Népszerű sportok
Még több sport
Összes megjelenítése

Megtalálta a monacói bakisorozat okát a Ferrari

Németh Dániel

Frissítve 03/06/2022 - 18:04 GMT+2

„Ha te vezeted a Monacói Nagydíjat, ott is kell maradnod” – mondta Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke, elismerve, hogy súlyos hibákat követtek el Charles Leclerc boxkiállásainál. Az olaszok az elemzéseket követően tisztábban látnak, és ígérik: a tapasztalatokból tanulva erősebben térnek vissza.

Charles Leclerc

Fotó: AFP

Rögtön elismerték, hogy hibáztak Charles Leclerc kiállásainál, most már azt is tudják, mi vezetett a sokba kerülő bakikhoz.
Charles Leclerc meglehetősen dühös volt azt követően, hogy csak negyedik helyen zárt egy olyan versenyen, amit könnyedén megnyerhetett volna. Frusztrációját két további dolog táplálta: ő maga tökéletes teljesítményt nyújtott, ráadásul a hazai versenyén, Monacóban törhette volna meg az őt sújtó átkot. Leclerc versenyét két taktikai baklövés rontotta el, mindkét kiállását rossz ütemben húzta meg a Ferrari, így a futamot magabiztosan vezető monacói három pozíciót is elbukott.
Ha ehhez azt is hozzávesszük, hogy Barcelonában szintén az önhibáján kívül esett ki, kijelenthetjük, hogy igencsak bosszantó időszakon van túl a Ferrari versenyzője. Ezen a két hétvégén ugyanis komoly tempóelőnnyel rendelkezett a két Red Bull-lal szemben, ám ahelyett, hogy növelte volna az előnyét a vb-pontversenyben, most már a címvédő Max Verstappen áll az első helyen. Innentől kezdve a Ferrari az a csapat, amely lépéshátrányba került, és amelynek reagálnia kell.
Az olaszok meglehetősen rég voltak hasonló helyzetben, hiszen reálisan a 2017-es és a 2018-as idényben voltak hosszabb ideig versenyben a bajnoki címért. A két szezonban közös pont, hogy jól kezdett a Ferrari, ám egy idő után záporozni kezdtek a hibák: hol a versenyző rontott, hol az autó adta meg magát, de akadtak stratégiai baklövések, illetve fejlesztési vakvágányok is. Ezek közül – a fejlesztéseket leszámítva – mindent láttunk már a csapattól.
„Az biztos, hogy csalódás” – mondta Mattia Binotto csapatfőnök. „Ha tiéd a leggyorsabb autó, megszerzed a pole-t, mégsem sikerül megnyerned a versenyt, az mindig csalódás. Ami Spanyolországban történt, az egy másik történet. Gondjaink voltak a megbízhatósággal, amikor már egyértelműen vezettük a versenyt. Monacóban a körülmények nehezítették meg a dolgunkat, a helyzet felmérésében és a döntésekben pedig nem voltunk jók.”
picture

Charles Leclerc kerékcseréje, Getty Images

Fotó: Getty Images

A Ferrari egyelőre nincs tragikus helyzetben. Az autó még mindig versenyképes, és úgy néz ki, hogy a fejlesztésekkel irányban vannak, csapatként azonban jobban kell teljesíteniük, amit természetesen ők is tudnak. „Rosszul mértük fel a helyzetet, és hibás döntéseket hoztunk” – állapította meg Binotto a Monacói Nagydíjat követően. "Hibáztunk, ez egyértelmű. Hogy milyen úton jutottunk el idáig, azt még meg kell vizsgálnunk, hogy világos magyarázattal szolgáljunk.”
Időközben a vizsgálatot le is folytatta a Ferrari, így már tisztább képet kapott arról, hogyan engedte ki a kezéből a győzelmet. Az első hibát ott követték el az olaszok, amikor rosszul mérték fel Sergio Pérez sebességét az intermediate gumikon, mivel hibásan értelmezték a live timing adatokat. Ők úgy becsülték, hogy Leclerc-t a kiállással egy másodperccel Pérez elé fogják visszahozni, ám a kivezető körén a mexikói kilenc másodperccel bizonyult gyorsabbnak.
Ami a dupla kerékcserét illeti: a Ferrari már akkor tudta, hogy kockázatot vállal, de úgy számolt: a Sainz és Leclerc között lévő 5,5 másodperc kényelmesen elegendő lesz. Csakhogy a kör végére jelentősen csökkent a két versenyző közötti különbség, és mire ezt észlelték, már nem tudták időben figyelmeztetni a monacóit. „Visszamegyünk a gyárba, kielemezzük, mit csináltunk jól, mit rosszul, frissítjük az eszközeinket, a folyamatainkat, és gondoskodunk arról, hogy erősebben térjünk vissza” – mondta Inaki Rueda, a Ferrari vezető stratégája.
Egyelőre korai lenne arról beszélni, hogy ezzel a hibával elment a Ferrari bajnoki címe, hiszen a későbbi erőviszonyokkal kapcsolatban csak megérzéseink lehetnek, ehhez hasonló hibák azonban nem férnek bele. „Nem hinném, hogy balszerencsések lettünk volna” – szögezte le Binotto. „Ez nem a szerencsén múlik. Egyszerűen csak rossz döntéseket hoztunk. Ha te vezeted a Monacói Nagydíjat, ott is kell maradnod, de legrosszabb esetben is másodikként végezned. Az, hogy negyedikek lettünk, azt jelzi, hogy valamit nagyon elszúrtunk.”
Forrás: The-Race

Minden nap hírlevelet küldünk az olvasóinknak, amiben az előző nap legfontosabb sporthíreit, az elemzéseinket és persze sok más érdekességet is megmutatunk. Az Eurosport hírlevelére ezen a linken lehet feliratkozni.
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés