly egyébként a Racing Point is átállt erre), így sikerült a mezőny legstabilabb, legjobban vezethető autóját megtervezni. Most - legalábbis egy darabig - fordulhat a kocka.
Forma 1
Ennyibe került Verstappen ütközése a Red Bullnak
TEGNAP 20:22
A villanyfényes bahreini szabadedzésen is Verstappen autózta a legjobb időt | Eurosport
Max Verstappen, a Red Bull holland versenyzője volt a leggyorsabb a szezonnyitó Forma-1-es Bahreini Nagydíj pénteki második szabadedzésén is. A 23 éves pilóta mögött Lando Norris, a McLaren brit versenyzője tudott egyedül 1:30-on belül autózni. A címvédő és hétszeres vb-győztes Lewis Hamilton (Mercedes) harmadikként zárta a gyakorlást. Eredmények, 2. szabadedzés (élcsoport):1.
"Nem hiszem, hogy csak a koncepció az egyetlen hatás, amely a mostani küszködésünket eredményezheti, elvégre 2021-ben új gumikat használunk, az idény pedig még csak el sem kezdődött. Az elemzéseink viszont egyértelműen azt jelezték, hogy az előre dőlő autók kevesebb leszorítóerőt veszítettek, mint az alacsonyabb megoldást használó csapatok. Ez az utolsó éve a mostani szabályrendszernek, tehát nem tudjuk átvenni azt a megoldást, amit a Red Bull és a többi csapat használ. Ez fizikailag nem lehetséges" - hangsúlyozta Toto Wolff.
"Egyszerűen nem tudjuk úgy beállítani a felfüggesztésünket, ahogyan a Red Bull teszi, így abból kell a lehető legtöbbet kihozni, és finomra hangolni az autót, ami épp a rendelkezésünkre áll."
A pénteki szabadedzéseken egyébként a Mercedes lényegesen biztatóbb formát mutatott, mint a teszteken, a W12-es hátulja ezúttal sokkal kiszámíthatóbban viselkedett Lewis Hamilton és Valtteri Bottas kezei között. Az alulkormányzottság viszont továbbra is azt sugallja, hogy még mindig keresik a tökéletes beállításokat. "Ezek nem kis változások voltak, újra kellett gondolni, hogyan viselkedne jobban az autó, figyelembe véve az új gumikat is" - magyarázta a csapatfőnök, aki nagy küzdelemre számít a Red Bull-lal.
"Egyelőre azt láttam és igazából abban is bízom, hogy igazán kemény küzdelem várhat ránk. Igazából a rajongók és mi is ezt szeretnénk látni. Amennyiben hátrányban vagyunk, fel kell zárkóznunk, amihez jó munkára van szükség. Ha nagyjából hasonló a sebességünk - amit ma a lehető legoptimistább forgatókönyvnek tartok, akkor pedig készen állunk, hogy egy nagyszerű csapattal harcoljunk" - folytatta Wolff. Pénteken egyébként mindkét szabadedzést Max Verstappen nyerte, de a címvédő Mercedesek is ott voltak az élmezőnyben.
via Autosport
British Grand Prix
Verstappent kiengedték a kórházból
19/07/2021 07:33
British Grand Prix
Verstappen a történelmi sprintfutam-győzelemmel a másnapi pole-t is behúzta
17/07/2021 16:28