Népszerű sportok
Még több sport
Összes megjelenítése

Verstappen szerint az FIA amatőrként kezeli a versenyzőket a pályaelhagyásokkal kapcsolatban

Kálmán Laci

Frissítve 31/07/2022 - 12:10 GMT+2

Max Verstappen szerint az időmérőn elkövetett hiba nem nagy ügy. Persze a világbajnoki címvédő, aki ma a tizedik helyről rajtolhat, még mindig jobban járt, mint csapattársa, Sergio Perez, aki még a Q2-t sem élte túl. Verstappen talán azért sem izgulja túl a dolgot, mert a vb-pontversenyben 63 pont az előnye a Ferraris Charles Leclerc előtt.

Max Verstappen

Fotó: Getty Images

Max Verstappen szerint ráadásul az FIA amatőrként kezeli a versenyzőket.

A holland jó esélyekkel vágott neki szombaton a Q3-nak, azonban végül motorhiba miatt egy pillanatig sem volt esélye az első rajthely megszerzésére.
Így aztán a Mercedeses George Russell megfutotta pályafutása első pole-ját, megelőzve a két Ferrarit, Carlos Sainzot és Charles Leclercet.
„Nem hiszem, hogy ez nagy ügy. Semmi olyasmi, amit a pályán ne tudnánk megoldani” – mondta Verstappen. „Persze nagyon szerencsétlenül jött ki a dolog.”
Pénteken még úgy tűnt, a Ferrarik nyomában szorosan ott a két Red Bull, a vb-címvédő ekkor úgy nyilatkozott, hogy nehéz lesz megverni a Ferrarikat a hétvégén. Aztán a Q1-ben és a Q2-ben gyorsnak tűntek, de végére minden elromlott a számukra.
„Persze nyilván szerettem volna ott lenni az első háromban, főleg, mert a Q2-ben látszott, hogy a tempónk meg is lett volna ehhez. De aztán jött a hiba, így csak a tizedik helyről indulhatunk.”
picture

Max Verstappen

Fotó: Getty Images

A szezonban először fordul elő, hogy Verstappen nincs ott az első négy rajthely valamelyikén. Tekintve, hogy a Hungaroringen híresen nehéz előzni, komoly kihívás lesz a Ferrarik nyomába erednie.
„Nehéz ügy, amikor beszorul az ember valaki mögé, de reméljük, nem nagyon lesz ilyen. Nyugodtnak kell maradnunk, és meg kell várnunk a pillanatot, amikor továbbhaladhatunk. Alkalmazkodnunk kell a körülményekhez.”
Chris Horner, a Red Bull csapatfőnöke nyilván csalódott volt, hogy mindkét autó csak a középmezőnyből indulhat, ugyanakkor a tempó szerinte is bizakodásra adhat okot.
„Szerencsétlenül alakultak a dolgok. Elvesztettük Checót a Q2-ben, Max szerint viszont nagyon rendben volt az autó, úgyhogy harcban lehettünk volna a pole-ért.”
„Az első körben a 2-es kanyarban egy kicsit feltartották, de ha nincs a motorhiba, mehetett volna még egy jót a végén. Van egy 10. és egy 11. helyünk, úgyhogy kemény, zsúfolt versenyünk lesz.”
A csapattárs Perez elsősorban nem a saját hibájából nem jutott tovább a Q2-ből. Az FIA arra hivatkozva törölte az első gyors körét, hogy elhagyta a pályát az 5-ös kanyarban. Ez hibás döntés volt, mert a felvételeken jól látszott, hogy a mexikói mindkét jobb kerekével érintette a fehér vonalat.
picture

Sergio Perez, Red Bull, qualifiche GP Ungheria, Getty Images

Fotó: Getty Images

Verstappen úgy érzi, bár korábban azt kérték az FIA-tól, hogy legyenek egyértelműbbek és szigorúbbak a pályaelhagyásokkal, az intézkedések most már túl messzire mentek.
„Mi, versenyzők igyekszünk tanácsot adni, segíteni. Nem harcolni akarunk, de úgy tűnik, őket nem nagyon érdekli, amit mondunk, ami elég idegesítő. Amatőröknek néznek minket, ami szerintem nincs rendben.”
A világbajnok szerint sódert kellene tenni a kanyarok kijáratához, amivel egyértelműbbé lehetne tenni az ilyen helyzeteket.
picture

Max Verstappen

Fotó: Getty Images

„Ausztriában például a 4-es és 6-os kanyarnál van sóder, aki ott elhagyja a pályát, saját magát bünteti meg. Az emberek azt mondják, maradjunk a vonalon belül, de könnyebb mondani, mint megcsinálni. Az biztos, hogy a pontozott vonalak csak összezavarnak mindent.”
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Kapcsolódó témák
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés